هنگ کنگ امنیت را در سالگرد تیان‌آن‌من افزایش می‌دهد، تایوان سرکوب را محکوم می‌کند

[ad_1] شنبه، سالگرد آتش گشودن نیروهای چینی برای پایان دادن به ناآرامی های دانشجویی در میدان مرکزی پکن و اطراف آن است. چین هرگز آمار کامل تلفات را ارائه نکرده است، اما گروه های حقوق بشر و شاهدان می گویند این رقم می تواند به هزاران نفر برسد. تنگ بیائو، وکیل برجسته حقوق بشر چینی،

کد خبر : 212791
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
هنگ کنگ امنیت را در سالگرد تیان‌آن‌من افزایش می‌دهد، تایوان سرکوب را محکوم می‌کند

[ad_1]

شنبه، سالگرد آتش گشودن نیروهای چینی برای پایان دادن به ناآرامی های دانشجویی در میدان مرکزی پکن و اطراف آن است. چین هرگز آمار کامل تلفات را ارائه نکرده است، اما گروه های حقوق بشر و شاهدان می گویند این رقم می تواند به هزاران نفر برسد.

تنگ بیائو، وکیل برجسته حقوق بشر چینی، به رویترز از ایالات متحده گفت: «به یاد آوردن، مقاومت کردن است. اگر کسی به یاد نیاورد، رنج مردم هرگز متوقف نخواهد شد و عاملان جنایات خود را بدون مجازات ادامه خواهند داد.»

مقامات چینی هرگونه بزرگداشت عمومی این رویداد را در سرزمین اصلی ممنوع کرده اند و مقامات هنگ کنگ نیز آن را محدود کرده اند.

در پارک ویکتوریا هنگ کنگ، جایی که مردم برای بیداری سالانه قبل از شیوع بیماری کووید-19 گرد هم آمده بودند، مقامات بخش های اصلی محل برگزاری را مسدود کردند و به ساکنان درباره تجمعات غیرقانونی هشدار دادند.

زمین‌های فوتبال و زمین‌های بسکتبال، که معمولاً در روزهای شنبه پر می‌شد، در حالی که صدها پلیس، برخی با سگ‌های مواد یاب، در منطقه گشت‌زنی می‌کردند، خالی بودند.

کری لام، رهبر شهر، این هفته گفت که هرگونه رویدادی برای بزرگداشت کشته شدگان سرکوب سال 1989 مشمول قوانین امنیت ملی خواهد بود.

ویکتور، 57 ساله، ساکن هنگ کنگ، که خواست تنها با نام کوچک خود شناسایی شود، در داخل پارک ویکتوریا گفت: «همه سکوت می کنند زیرا از دستگیر شدن می ترسند.

چین در ژوئن 2020 قانون امنیت ملی را در هنگ کنگ وضع کرد که بر اساس آن اقدامات خرابکارانه، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی تا حبس ابد مجازات می شود.

از زمان وضع این قانون، افراد یا سازمان های وابسته به تاریخ حساس 4 ژوئن و رویدادهای مربوط به آن مورد هدف قرار گرفته اند.

فعالان زندانی شده‌اند، اتحادی که این مراسم سالانه را سازمان‌دهی می‌کرد، منحل شد، موزه 4 ژوئن مکان فیزیکی خود را بسته و به صورت آنلاین بازگشایی شد و دو دانشگاه ستون شرم – اثری هنری از تنه‌های انسان‌های رنج‌دیده – و مجسمه‌های الهه دموکراسی را از محوطه دانشگاه‌های خود حذف کردند. .

هنگ کنگ از سال 2020 به دلیل محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، برگزاری مراسم شب زنده داری سالانه را ممنوع کرده است. برخی از مبارزان دموکراسی مقامات را به استفاده از این قوانین برای سرکوب کنشگری متهم می کنند، ادعایی که مقامات آن را رد می کنند.

محدودیت‌های کنونی COVID-19 به هشت نفر اجازه می‌دهد با هم ناهار بخورند، اگرچه تعداد تجمعات در خارج از خانه چهار نفر محدود شده است.

سال گذشته، پلیس پارک هنگ کنگ را مسدود کرد تا از تجمع مردم برای بزرگداشت این سالگرد جلوگیری کند و سازمان دهنده برنامه ریزی شده این مراسم را دستگیر کرد.

در تایوان مورد ادعای چین، اما به شدت دموکراتیک، جایی که مراسم بزرگداشت عمومی در روز شنبه در تایپه برگزار می شود، رئیس جمهور تسای اینگ ون “حافظه جمعی 4 ژوئن را که به طور سیستماتیک در هنگ کنگ پاک می شود” محکوم کرد.

او در صفحه فیس بوک و اینستاگرام خود نوشت: «اما ما معتقدیم که چنین نیروی وحشیانه نمی تواند خاطرات مردم را پاک کند. زمانی که دموکراسی در خطر است و اقتدارگرایی در جهان در حال گسترش است، ما باید از ارزش‌های دموکراتیک حمایت کنیم.»

تایوان تمایل دارد از سالگرد میدان تیان‌آن‌من برای انتقاد از چین استفاده کند و از آن بخواهد که با آنچه انجام داده، به‌خاطر آزار مکرر پکن، مقابله کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای در روز شنبه به وقت آسیا، سرکوب تیان‌آن‌من را «یک حمله وحشیانه» خواند.

تلاش های این افراد شجاع فراموش نخواهد شد. ما هر سال از کسانی که برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی دفاع کردند، یاد می‌کنیم.»

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک کنفرانس خبری معمول روز پنجشنبه، خط پکن در مورد این رویدادها را تکرار کرد. او گفت: «دولت چین مدت‌ها پیش به یک نتیجه‌گیری روشن درباره حادثه سیاسی که در اواخر دهه 1980 رخ داد، رسیده است.

(گزارش توسط بن بلانچارد و جسی پانگ؛ گزارش اضافی توسط جیمز پومفرت، فیبی لاو، جویس ژو و آن ماری روآنتری؛ ویرایش توسط استفن کوتس و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.