هون سن کامبوج دستور تعطیلی خبرگزاری محلی مستقل را صادر کرد

[ad_1] پنوم پن (رویترز) – هون سن، نخست وزیر کامبوج، یکشنبه شب دستور تعطیلی یکی از آخرین سازمان های خبری مستقل محلی در این کشور را صادر کرد و گفت که به او و پسرش حمله کرده و به کشور آسیب رسانده است. نخست وزیر در بیانیه ای که در صفحه رسمی خود در فیس

کد خبر : 319165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
هون سن کامبوج دستور تعطیلی خبرگزاری محلی مستقل را صادر کرد

[ad_1]

پنوم پن (رویترز) – هون سن، نخست وزیر کامبوج، یکشنبه شب دستور تعطیلی یکی از آخرین سازمان های خبری مستقل محلی در این کشور را صادر کرد و گفت که به او و پسرش حمله کرده و به کشور آسیب رسانده است.

نخست وزیر در بیانیه ای که در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد، گفت: صدای دموکراسی، که با نام VOD نیز شناخته می شود، دیگر مجوز انتشار یا پخش از ساعت 10 صبح روز دوشنبه به وقت محلی نخواهد داشت.

او به پلیس پنوم پن دستور داد که «نظم را حفظ کند» اما اموال را مصادره نکند. او گفت که اهداکنندگان خارجی VOD باید پول خود را پس بگیرند و کارکنان آن باید مشاغل جدید پیدا کنند.

هون سن نوشت: مفسران سعی کردند به من و پسرم هون مانت حمله کنند. او گفت که یک داستان VOD منتشر شده در اوایل این هفته به “شأن و شهرت” دولت کامبوج لطمه زده است و او به وزارت اطلاعات دستور داد تا مجوز VOD را لغو کند.

VOD روز چهارشنبه داستانی در مورد کمک های زلزله زده کامبوج به ترکیه منتشر کرد. این داستان به نقل از سخنگوی دولت، فی سیفان، می گوید که پسر نخست وزیر و جانشین احتمالی هون مانه توافقنامه کمک را امضا کرده اند. هون مانه رئیس ستاد مشترک و معاون فرمانده نیروهای مسلح این کشور است و به نظر می رسد امضای چنین توافقی فراتر از محدوده سمت او بوده است.

هون سن، یکی از باسابقه‌ترین دیکتاتورهای جهان، که رقبای سیاسی تحت نظر او زندانی و تبعید شده‌اند، رسانه‌های منتقد بسته شده و مخالفان مدنی سرکوب شده‌اند، خواستار عذرخواهی عمومی شد.

سازمان غیردولتی که VOD را اداره می‌کند، مرکز رسانه‌های مستقل کامبوج، نامه‌ای به کابینه هون سن ارسال کرد و گفت از هر گونه سردرگمی که ممکن است ایجاد کرده باشد متاسف است و توضیح داد که VOD به نقل از سخنگوی دولت، Phay Siphan، گفته است. هون سن گفت که این پاسخ غیرقابل قبول است.

Phay Siphan و مدیر رسانه CCIM بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

VOD اولین سازمان رسانه ای نیست که در کامبوج تعطیل می شود. کامبوج دیلی در اواخر سال 2017 پس از یک ماه مهلت برای پرداخت میلیون ها مالیات معوقه که این نشریه مورد مناقشه قرار داشت، تعطیل شد.

این روزنامه به اخبار فوری در مورد مسائل سخت شهرت داشت و ماه ها قبل از آخرین انتخابات عمومی در سال 2018 بسته شد. انتخابات عمومی بعدی قرار است در ماه جولای برگزار شود.

(این مطلب تصحیح شده است تا نشان دهد VOD یکی از آخرین خبرهای محلی مستقل است، نه آخرین، در عنوان و بند 1)

(گزارش توسط کلر بالدوین؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.