هند برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا تسویه حساب های بین المللی به روپیه را تسهیل می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] دولت هند اعلام کرده است که تسویه معاملات بین المللی را با استفاده از پول ملی خود، روپیه، تسهیل خواهد کرد. به عنوان بخشی از چارچوب سیاست تجارت خارجی خود که در اول آوریل اجرا شد، این کشور این اقدام را برای تسهیل پرداخت ها برای کشورهایی که دلار آمریکا را تجربه می کنند،

کد خبر : 341998
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
هند برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا تسویه حساب های بین المللی به روپیه را تسهیل می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

دولت هند اعلام کرده است که تسویه معاملات بین المللی را با استفاده از پول ملی خود، روپیه، تسهیل خواهد کرد. به عنوان بخشی از چارچوب سیاست تجارت خارجی خود که در اول آوریل اجرا شد، این کشور این اقدام را برای تسهیل پرداخت ها برای کشورهایی که دلار آمریکا را تجربه می کنند، معرفی کرد.

هند گزینه های تسویه حساب مبتنی بر روپیه را برای تجارت بین المللی ارائه می دهد

دولت هند روش های تسویه حساب جدیدی را به غیر از دلار آمریکا برای تجارت بین المللی معرفی می کند. دستورالعمل جدید سیاست تجارت خارجی که در اول آوریل اجرا شد، شامل گزینه جدیدی برای تسویه پرداخت ها به روپیه هند است که به کشورهایی که با کاهش دلار آمریکا مواجه هستند راهی برای ادامه تجارت با این کشور می دهد.

دستورالعمل جدید برای کمک به کشورهایی مانند سریلانکا، بنگلادش و مصر است که در به دست آوردن دلار آمریکا برای ادامه مبادله کالا با هند با مشکل مواجه هستند. سونیل بارثوال، وزیر بازرگانی اظهار داشت که این اقدام به این کشورها کمک می کند تا در برابر خشکسالی فرضی دلاری، از بلایای طبیعی محافظت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دهلی نو برای معرفی ارز خود در سطح جهانی است. از این نظر، وزارت بازرگانی هند توضیح داد که این طرح جدید سیاست تجارت خارجی برای «کار در جهت تبدیل روپیه هند به یک ارز جهانی و ایجاد انگیزه بیشتر برای ظهور هند به عنوان قطب تجاری جهانی» طراحی شده است.

کشورهایی که از هژمونی دلار آمریکا دور می شوند

هند آخرین کشور در ردیف کشورهایی است که ابتکارات خاصی را برای کنار گذاشتن از استفاده از دلار آمریکا، حداقل برای تسویه حساب های بین المللی، به راه انداخته است. چین، بخشی از بلوک بریکس، که با هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نیز ادغام شده است، همچنین استفاده از یوان چین را به عنوان بخشی از سیاست بین‌المللی دلارزدایی تبلیغ می‌کند.

در دیداری که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان بخشی از سفر شی جینپینگ به روسیه در 21 مارس برگزار کردند، پوتین از استفاده از یوان چین برای تسویه پرداخت ها با اقتصادهای نوظهور آسیا، آفریقا و لاتام حمایت کرد. همچنین، اخیراً، چین با دولت برزیل قراردادی امضا کرد تا دلار را برای تسویه حساب‌های دوجانبه خود کنار بگذارد و آن را جایگزین ارزهای ملی کند.

سایر بلوک ها نیز در حال بررسی راه های مختلف برای کاهش اتکای خود به دلار هستند. آسه آن، انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا، بلوکی که برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام را ادغام می کند، اعضای خود را تحت فشار قرار می دهد تا از ارزهای ملی برای پرداخت استفاده کنند، زیرا آنها از آمریکا می ترسند. تحریم های ثانویه به دلیل عدم اجرای ممنوعیت تجاری روسیه.

برچسب ها در این داستان

و آفریقای جنوبی، آسه‌آهن، بنگلادش، برزیل، بریکس، برونئی، کامبوج، مصر، هند، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، روپیه، روسیه، سنگاپور، سری‌لانکا، سونیل بارثوال، تایلند، فیلیپین، دلار آمریکا، ولادیمیر پوتین ، شی جین پینگ

نظر شما در مورد گزینه های تسویه حساب روپیه محور هند برای کاهش وابستگی به دلار چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.