همه آنچه باید در مورد دلار استرالیا بدانید

[ad_1] دلار استرالیا (AUD) یا به قول برخی از معامله گران “Aussie” یکی از قوی ترین ارزها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. دلار استرالیا یکی از ارزهای برتر معامله شده در بازارهای جهانی است که تقریباً 0/6 درصد از گردش مالی روزانه را به خود اختصاص می دهد و ارزش متوسط ​​آن 479 میلیارد

کد خبر : 345271
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
همه آنچه باید در مورد دلار استرالیا بدانید

[ad_1]

دلار استرالیا (AUD) یا به قول برخی از معامله گران “Aussie” یکی از قوی ترین ارزها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. دلار استرالیا یکی از ارزهای برتر معامله شده در بازارهای جهانی است که تقریباً 0/6 درصد از گردش مالی روزانه را به خود اختصاص می دهد و ارزش متوسط ​​آن 479 میلیارد دلار است.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) در “محرک نرخ مبادله دلار استرالیا” خاطرنشان می کند: “کالاها سهم بزرگی از صادرات استرالیا را تشکیل می دهند و بنابراین تغییرات قیمت کالاها منجر به تغییرات در قیمت های صادراتی می شود. قیمت های بالاتر صادرات کالا به این معنی است که برای خرید همین مقدار از کالاهای صادراتی استرالیا به دلار استرالیا بیشتری نیاز است. این با افزایش تقاضا برای دلار استرالیا و افزایش قیمت همراه است. در واقع، دلار استرالیا اغلب به عنوان ارز کالا شناخته می شود.

این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد دلار استرالیا، اقتصاد کشور و سیاست پولی RBA در اختیار شما قرار می دهد.

نوسانات دلار استرالیا

دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی خود در مارس 2020 سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود از سال 2003 رسید و در 19 مارس به 0.5510 دلار رسید. گزارش بانک ملی استرالیا (NAB) که در آوریل 2020 منتشر شد، خاطرنشان کرد: «افزایش فشار نزولی بر AUD/USD، کاهش قیمت کالاها بود نه تنها به دلیل شوک تقاضا ناشی از انقباض اقتصادی جهانی، بلکه سقوط در قیمت نفت از شوک های مثبت عرضه.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار ماهانه AUD USD. محدوده تاریخ: 1 سپتامبر 2015 – 13 آوریلساعت 2023. تاریخ ضبط: 13 آوریلساعت 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و در 1 می 2021 به بالاترین حد خود در 3 سال گذشته رسید، اما در ماه‌های بعد جایگاه خود را از دست داد و در اکتبر 2022 به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه AUD USD. محدوده تاریخ: 6 دسامبر 2022 – 1 آوریل3 2023. تاریخ ضبط: 1 آوریل3 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

در این سال، دلار استرالیا بیشتر از همتایان خود در گروه 10 عقب افتاده است و 2.5 درصد در برابر دلار آمریکا از دست داده است. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که این کاهش در شرایطی از آشفتگی بانکی ایالات متحده، کاهش بازدهی خزانه داری و تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای توقف افزایش نرخ بهره برای ارزیابی چشم انداز رخ داده است.

در مورد اقتصاد استرالیا چه باید بدانید؟

بر اساس داده های ارائه شده توسط بانک جهانی، اقتصاد استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) است. نظرسنجی انجام شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نشان داد که بدهی دولت استرالیا 83.7 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی است.

آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول (IMF) رشد تولید ناخالص داخلی استرالیا را 1.6 درصد در سال 2023 و 1.7 درصد در سال 2024 پیش بینی می کند. لازم به ذکر است که اقتصاد استرالیا در سال 2022 3.7 درصد رشد کرد. خزانه داری استرالیا و بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 1.5 درصدی را برای سال های 2023 و 2024 پیش بینی کردند.

همان گزارش صندوق بین المللی پول گفت که تورم در سال 2023 به 5.3 درصد و در سال 2024 به 3.2 درصد کاهش خواهد یافت. تحلیلگران RBA پیش بینی کردند که تورم امسال به 4.75 درصد و در سال 2024 به 3.5 درصد برسد.

جیم چالمرز، خزانه‌دار استرالیا، به خبرنگاران ABC گفت: «وضعیت در جهان حتی در طول چند ماه گذشته پیچیده‌تر و چالش‌برانگیزتر شده است. و بنابراین، ما کاملاً از آن مصون نخواهیم بود. خزانه داری انتظار دارد که اقتصاد ما در اواخر امسال به میزان قابل توجهی کند شود. به دلیل ترکیبی از کند شدن اقتصاد جهانی و تأثیر نرخ‌های بهره بالاتر در داخل کشور نیز. بنابراین، ما چیزهای زیادی از سرتاسر جهان به سراغمان آمده‌ایم.»

RBA برای ارزیابی اثرات سیاست پولی خود

در 4 آوریل، هیئت مدیره RBA تصمیم خود را برای توقف برنامه های سختگیرانه سیاست پولی خود اعلام کرد. در بیانیه پس از نشست آمده است که اثر کامل افزایش قابل توجه نرخ بهره هنوز احساس نشده است. اعضای هیئت مدیره RBA تأکید کردند که به نظر می‌رسد تورم مصرف‌کننده به اوج خود رسیده است، اما افزودند: «ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف، سخت‌گیری بیشتری لازم باشد.»

در گزارشی، استراتژیست‌های ارز در Westpac نوشتند: «با بازگشایی بازارهای استرالیا پس از عید پاک، قیمت‌گذاری برای RBA برای افزایش نرخ نقدی 25 واحدی در ماه می حدود 25 تا 30 درصد بود. افزایش ماه می همچنان سناریوی پایه Westpac قبل از داده های حیاتی CPI Q1 در 26 آوریل است. پس از ماه مه، قیمت‌گذاری در بازار به سمت شانس کاهش می‌رود.

فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی آمریکا (RBA) به باشگاه مطبوعاتی ملی گفت: “سومین مورد این است که هیئت مدیره بانک رزرو آمادگی دارد تا نرخ تورم را کمی کندتر از سایر بانک های مرکزی دیگر به هدف داشته باشد. آخرین مجموعه پیش بینی های ما حاکی از بازگشت تورم به هدف است. اواسط 25.”

تجارت دلار استرالیا و کاهش ریسک

جفت ارزهای دلار استرالیا مانند AUD/USD، AUD/GBP یا حتی AUD/NZD موضوعات مکرر مقالات اخبار مالی هستند. در دنیای تجارت، دلار استرالیا ارزی است که به دلیل ارتباط نزدیک با تجارت کالا و به دلیل همبستگی اقتصاد این کشور با چین، توجهات را به خود جلب می کند.

مانند هر ابزار معاملاتی، مدیریت ریسک برای هر معامله گر، به ویژه مبتدیان، حیاتی است. به عنوان یک معامله گر مبتدی، ممکن است در معرض خطراتی مانند از دست دادن وجوه قرار بگیرید، زیرا احتمالاً تجربه کافی برای قضاوت در مورد اقدام درست را ندارید. به منظور بهبود مهارت های معاملاتی و شانس موفقیت خود، بهتر است یاد بگیرید که چگونه از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از ابزارهایی مانند دستور توقف/ ضرر، به شما کمک می کند تا ریسک ها را هنگام معامله به حداقل برسانید. در نتیجه، استرس کمتری برای شما وجود دارد و ذهن روشنی برای تنظیم یک استراتژی معاملاتی آنطور که می‌خواهید وجود دارد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.