هنرمندی که برای مردم ایران شادی‌آور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«شادی‌بان» مستند پرتره جواد انصافی از تولیدات جدید شبکه مستند سیما شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیران شبکه مستند سیما و جمعی از هنرمندان  و دوستداران فرهنگ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود. ابوالفضل توکلی کارگردان این فیلم مستند درباره فیلم خود گفت: فیلم مستند «شادی‌بان» پرتره‌ای از جواد

کد خبر : 167827
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
هنرمندی که برای مردم ایران شادی‌آور است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«شادی‌بان» مستند پرتره جواد انصافی از تولیدات جدید شبکه مستند سیما شنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیران شبکه مستند سیما و جمعی از هنرمندان  و دوستداران فرهنگ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

ابوالفضل توکلی کارگردان این فیلم مستند درباره فیلم خود گفت: فیلم مستند «شادی‌بان» پرتره‌ای از جواد انصافی بازیگر باسابقه تلویزیون و تئاتر است که مردم ما بیشتر او را با نمایش‌های تلویزیونی‌اش در دهه ۱۳۶۰ و شخصیت «عبدلی» در این نمایش‌ها می‌شناسند. 

وی درباره آشنایی خود با جواد انصافی گفت: سال ۱۳۹۹ با آقای انصافی درباره ساخت فیلمی با محوریت ایشان صحبت کردم. او بسیار استقبال کرد اما معتقد بود که به دلیل کرونا و بسته بودن سالن‌های تئاتر بهتر است زمان دیگری ساخته شود چرا که دوست نداشت فیلم پرتره‌اش فقط گفت‌وگو محور باشد و دوست داشت همراه با او سری به سالن‌های تئاتر و نمایش‌های او بزنیم. من هم می‌خواستم فیلم متفاوتی ساخته شود و به همین دلیل فرآیند تولید را به روزهایی موکول کردم که کرونا فروکش کرد و سالن‌های تئاتر باز شد. 

توکلی درباره تولید این مستند گفت: همزمان با آغاز تصویربرداری ما، آقای انصافی در نمایشی با عنوان «رختشورخانه» به کارگردانی علی یدالهی ایفای نقش می‌کرد و با هماهنگی ایشان به تمرین این تئاتر رفتیم و تصویربرداری کردیم. هم‌چنین سری به دانشگاهی که در آن درس می‌دهد و منزل ایشان زدیم تا تصاویر متفاوتی را از این بازیگر پیشکسوت ضبط کنیم. 

این مستندساز درباره انتخاب این سوژه گفت: شخصاً علاقه زیادی به نمایش‌های سنتی ایرانی و سیاه‌بازی دارم و معتقدم نمایش سیاه‌بازی اگرچه به صورت گلخانه‌ای در جشنواره‌ها تکریم می‌شود اما آرام آرام در بین عموم مردم در حال از بین‌رفتن است. آقای انصافی از جمله هنرمندانی است که در این زمینه فعالیت‌های بسیاری داشته و به همین دلیل سراغ ایشان رفتم. 

وی تاکید  کرد: او از ابتدای جوانی تا به امروز بسیار کوشیده تا نمایش‌های سنتی و شادی‌آور ایرانی را حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل کند. او در این راه، نمایش‌های متعدد اجرا می‌کند، کتاب نوشته و به صورت مکتوب این آیین را نگهداری کرده و هم‌چنین در دانشگاه‌ها آن را به جوانان آموزش می‌دهد. 

توکلی درباره انتخاب نام فیلم مستند خود گفت: آقای انصافی کسی که همواره با نمایش‌های سنتی و شادی‌آور ایرانی، اصالت آن را حفظ کرده است. به همین دلیل اسم «شادی‌بان» را برای آن انتخاب کردم. در این فیلم سعی کردیم به چند تا از تئاترهای ایشان، تله تئاترهای تلویزیونی و برنامه‌های تلویزیونی ایشان که در یاد مردم مانده است، اشاره کنیم. به همین واسطه از کارهایی یاد می‌کنیم که در آن زمان‌ها اجرا می‌شد و مردم را شاد می کرد. 

او درباره تولید این اثر گفت: مستند «شادی‌بان» ۵۸ دقیقه‌ای است و در آن دو پسر و همسر ایشان که در حوزه نمایشی سنتی فعالند نیز حضور دارند. 

مراسم رونمایی از مستند «شادی‌بان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل توکلی روز شنبه ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این مراسم همراه با پاسداشت پیشکسوت هنرهای نمایشی شادی‌آور استاد جواد انصافی خواهد بود.

۵۸۵۸



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.