همه‌ی بازارها ضرر دادند جز یک بازار/ سرمایه‌گذاران اینجا فقط سود کردند

[ad_1] بازار سرمایه، طلا، دلار، سکه و خودرو کاهشی بوده و از منفی یک تا منفی ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که سپرده‌های بانکی تنها بازار سودده در نیمه نخست سال بوده است. مساله‌ای که سپرده‌گذاری در بانک را مجددا برای مردم جذاب کرده است. از دو سال قبل

کد خبر : 402573
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۳
همه‌ی بازارها ضرر دادند جز یک بازار/ سرمایه‌گذاران اینجا فقط سود کردند

[ad_1]

بازار سرمایه، طلا، دلار، سکه و خودرو کاهشی بوده و از منفی یک تا منفی ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که سپرده‌های بانکی تنها بازار سودده در نیمه نخست سال بوده است. مساله‌ای که سپرده‌گذاری در بانک را مجددا برای مردم جذاب کرده است.

از دو سال قبل به این سو، سپرده‌های بانکی هیچ جذابیتی برای مردم نداشت و کمتر کسی حاضر بود در شرایط رشد عجیب قیمت در بازارهای مالی، پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری کند و از بانک سالانه ۲۰ تا ۲۲ درصد سود دریافت کند. اما حالا مروری بر بازارها نشان می‌دهد در شرایط کساد سایر بازارها، سپرده‌گذاران بانکی تنها کسانی هستند که نه تنها زیان نکرده‌اند بلکه سود هم برده‌اند.

بر اساس اعداد به دست آمده، بازدهی بورس و دلار به ترتیب منفی ۱.۳ و ۱.۹ درصد بوده است. وضعیت در بازار طلا و سکه امامی از این هم بدتر بوده است. بازدهی طلا منفی ۸.۳ و بازدهی سکه امامی منفی ۱۰.۲ درصد بوده است. یکی از پرطرفدارترین خودروهای موجود در بازار هم ۲۰۶ تیپ دو است که قیمت آن هم دو درصد کاهش داشته و بازدهی این خودروی محبوب هم منفی بوده است.

در این میان بر اساس اطلاعات منتشر شده، سپرده‌های بانکی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه، ۸.۵ درصد به سپرده‌گذاران خود سود داده‌اند و بالاترین بازدهی در میان بازارهای دارایی را به نام خود زده‌اند.

از طرف دیگر نیز سپرده‌گذاری در بانک‌ها، یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک به شمار می‌رود و مخاطرات سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌ها را ندارد.

در این شرایط، سپرده‌های بلندمدت بانکی بهترین مقصد برای پول‌های نقد و سپرده‌های کوتاه‌مدتی بودند که به دنبال مقصدی برای سرمایه‌گذاری می‌گشتند. در نتیجه و با افزایش سپرده‌گذاری، نسبت پول به نقدینگی کاهش یافته است.

البته باید این نکته را هم تاکید کرد که سپرده‌های بانکی هم سنگر امنی برای سرمایه‌های مردم نبوده‌اند و میزان سود بانک‌ها هم از تورم عقب مانده است. چون در حالی که سود بانک‌ها ۸.۵ درصد بوده میزان تورم در این مدت حدود ۱۳.۵ درصد بوده است. بنابراین می‌توان گفت در شرایط تورمی بازار همه ضرر کرده‌اند؛ برخی بیشتر و برخی کمتر.

۲۲۳۲۲۳

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.