همکاری سازمان‌های بین‌المللی در برگزاری گردهمایی اربعین ضروری است

[ad_1] نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد: همکاری سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان‌های تابع سازمان ملل در برگزاری گردهمایی بزرگ اربعین ضروری است. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر سید جعفر حسین در چهارمین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت، در پنل “همکاری های

کد خبر : 357401
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۱
همکاری سازمان‌های بین‌المللی در برگزاری گردهمایی اربعین ضروری است

[ad_1]

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد: همکاری سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان‌های تابع سازمان ملل در برگزاری گردهمایی بزرگ اربعین ضروری است.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر سید جعفر حسین در چهارمین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت، در پنل “همکاری های فرامرزی در زمینه اجتماعات” گفت: به دلیل حجم بالای تراکم جمعیتی بدیهی است که سازمان بهداشت جهانی به تنهایی قادر به کمک برای برگزاری گردهمایی و اجتماع عظیم مردمی اربعین نیست و لازم است از تمام سازمان‌های بین المللی در هر چه سالم تر و بهتر برگزار کردن این گردهمایی کمک بگیریم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با بیان این‌که ایجاد سلامت عمومی در مراسم اربعین با هماهنگی بین کشورهای عضو گروه پنج و تمام کشورهایی که زائر اربعین دارند، لازم است، افزود: همان طور که می دانید ریسک انتقال بیماری های واگیر و قابل انتقال همچون کرونا در اجتماعات افزایش می یابد، بنابراین ایجاد این هماهنگی برای مدیریت برنامه بسیار مهم است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بر تشکیل جلسات هماهنگی بین کشورهای ذیربط، تبادل داده‌ها و اطلاعات، آموزش‌های عمومی سلامت، استفاده از فناوری های جدید و اتخاذ رویکرد مشترک برای پاسخ به فوریت های پزشکی، به عنوان مهم ترین اقدامات کشورها و سازمان‌ها در گردهمایی بزرگ اربعین، تاکید کرد.

همچنین دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت اعلام کرد: به بحث گردهمایی باشکوه اربعین در نشست کارشناسان ارشد گروه پنج به صورت ویژه پرداخته شد.

به گزارش وبدا، دکتر محمد حسین نیکنام در حاشیه پنل “همکاری‌های فرا مرزی در زمینه اجتماعات” در چهارمین روز از بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت، در گفتگو با وبدا گفت: گردهمایی اربعین حسینی (ع) یکی از اتفاقات بسیار باشکوه و مهم در جهان، منطقه و بین کشورهای گروه‌ پنج است. 

وی افزود: حدود ۴.۵ ماه با اربعین فاصله داریم و میلیون‌ها زائر حسینی از افغانستان و پاکستان برای شرکت در این مراسم از کشور ما عبور می‌کنند و خواهران و برادران کربلایی از ایران نیز به تجمع آن‌ها اضافه می‌شوند تا همگی به عراق و کربلا مشرف شده و چند روز آن‌جا حضور داشته باشند.

رییس دبیرخانه کشورهای گروه پنج وزارت بهداشت اظهار داشت: وظیفه بخش سلامت این است که درباره گردهمایی اربعین نیز جدی عمل کند. البته مسئول سلامت ایرانیان در خارج از کشور جمعیت هلال احمر است، ولی باید بین مسئولان سلامت در منطقه یک هماهنگی برای راهپیمایی باشکوه اربعین ایجاد شود. 

نیکنام یادآور شد: یکی از محورهای بیست و ششمین اجلاس کارشناسان ارشد گروه پنج را در این اجلاس بحث بهداشت تجمعات قرار دادیم. زیرا علاوه بر اربعین تجمعات زیادی در طول سال از زائران مشهد، قم، شیراز، کربلا، کاظمین، نجف و شهرهای مذهبی داریم. ولی مهم‌ترین تجمع اربعین است که امیدواریم نتیجه همفکری‌ها در این اجلاس منجر به برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن اربعین شود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت اعلام کرد: چون بحث اربعین در بین تجمعات، فوریت دارد و زمان زیادی تا آغاز مراسم آن نداریم، متفاوت از بحث‌های دیگر لحاظ شد، زیرا باید برنامه‌ها در این زمینه سریعا از تئوری به عمل تبدیل شود. 

نیکنام در پایان تاکید کرد: برای دستیابی به برنامه عمل اربعین علاوه بر این اجلاس، برنامه‌های دیگری بین کشورهای عضو گروه پنج حتی به صورت وبیناری برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.