همانطور که چین امیدوار است نفت ثابت بماند، کاهش سهام ایالات متحده با نگرانی های اقتصادی مقابله می کند

[ad_1] بهای آتی نفت برنت تا ساعت 4 به وقت گرینویچ با 2 سنت افزایش به 82.68 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1 سنت کاهش به 76.65 دلار در هر بشکه رسید. در روز سه‌شنبه، پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو

کد خبر : 330953
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
همانطور که چین امیدوار است نفت ثابت بماند، کاهش سهام ایالات متحده با نگرانی های اقتصادی مقابله می کند

[ad_1]

بهای آتی نفت برنت تا ساعت 4 به وقت گرینویچ با 2 سنت افزایش به 82.68 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1 سنت کاهش به 76.65 دلار در هر بشکه رسید.

در روز سه‌شنبه، پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه بانک مرکزی احتمالاً در پاسخ به داده‌های قوی اخیر نیاز به افزایش نرخ‌های بهره بیشتر از حد انتظار دارد، قیمت‌های آتی نفت بیش از 3 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش روزانه خود از اوایل ژانویه را به ثبت رساند.

سورو سارکار، تحلیلگر ارشد انرژی در بانک دی‌بی‌اس، می‌گوید: «قیمت‌های نفت هنوز تحت تأثیر لحن جنگ طلبانه پاول است و احتمال افزایش 50 واحد پایه دیگر به جای 25 واحد پایه وجود دارد.

قیمت نفت در کشمکش بین احساسات پیرامون افزایش نرخ بهره و هدف گذاری تورم از یک سو و بازگشایی چین از سوی دیگر در بیشتر سال، حداقل در نیمه اول، گرفتار خواهد شد.

در حالی که واردات نفت خام چین در دو ماه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.3 درصد کاهش یافت، تحلیلگران به تسریع واردات در فوریه اشاره کردند که نشانه‌ای از بازگشت تقاضای سوخت پس از لغو کنترل‌های کووید-19 توسط پکن است.

دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت در کنفرانسی در هوستون در روز سه‌شنبه گفت که تقاضای نفت چین در سال 2023 بین 500 تا 600 هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد و این سازمان “کاملاً خوشبینانه و محتاطانه” است.

در همین حال، داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 1.7 میلیون بشکه کاهش یافت که انتظارات تحلیلگران برای افزایش 395000 بشکه‌ای را نادیده گرفت و به زنجیره 10 هفته‌ای افزایش ذخایر پایان داد.

با این حال، بر نگرانی‌های تقاضا افزوده شد، طبق داده‌های رسمی، ذخایر بنزین آمریکا 1.1 میلیون بشکه کاهش یافت که کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران کاهش 1.9 میلیون بشکه‌ای بود و ذخایر عرقیات 138000 بشکه افزایش یافت، در مقایسه با انتظارات برای 1 میلیون بشکه. کاهش

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA در یادداشتی گفت: علیرغم گزارش موجودی EIA که اولین برداشت نفت خام در سال را منتشر کرد، عدم اطمینان تقاضای نفت خام در کوتاه مدت “قیمت نفت را سنگین نگه می دارد.”

تا زمانی که نشانه‌های روشنی از بهبود روند بهبود چین را نبینیم، قیمت نفت به نظر می‌رسد که می‌خواهد سنگین بماند.

(گزارش توسط استفانی کلی و امیلی چاو در سنگاپور؛ ویرایش توسط بردلی پرت و سونالی پل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.