همه چیز در پراگ در حال دم کردن است

[ad_1] این یک سرمقاله نظری توسط جواکیم بوک، پژوهشگر مؤسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا و همکار HumanProgress.org و مؤسسه میزس است. اولین چیزی که هنگام ورود به محل برگزاری کنفرانس افتتاحیه BTC پراگ با شرکت کنندگان مواجه شد، بوی آن بود: رایحه ای قوی و جدید از نوع لاستیکی که در بیشتر قسمت های صحنه اصلی

کد خبر : 367174
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
همه چیز در پراگ در حال دم کردن است

[ad_1]


این یک سرمقاله نظری توسط جواکیم بوک، پژوهشگر مؤسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا و همکار HumanProgress.org و مؤسسه میزس است.

اولین چیزی که هنگام ورود به محل برگزاری کنفرانس افتتاحیه BTC پراگ با شرکت کنندگان مواجه شد، بوی آن بود: رایحه ای قوی و جدید از نوع لاستیکی که در بیشتر قسمت های صحنه اصلی نفوذ کرد. دومی نور بود – یا نبود آن: تاریک بود، با صفحه نمایش های عظیم در فواصل منظم و نورهای نئونی که به زیبایی در سراسر سقف می درخشیدند.

آنچه احتمالاً در خاطرات شرکت کنندگان حک می شود، مه تیره و بنفش و آن مبل های VIP راحت و سفید در جلو است (پرداخت بلیط VIP مزایای خود را دارد!). یک لوگوی بزرگ BTC و لامپ‌هایی که به آرامی در بالای شرکت کنندگان در صحنه اصلی آویزان شده بودند، حسی شبح‌آور و تا حدودی تهوع‌آور به ارمغان می‌آورد – مثل اینکه کل صحنه به آرامی در حال چرخش است. انگار از سفرها، مکالمات بی پایان و کم خوابی که از صمیم قلب به خاطر بسیاری از رویدادهای قبل، جانبی و پس از آن که در زندگی شبانه پر رونق پراگ می گذرد، سرزنش نشده بودم.

در حالی که همه چیز را وارد کردم، دفترچه یادداشتم را بیرون آوردم و نوشتم: «تکنو ریوهای سال‌های نوجوانی من تماس گرفتند و می‌خواهند فضایشان برگردد.»

چند جلسه اول هر سه روز، در سالن اصلی خالی بود. وهم انگیز، حتی. بقیه کجا هستن؟

مسیرهای پرپیچ و خم

به نظر می رسید سالن نمایشگاه جایی بود که بیشتر بچه های باحال در آن شرکت می کردند. بقیه شاید در آفتاب صبحگاهی در کنار رودخانه در مرکز شهر پراگ غرق شوند.

پر از صدها شرکت بیت کوین و هزاران شرکت کننده، سالن نمایشگاه تحت سلطه یک غرفه مرکزی دو طبقه بود که توسط SatoshiLabs، برگزارکننده کنفرانس، اشغال شده بود. این به طور نمادین به چهار گوشه فضا رسید و هر بخش به چهار برند تجاری خود اختصاص داشت، که یکی از آنها، برنامه بیت کوین بدون KYC بنیاد Vexl، در طول کنفرانس راه اندازی شد. در اطراف آن، لبه‌های سالنی به اندازه یک زمین فوتبال، معدنچیان، سازندگان کیف پول سخت‌افزاری، ده‌ها یا چند محصول مختلف پشتیبان روی فولاد، ناشران کتاب و مقدار زیادی کالا و مواد مصرفی قرار داشتند. در واقع آنقدر غرفه‌ها در پشت چیز دیگری پنهان شده بود که پس از چندین قدم زدن، من هنوز شرکت‌ها یا غرفه‌های کنفرانس جدیدی پیدا کردم که قبلاً متوجه آن نشده بودم. من در فضای بیت‌کوین زندگی می‌کنم و نفس می‌کشم، اما نیمی از این شرکت‌ها یا محصولاتشان را نمی‌شناختم: بیت‌کوین‌کنندگان واقعاً پرکار هستند، محصولات و شرکت‌های جدیدی مانند قارچ‌ها پس از باران ظاهر می‌شوند (به انگلیسی: یک ضرب المثل چک).

به هر حال، زبان رسمی کنفرانس، انگلیسی شکسته از آن نوع کمیک و مبهم اروپایی بود. این یک تغییر خوب از بهمن آمریکایی بود که در غیر این صورت بر فضای بیت کوین و کنفرانس های بیت کوین مسلط بود.

