واشنگتن‌پست: آمریکا خود را برای «بمباران بی‌وقفه» یمن مهیا می‌کند!

[ad_1] به نقل از راشاتودی، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقاماتی که حاضر به افشای هویت خود نشده‌اند، مدعی شد که آمریکا خود را برای عملیاتی پیوسته در یمن مهیا می‌کند تا به زعم خود توانایی ارتش یمن را برای حمله به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تضعیف کند. این منابع مدعی شدند که آمریکا

کد خبر : 457751
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۵۵
واشنگتن‌پست: آمریکا خود را برای «بمباران بی‌وقفه» یمن مهیا می‌کند!

[ad_1]

به نقل از راشاتودی، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقاماتی که حاضر به افشای هویت خود نشده‌اند، مدعی شد که آمریکا خود را برای عملیاتی پیوسته در یمن مهیا می‌کند تا به زعم خود توانایی ارتش یمن را برای حمله به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ تضعیف کند.

این منابع مدعی شدند که آمریکا به‌دنبال عملیات درازمدت نیست.

به نوشته واشنگتن‌پست، دولت جو بایدن، انتظار عملیاتی طولانی شبیه حمله به عراق یا افغانستان را ندارد اما در عین حال، نمی‌تواند برای تضعیف توانمندی نظامی انصارالله یمن، بازه یا جدول زمانی مشخص کند.

منابع آگاه به واشنگتن پست مدعی شدند که راهبرد واشنگتن مهار توانایی انصارالله در هدف گرفتن کشتی‌ها در سواحل یمن یا دست کم ایجاد شرایط امنیتی برای شرکت‌های کشتیرانی به منظور ادامه تردد از طریق دریای سرخ و خلیج عدن است.

ارتش یمن در ماه‌های اخیر در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار وحشیانه ملت فلسطین، ده‌ها حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌های وابسته یا متعلق به اسراییل عبوری از دریای سرخ، ترتیب داده است. ارتش یمن همچنین متعهد شده است که انتقام حملات اخیر آمریکا و انگلیس را علیه اهدافی در یمن بگیرد.

یکی از منابع به واشنگتن پست مدعی شد: اینکه حوثی‌ها چه کسانی هستند و رویکردشان چیست، را می دانیم. بنابراین مطمئن نیستیم که قصد دارند بلافاصله (حملات) را متوقف کنند اما قطعاً تلاش می‌کنیم تا توانمندی‌های آنها را تنزل داده و از بین ببریم.

دپیلمات آگاه به امور ادعا کرد: واشنگتن قصد شکست دادن حوثی‌ها را نداشته و هیچ تمایلی هم برای حمله به یمن ندارد. بلکه می‌خواهد قدرت آنها در تداوم چنین حملاتی را کاهش بدهد و لازمه این کار ضربه زدن به زیرساخت‌هایی است که آنها را برای انجام این حملات قادر می‌سازد و علاوه بر این، هدف گرفتن توانمندی‌های پیشرفته‌تر آنها نیز بخشی از هدف واشنگتن است.

این منابع مدعی شدند: بایدن نه به دلایل اقتصادی بلکه به دلایل ایدئولوژیکی، دستور حمله به یمن را صادر کرده زیرا واشنگتن به‌دنبال حفظ جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی است.

واشنگتن‌پست با ابراز نگرانی درباره بمباران احتمالی یمن، نوشته است: این اقدام مانعی بزرگ برای هدف ادعایی بایدن مبنی بر جلوگیری از گسترش جنگ غزه به سایر نقاط خاورمیانه است. چنین عملیات پیوسته‌ای همچنین می‌تواند تلاش‌های واشنگتن برای متمرکز کردن دوباره سیاست خارجی آمریکا بر روسیه و چین تحت‌الشعاع قرار دهد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.