واحد پول پرو پس از کاهش تاثیر اعتراضات توسط رویترز به بالاترین حد سال خود رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های سول پرو را در خیابانی در مرکز شهر لیما، پرو، 15 دسامبر 2017 نگه می‌دارد. رویترز/ماریانا بازو نوشته مارکو آکینو لیما (رویترز) – در کشوری که سال‌ها نوسانات سیاسی آن را تکان داد، پول ملی پرو به عنوان پایه اصلی ثبات نسبی در میان بازارهای ارز آمریکای لاتین

کد خبر : 358257
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
واحد پول پرو پس از کاهش تاثیر اعتراضات توسط رویترز به بالاترین حد سال خود رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: صرافی اسکناس‌های سول پرو را در خیابانی در مرکز شهر لیما، پرو، 15 دسامبر 2017 نگه می‌دارد. رویترز/ماریانا بازو

نوشته مارکو آکینو

لیما (رویترز) – در کشوری که سال‌ها نوسانات سیاسی آن را تکان داد، پول ملی پرو به عنوان پایه اصلی ثبات نسبی در میان بازارهای ارز آمریکای لاتین ظاهر شد و در این هفته به قوی‌ترین سطح خود در یک سال گذشته رسید.

پس از ضربه زدن در دوران ریاست جمهوری تقریباً دو ساله پدرو کاستیو، سول پرو تنها چند ماه پس از برکناری خود و اعتراضات بعدی که برای مدت کوتاهی اقتصاد دومین تولیدکننده بزرگ جهان را خفه کرد، دوباره بازگشته است.

داده‌های بانک مرکزی و معامله‌گران نشان می‌دهد که برای سومین روز متوالی روز پنج‌شنبه، sول بهترین نمایش خود را از ماه می 2022 داشته است و با 3.665 معامله در هر دلار معامله می‌شود.

ارزهای اصلی آمریکای لاتین در ماه های اخیر به شدت تقویت شده اند، مانند پزو مکزیک که این هفته به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسید.

با این حال، ارزش پول پرو از سال 2000 تا کنون انحراف زیادی نداشته است و تا کنون در سال 2023 حدود 3 درصد از قیمت بسته شدن خود در پایان دسامبر افزایش یافته است.

خولیو ولارده، رئیس بانک مرکزی پرو روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کشور گفت: «از ابتدای قرن، ما چیزی حدود 6 درصد (…) کاهش ارزش داشته‌ایم در حالی که سایر ارزها 50، 100 درصد یا 150 درصد کاهش یافته‌اند. یک سکه یادبود

ولارده گفت: در این زمینه، “سل یکی از باثبات ترین ارزهای منطقه در میان کشورهای بزرگ و متوسط ​​است.”

از بین ده رئیس جمهور پرو در این قرن، اکثر آنها به سیاست های بازار آزاد با انضباط مالی سفت و سخت احترام گذاشته اند. این به اقتصاد این امکان را داد که سال‌ها از نرخ‌های رشد بی‌سابقه برخوردار شود، ذخایر خالص زیادی جمع کند و بازار ارزی داشته باشد که آزادانه با عرضه و تقاضا حرکت کند.

در این زمینه، بانک مرکزی پرو تنها با خرید یا فروش دلار یا ابزارهای مالی در بازار مداخله کرده است تا نوسانات سل را کاهش دهد.

الکس کنترراس وزیر اقتصاد در یک رویداد اخیر گفت: «آنچه در 20 یا 30 سال نشان داده شده است این است که سول ارزی است که بازیابی ارزش را تضمین می کند، به همین دلیل است که پرو کم و بیش 40 درصد از بدهی خود را به صورت کفی دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.