چیزی که در مورد این رویداد متفاوت نبود این بود که مخاطبان اکثراً افراد خوش اندامی در ابتدای زندگی خود بودند. برخی همسران و فرزندان خود را نیز آورده اند و به محل برگزاری تا حدودی حال و هوای خانوادگی می دهند. خوشایند است که مسئولیت شخصی در پول نیز به مسئولیت شخصی در حوزه های دیگر تبدیل شود. در عصر جردن پترسون، جو روگان و بن شاپیرو، خیلی تعجب آور نیست که این پیام قوی ترین طنین انداز را در میان مردان جوان (-ish) داشته باشد.

جایی بین محل برگزاری و توقف در انتهای خط قرمز مترو، انتقال واضحی از دنیای فیات به دنیای بیت کوین انجام شد. همانطور که هر روز به سمت کنفرانس سفر می کردم، شروع به دیدن مچ بندهای رنگارنگ، لباس هایی با مضمون بیت کوین و مشتریانی متناسب، با اعتماد به نفس و ولخرجی می کردم که ما را به عنوان بیت کوین نشینان می ترساند. به محض ورود به محل برگزاری، Google Pay خود را برای یک برنامه کیف پول لایتنینگ خاموش کردم زیرا کاملاً همه لایتنینگ را پذیرفتند. هر چند وقت یک بار، تاجری مودبانه می‌پرسید که آیا می‌خواهم با کارت یا لایتنینگ پرداخت کنم، اما بیشتر اوقات فقط یک فاکتور به من می‌دادند. تبادل انرژی پولی می تواند دقیقاً به همین سادگی باشد. هرگز تفاوت بین دنیای بیت کوین و دنیای خارج آشکارتر احساس نمی شود.

باریستای قهوه در غرفه بزرگ السالوادور با پشتکار بهترین قهوه کنفرانس را در تمام طول روز و هر روز درست می‌کرد – به هر حال برای هر کسی که حوصله ایستادن و تماشای او را دارد که آن را با دقت دم می‌کند. سپس اگر خواستید دوباره خرید قهوه از یکی از کامیون های مواد غذایی بیرون، از ماندن در صف به مدت 20 دقیقه لذت ببرید. اما غذا عالی بود، نیمکت‌ها و کیسه‌های لوبیا برای معاشرت و غوطه‌ور شدن در گرمای تابستان پراگ – تا اینکه آبشارهای مرطوب تابستانی هزاران شرکت‌کننده را به داخل هل دادند و همه چیز را به نسبت جشنواره‌مانند جمع کردند.

در میان بسیاری از جلسات و ملاقات‌های بداهه، برنامه‌ریزی شده یا اتفاقی، برخی برجسته بودند: سلفی با یک بت، تشکر از یک پادکستر یا نویسنده به خاطر کار ارزشمندشان، ارتباط در زندگی واقعی با شخصیت‌ها یا نام‌هایی که قبلا چیزی جز کلمات، صداها یا نمایه نبودند. عکس ها

وسط سالن اکسپو ناگهان ضربه ای روی شانه ام احساس کردم. برگشتم و مردی قد بلند، نرم و موی تیره را دیدم که تقریباً هم سن خودم بود. چهره آشنا بود – خیلی آشنا – اما از زمانی دیگر، مکانی دیگر. “شما من را به یاد دارید؟” مغز من مانند یک ASIC اورکلاک شده برای یافتن راه حل این معمای رمزنگاری کار می کرد. در زمان بلوک پنج ثانیه ای که برای این نوع تعامل پیش بینی می شد، کاملاً نتوانستم آن را انجام دهم. او به من یادآوری کرد که ما با هم در دانشگاه در رشته اقتصاد تحصیل کرده بودیم. ما در یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور در همان شهر بودیم اما از آن زمان با هم ارتباط برقرار نکرده بودیم. او چند سال پس از فارغ التحصیلی ما به آنجا بازگشت اما اکنون به زادگاهش پراگ بازگشته بود. او به من گفت که از نظر او پول شکسته شده، قیمت های سرگردان پوچ است. او یک تازه وارد به بیت کوین است و چند ماه پیش در اولین رویداد بیت کوین خود بلیت خود را برای شرکت در کنفرانس به دست آورد.

او گفت: «من خیلی چیزها را یاد می‌گیرم.

دو مسیر پر پیچ و خم، که توسط بیت کوین متحد شده اند: هرکس در نهایت به روش خود و در زمان خود به اینجا می آید. چیز زیبایی است.

