هکر Crema Finance با تیم Defi Project مذاکره می کند و 8 میلیون دلار ETH و SOL برمی گرداند – بیت کوین نیوز

[ad_1] پس از هک در 2 ژوئیه 2022، تیم پروتکل غیرمتمرکز مالی (defi) Crema Finance توضیح داد که پس از مدتی مذاکره، هکر تقریباً 8 میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری شده را پس داده است. به گفته این تیم، هکر با دریافت جایزه کلاه سفید به ارزش 45455 سولانا موافقت کرد. هکر 8 میلیون دلار

کد خبر : 226132
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
هکر Crema Finance با تیم Defi Project مذاکره می کند و 8 میلیون دلار ETH و SOL برمی گرداند – بیت کوین نیوز

[ad_1]

پس از هک در 2 ژوئیه 2022، تیم پروتکل غیرمتمرکز مالی (defi) Crema Finance توضیح داد که پس از مدتی مذاکره، هکر تقریباً 8 میلیون دلار از دارایی‌های رمزنگاری شده را پس داده است. به گفته این تیم، هکر با دریافت جایزه کلاه سفید به ارزش 45455 سولانا موافقت کرد.

هکر 8 میلیون دلار رمز ارز را به Crema Finance بازگرداند

در 2 ژوئیه 2022، پروژه defi Crema Finance برای تقریباً 8.7 میلیون دلار دارایی ارزهای دیجیتال مورد بهره برداری قرار گرفت. با توجه برای شرکت حسابرسی بلاک چین Ottersec، حملات وام فلش برای جذب ارزهای دیجیتال به ارزش 8,782,446 دلار استفاده شد.

کرما فاینانس به طور موقت تعلیق شد برنامه و شروع به بررسی اکسپلویت کرد. در 5 ژوئیه، Crema Finance گفت که تحقیقات “پیشرفت قابل توجهی” داشته است.

«با ردیابی منابع اصلی گاز آدرس هکر، هویت مشکوکی را که ممکن است مربوط به حادثه هک باشد، هدف قرار دادیم. به‌روزرسانی‌های جدید پس از تأیید بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود.» Crema Finance گفت در روز سه شنبه علاوه بر این، تیم پروژه defi توضیح داد که پاسخ زنجیره ای را از هکر مشکوک دریافت کرده است. کرما فاینانس اشاره شد:

ما در حال بررسی صحت آن و شروع روند مذاکره هستیم.

بخش عمده ای از 2 میلیارد دلار رمزنگاری سرقت شده در سال 2022 ناشی از اکسپلویت های Defi است.

به نظر می رسد پس از یک فرآیند مذاکره و پاداش 45455 سولانا (SOL)، هکر دو مبلغ کلان ETH و SOL را برگرداند.

Crema Finance توضیح داد: «پس از یک مذاکره طولانی، هکر موافقت کرد که 45455 SOL را به عنوان جایزه کلاه سفید دریافت کند. اکنون ما دریافت 6,064 ETH + 23,967.9 SOL در چهار تراکنش را تأیید کرده‌ایم… طرح جبران خسارت بعدی در 48 ساعت منتشر خواهد شد.

پروتکل های مالی غیرمتمرکز (defi) قربانی هک های متعدد در سال 2022 شده اند. تنها در سه ماهه اول، 1.3 میلیارد دلار وجوه رمزنگاری شده از افراد، صرافی ها یا پروتکل های defi به سرقت رفته است. 97 درصد از 1.3 میلیارد دلار از اکسپلویت های defi سرچشمه می گیرد و در سه ماهه دوم، 670 میلیون دلار از سوء استفاده های defi به سرقت رفته است.

بر اساس گزارشی که توسط Immunefi نوشته شده است، اکثر رمزارزهای سرقت شده از اکسپلویت های defi در سه ماهه دوم 2022 از چهار پروژه مختلف به دست آمده است. این چهار پروژه عبارتند از Beanstalk، Harmony Horizon Bridge، Mirror Protocol و Fei Protocol.

درست قبل از اعلام ارتباط موفقیت آمیز با هکر، Crema Finance به تفصیل توضیح داد که پایگاه کد جدید خود را برای ممیزی به شرکت امنیتی بلاک چین Slowmist ارسال کرده است. تیم Crema Finance “پروتکل Crema پس از تکمیل ممیزی جدید دوباره فعال خواهد شد.” گفت.

هر چند وقت یکبار، برخی از پروژه های دفی خوش شانس می شوند و می توانند با مهاجمان مذاکره کنند و هکر تصمیم می گیرد کسری یا تمام وجوه دزدیده شده را بازگرداند. در حالی که تلاش‌های زیادی برای صحبت با یک هکر یا ارائه جایزه به آن‌ها صورت گرفته است، اکثر پروژه‌های defi در برقراری تماس با مهاجم شکست می‌خورند و ضرر را می‌خورند.

برچسب ها در این داستان

8.7 میلیون دلار، مهاجم، ارتباطات، Crema Finance، Crypto، دارایی‌های رمزنگاری، ارز دیجیتال، DeFi، Defi Hack، Exploit، Hacker، Negotiation، Ottersec، SOL، Solana، Solana (SOL)، پروتکل نقدینگی Solana، Solana Network، Solanafm، Solend

نظر شما در مورد بازگرداندن 8 میلیون دلار اتریوم و سولانا توسط هکر پس از پیشنهاد جایزه جایزه چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 5700 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.