همتی جواب خاندوزی را داد؛ هم برای صادرات گاز و برق به عراق و هم آزادسازی منابع آن نیاز به مجوز آمریکا دارید / فرافکنی را تمام کنید!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، عبدالناصر همتی نوشت: «بدنبال طرح مطالبی از سوی رسانه‌های وابسته به دولت در خصوص بلوکه شدن منابع ایران در یک بانک عراقی به خاطر تصمیم اینجانب، من بنای پاسخ به آن مطالب را نداشتم ولی با توجه به تکرار همان ادعاها از سوی اقای خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی

کد خبر : 370897
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
همتی جواب خاندوزی را داد؛ هم برای صادرات گاز و برق به عراق و هم آزادسازی منابع آن نیاز به مجوز آمریکا دارید / فرافکنی را تمام کنید!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، عبدالناصر همتی نوشت: «بدنبال طرح مطالبی از سوی رسانه‌های وابسته به دولت در خصوص بلوکه شدن منابع ایران در یک بانک عراقی به خاطر تصمیم اینجانب، من بنای پاسخ به آن مطالب را نداشتم ولی با توجه به تکرار همان ادعاها از سوی اقای خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت که نشان میدهد این گونه مطالب از یک مرکز نشر داده می شود، در جهت تنویر افکار عمومی توضیحات زیر را ضروری می‌دانم:

۱-منابع ناشی از صادرات گاز و برق ایران قبل از خروج ترامپ از برجام از طریق مجاری مختلف از دولت عراق دریافت و به نحوی منتقل می‌شد. بعد از تشدید تحریم ها دولت عراق با ممنوعیت اعلامی امریکا نتوانست پول گاز و برق دریافتی را پرداخت کند.‌ آمریکا مرتب مجوز خرید گاز و برق توسط عراق را صادر میکرد اما اجازه پرداخت پول به ایران را نمی‌داد.

۲- بعد از مذاکرات مفصل اینجانب در چندین نوبت با رئیس جمهور و نخست وزیر وقت عراق و رئیس بانک مرکزی آن کشور و بر اساس دستور العمل اجباری دولت آمریکا به دولت عراق که منابع صرفاً بایستی به بانک دولتی تجارت عراق (TBI) که تنها بانک دولتی عراق بود که عملیات بین المللی داشت، واریز و با نظارت بانک مرکزی عراق صرفا برای مقاصد انسان دوستانه (غذا، دارو و خدمات زیارتی ) مصرف شود، نهایتاً درجریان سفر ریاست جمهوری وقت جناب آقای دکتر روحانی به عراق دو دولت موافقت کردند این تفاهم امضا و عملیاتی شود.بنابراین با توجه به کنترل منابع ناشی ازصدورنفت عراق  توسط آمریکا،هیچ راه دیگری برای وصول مطالبات از دولت عراق باقی نمانده بود و مقامات عالی کشور نیز در جریان جزئیات آن بودند.

۳- در دوره ای که خود اینجانب مسئولیت داشتم و بعد از آن نیز مبالغی از موجودی در آن بانک با دستور پرداخت  بانک مرکزی ایران صرف واردات کالاهای اساسی و برخی خدمات شد. مسئولین محترم دولت سیزدهم که در فرافکنی ید طولانی دارند به خوبی می دانند عمده منابع ورودی به این بانک مربوط به صادرات در دوره خودشان است و همواره نیز از حجم عظیم صادرات گاز به عراق به عنوان یک دستاورد یاد می کردند، چرا طی دوسال گذشته به همان روش قبلی ادامه دادند؟ چرا صادرات خود را متوقف نکردند و چرا روش دیگری برای دریافت پول گاز و برق  انتخاب نکردند؟ اصلاً آیا چاره دیگری داشتند یا دارند؟

الان نیز، هم برای صادرات گاز و برق، اگر داشته باشید، نیاز به مجوز آمریکا دارید و هم برای ازاد سازی منابع آن نیاز به مجوز دولت آمریکا دارید و چیزی فرق نکرده است. فرافکنی راهم تمام کنید.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.