لحظه راک استار

برای پر شدن صحنه اصلی بزرگ، باید منتظر دو حضور مایکل سیلر باشیم. سیلور، که به سرعت در حال نزدیک شدن به جایگاه ستاره راک در دنیای بیت کوین است، در روز سوم یک سخنرانی کلیدی کاملا مسحورکننده ایراد کرد، اما سالن نیز به دلیل یک گفتگوی کنار آتش که با او داشت مسدود شده بود. اریک وایس روز قبل اتاق پر از آب که در بسیاری از جلسات قبلی تا حدودی خالی بود، اکنون آنقدر مملو از تماشاگر بود که تهویه مطبوع با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کرد. به عنوان ویژگی او “Bitc-اوینگدر سراسر سالن طنین انداز شد، صحبت های سیلور به معنای واقعی کلمه نفس ما را بند آورد.

وی خاطرنشان کرد که بیت کوین از نظر اخلاقی یک چیز خوب است، یک الزام اخلاقی است. بیت کوین و بیت کوین داران دارای ایدئولوژی برتری هستند که «نیازی نیست برای آن عذرخواهی کنیم».

تور دو نیرو که سخنرانی اصلی بود به سقوط دلار آمریکا در برابر دارایی های سخت پرداخت. این یک مفهوم انقلابی در این محافل نیست، اما روشی که سیلور این پیام را بسته‌بندی می‌کند ممکن است این باشد: با نگه داشتن پول نقد، شما «در سمت اشتباه یک جنگ اقتصادی قرار دارید».

«یک جنگ اقتصادی بی پایان در سرتاسر جهان در جریان است و از ابتدا تاکنون ادامه دارد و هم اکنون نیز ادامه دارد. آن جنگ بر سر توزیع مجدد انرژی اقتصادی است و ما به آن می گوییم ثروت

“هیچ مقدار کار سخت مشکل قرار گرفتن در سمت اشتباه آن جنگ اقتصادی را حل نمی کند.”

فناوری مرتبه‌ای مهم‌تر از کار سخت است. وقتی مرد بعدی با بیل مکانیکی ظاهر می شود، مهم نیست که چقدر حفاری می کنید یا چقدر با بیل خوب هستید. چیزی که سیلور اضافه کرد این است سیاست دولت مرتبه ای مهمتر از فناوری است. در یک بازه زمانی ده ساله یا صد ساله، دستاوردهای فناوری – همیشه در رقابت با چیزهای بعدی که آن را منسوخ می‌کند – از بین می‌رود و در زیر گسترش بی‌پایان پول که ریشه مشکلات فراوان جامعه است، غرق می‌شود.

انرژی اتاق به اندازه کنسرت «ساتوشی راکاموتو» در شب قبل تب و تاب داشت. این درک ناخوشایند شروع به درخشش کرد: “شاید کار شما به اندازه سیاست دولت مهم نباشد.” من نمی‌توانم از اثرات مخرب یک پول در حال فروپاشی که کمک‌های اقتصادی‌ام را متورم می‌کند، کار کنم.

نتیجه ای که برای اکثر شرکت کنندگان آشکارا واضح است، این است که شما باید از آن خارج شوید – از نظر فیزیکی و همچنین مالی. اریک دیل، اینفلوئنسر نروژی و مجری پادکست «Bitcoin For Breakfast»، در مطالب خود به ما گفته است. سخنرانی افتتاحیه روز قبل: هفته کنفرانس، “شاید اولین باری باشد که ما شاهد مهاجرت خالص بیت کوینرها بوده ایم. به اروپا،» او گفت. معمولاً، ما اروپایی‌ها فقط «پول FU» خود را می‌گیریم و از موزه در حال فروپاشی بوروکرات‌ها و طرح‌های پونزی عمومی و سنگین خارج می‌شویم.

اما شاید ما مرکز بیت‌کوین را که پراگ است، نادیده گرفتیم – خانه SatoshiLabs، Braiins، و شرکتی که پشت دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین قرار دارد. مارتین کوچار، یکی از بنیانگذاران کنفرانس، مدام صحنه بیت کوین چک را در هر فرصتی که به دست می آورد تحسین می کرد: “من BTC پراگ را پروژه دیگری در چک می دانم که اهمیت جمهوری چک را برای بیت کوین تایید می کند.” مصاحبه.

همه چیز در پراگ در حال دمیدن است. شاید همه چیز برای اروپا از دست نرود.

این یک پست مهمان توسط Joakim Book است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.