همه‌چیز درباره وام ۳۵ میلیونی ازدواج

[ad_1] وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری امسال وارد هشتمین مرحله می‌شود. با اعلام صندوق بازنشستگی کشور ثبت‌نام وام ۳۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشسته از شنبه سوم تیر به‌شکل اینترنتی استارت خورده و امسال جمعیت هدف عروس و دامادهای هستند که تاریخ عقد آن‌ها به بعد از ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ تعلق داشته باشد. وام ازدواج فرزندان

کد خبر : 366505
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
همه‌چیز درباره وام ۳۵ میلیونی ازدواج

[ad_1]

وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری امسال وارد هشتمین مرحله می‌شود. با اعلام صندوق بازنشستگی کشور ثبت‌نام وام ۳۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشسته از شنبه سوم تیر به‌شکل اینترنتی استارت خورده و امسال جمعیت هدف عروس و دامادهای هستند که تاریخ عقد آن‌ها به بعد از ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ تعلق داشته باشد. وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری یکجور تسهیلات قرض‌الحسنه است و سودی ندارد. اقساط آن با کارمزد چهار درصد دریافت می‌شود و طبق محاسبات فرارو تقریبا به ماهی یک میلیون تومان می‌رسد.
وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری امسال ۸۰ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است. قرار است به متقاضیان وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری امسال ۳۵ میلیون تومان تعلق بگیرد درحالی که این رقم تا پارسال ۲۵ میلیون تومان بوده است.

وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری درحالی به ۳۵ میلیون تومان رسیده که سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور این رقم را باتوجه شرایط امروز قابل توجه نمی‌داند. با این حال مسعود خواست‌خدایی وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری را یکجور تسهیلات معرفی می‌کند و می‌گوید: تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این است که با توجه به منابعی که در اختیار دارد و تنوع تسهیلات مالی که در صندوق وجود دارد، به تسهیل روند ازدواج فرزندان بازنشسته‌ها کمک کند.

شرایط وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری

وام ازدواج فرزندان بازنشسته کشوری شامل متقاضیانی می‌شود که تاریخ عقد آن‌ها به بعد از ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ تعلق داشته باشد. یعنی اگر فرزند بازنشسته‌ای قبل از این تاریخ ازدواج کرده، امسال از نظر صندوق بازنشستگی جزو متقاضیان واجد شرایط قرار نمی‌گیرد. سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با اعلام این خبر گفته از متقاضیان می‌خواهیم در قدم اول شرایط دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری را بخوانند و آنوقت دست‌به‌کار شوند.

شرایط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری نشان می‌دهد تسهیلات ۳۵ میلیونی با اقساط ۳۶ ماهه حساب می‌شود و در محاسبات اقساط رقم کارمزد را مثل تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد حساب می‌کنند.

وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری فقط بابت ازدواج اول فرزندان داده می‌شود و به متقاضیانی که برای بار دوم به بعد ازدواج کردند، وام نمی‌دهند. نکته مهم بعدی این است که اگر پدر و مادر به‌شکل همزمان عضو صندوق بازنشستگی باشند، فقط امکان دادن یک فقره تسهیلات به آن‌ها وجود دارد. البته ممکن است به یک خانواده در سال دوتا وام ازدواج فرزندان بازنشسته داده شود. برای این کار پدر و مادر باید به‌شکل همزمان عضو صندوق باشند و برای هر فرزند از دو اداره‌کل مختلف اقدام کنند.

شرایط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری نشان می‌دهد متقاضیانی که در سال‌های گذشته از این تسهیلات استفاده کردند، امسال امکان دریافت مجدد ندارند. از طرفی به متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، وام تعلق نمی‌گیرد. نکته مهم آخری که باید اضافه کنیم این است که حداقل حقوق خالص دریافتی متقاضیان باید دو میلیون تومان باشد و آن‌ها باید برای دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری یک حساب در بانک صادرات داشته باشند.
روش دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری

روش دریافت وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری به این شکل است که متقاضی نیازی به مراجعه حضوری و رفتن به صندوق‌های بازنشستگی را ندارد. برای دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری متقاضی در قدم اول باید به آدرس cspf.ir برود و در مرحله بعدی با استفاده از گزینه تسهیلات مالی گزینه وام ازدواج را انتخاب کند. یعنی متقاضی وام ازدواج قبل از هر چیزی باید نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری اصل تصویر مدارک هویتی اقدام کند.

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری در سامانه این صندوق به اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان در آن قید شده، نیاز دارد. اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات عروس و داماد در آن وجود دارد جزو ملزومات بعدی ثبت‌نام دریافت وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری است و موقع ثبت‌نام اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود بازنشسته موقع ثبت‌نام الزامی است. فراموش نکنید که ثبت‌نام دریافت وام ازدواج در سامانه هیچ حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی‌کند و بعد از ثبت‌نام و طی شدن پروسه بررسی سوابق و راستی‌آزمایی‌های لازم، آغاز پرداخت تسهیلات طبق اولویت‌بندی کلید می‌خورد.

اقساط وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری

وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری یکجور تسهلات قرض‌الحسنه است و سودی ندارد. فقط به این تسهیلات چهار درصد کارمزد تعلق می‌گیرد. رقم وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری هم به ۳۵ میلیون تومان رسیده و اقساط آن طی ۳۶ ماه یعنی سه سال باید تسویه شود.

اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری در سال جاری به‌این ترتیب دقیقا ماهی یک میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۶ خواهد بود. البته بابت قسط اول، سیزدهم و بیست‌وپنجم یعنی ماه‌های ابتدایی هر سال رقم دیگری از متقاضیان وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری دریافت می‌کنند. طوری که در ماه اول رقم اقساط وام ازدواج بازنشسته‌های کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و این عدد در ماه‌های سیزدهم و بیست‌وپنجم به‌ترتیب حدود ۹۳۳ هزار تومان و ۴۶۶ هزار تومان است.

اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشسته‌های کشوری بعد سه سال به ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد که از این رقم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌اسم سود گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲۲۰۲۲۳

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.