هولزمن از بانک مرکزی اروپا می خواهد تا پایان سال نرخ کلیدی صفر باشد

[ad_1] فرانکفورت (رویترز) – رابرت هولزمن، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: بانک مرکزی اروپا باید نرخ بهره اصلی خود را تا پایان سال به صفر برساند، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که سال آینده آن را حتی به طور ناگهانی افزایش دهد تا

کد خبر : 185074
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
هولزمن از بانک مرکزی اروپا می خواهد تا پایان سال نرخ کلیدی صفر باشد

[ad_1]

فرانکفورت (رویترز) – رابرت هولزمن، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا در مصاحبه ای که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: بانک مرکزی اروپا باید نرخ بهره اصلی خود را تا پایان سال به صفر برساند، در غیر این صورت این خطر وجود دارد که سال آینده آن را حتی به طور ناگهانی افزایش دهد تا تورم را کاهش دهد. .

فرماندار اتریش اولین کسی بود که صراحتاً از انتظارات بازار برای افزایش نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا به میزان 50 واحد پایه در نشست دسامبر در مواجهه با رشد قیمت ها در منطقه یورو با سرعت بی سابقه ای حمایت کرد.

هولزمن، تندروترین عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، به روزنامه آلمانی Boersen-Zeitung گفت: “افزایش نرخ سپرده به صفر تا پایان سال برای سیاست پولی مهم است زیرا اختیاری بودن را افزایش می دهد.”

اگر در پایان سال متوجه شویم که تورم برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهد ماند، باید سیاست‌های پولی را سخت‌تر کنیم و نرخ‌های بهره را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.»

وی افزود: پیش‌بینی‌های پایه بانک مرکزی اروپا برای سال جاری تا زمان انتشار در 10 مارس در نتیجه جنگ در اوکراین قدیمی بود و انتظار داشت که اقتصاد از سناریوی نامطلوب بانک مرکزی پیروی کند که رشد تولید ناخالص داخلی را 2.5 درصد و تورم را در سطح جهانی نشان می‌دهد. 5.9 درصد در سال جاری

هولزمن گفت که بانک مرکزی اروپا همچنان تورم را دست کم می گیرد، همانطور که در ماه های اخیر انجام داده است و کاهش آن همچنان “اولویت اصلی سیاست گذاران” است.

فرماندار اتریش گفت که بانک مرکزی اروپا که نرخ تورم 2 درصدی را در میان مدت هدف گذاری کرده است، باید نرخ سیاست خود را بین 1 تا 1.5 درصد برساند تا پس از سال ها با پای خود روی شتاب دهنده، سیاست خود را عادی کند.

(گزارش فرانچسکو کانپا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.