هفته پیش رو Newsquawk – نکات مهم: گزارش مشاغل ایالات متحده، ISM; PMI چین؛ تورم EZ

[ad_1] دوشنبه: نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا (1/2)، تعطیلات تابستانی بریتانیا؛ خرده فروشی استرالیا (ژوئیه)، تراز تجاری سوئد (ژوئیه). TUE: نشست وزیران دفاع اتحادیه اروپا (1/2)، اطلاعیه سیاست NBH؛ بیکاری ژاپنی (ژوئیه)، CPI آلمانی مقدماتی. (اوت)، اعتبار مصرف کننده BoE انگلستان (ژوئیه)، EZ Consumer Confidence Final (اوت)، US Consumer Confidence (اوت)، JOLTS (ژوئیه). چهارشنبه: خرده

کد خبر : 247407
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
هفته پیش رو Newsquawk – نکات مهم: گزارش مشاغل ایالات متحده، ISM;  PMI چین؛  تورم EZ

[ad_1]

  • دوشنبه: نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا (1/2)، تعطیلات تابستانی بریتانیا؛ خرده فروشی استرالیا (ژوئیه)، تراز تجاری سوئد (ژوئیه).
  • TUE: نشست وزیران دفاع اتحادیه اروپا (1/2)، اطلاعیه سیاست NBH؛ بیکاری ژاپنی (ژوئیه)، CPI آلمانی مقدماتی. (اوت)، اعتبار مصرف کننده BoE انگلستان (ژوئیه)، EZ Consumer Confidence Final (اوت)، US Consumer Confidence (اوت)، JOLTS (ژوئیه).
  • چهارشنبه: خرده فروشی ژاپن (ژوئیه)، اعتماد مصرف کننده ژاپن (اوت)، PMI NBS چین (اوت)، بیکاری آلمان (اوت)، EZ HICP Flash (اوت)، تولید ناخالص داخلی کانادا (Q2)، PMI شیکاگو ایالات متحده (اوت).
  • پنج شنبه: استرالیا، ژاپن، EZ، بریتانیا، کانادا و ایالات متحده نهایی تولید PMI (اوت)، سوئیس CPI (اوت)، خرده فروشی آلمان (ژوئیه)، اخراج چلنجر ایالات متحده (اوت)، IJC (در تاریخ 22 آگوست)، PMI تولید ISM (اوت)، هزینه های ساخت و ساز (ژوئیه)، بیکاری EZ (ژوئیه).
  • FRI: تراز تجاری آلمان (ژوئیه)، قیمت‌های تولیدکننده EZ (ژوئیه)، NFP ایالات متحده (اوت)، سفارش‌های کارخانه ایالات متحده (ژوئیه) و بازبینی‌های کالاهای بادوام (ژوئیه).

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

NBS PMI چین (چهارشنبه):

آخرین داده‌های PMI چین هفته آینده منتشر می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان به دنبال کاهش بیشتر در فعالیت کارخانه‌های چینی پس از کاهش غیرمنتظره عنوان رسمی PMI تولیدی در ماه جولای به 49.0 در مقابل Exp. 50.4، در حالی که هر دو PMI غیر تولیدی و PMI مرکب نسبت به ماه قبل کند شدند، اما به ترتیب در محدوده 53.8 و 52.5 باقی ماندند. کاهش سرعت تولید همزمان با کاهش سفارش‌های جدید و سفارش‌های صادراتی جدید بود که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف‌تر در داخل و خارج از کشور بود، و فعالیت‌ها نیز تحت تأثیر سیاست سخت‌گیرانه چین در برابر کووید صفر قرار گرفتند که منجر به قرنطینه در چندین منطقه برای مهار شعله‌ورهای پراکنده شد. از عفونت ها علاوه بر این، ING پیشنهاد کرد که برخی از صنایعی که قرارداد بسته‌اند با ساخت و ساز ساختمان مرتبط هستند و موضوع اخیر پروژه‌های املاک و مستغلات ناتمام ممکن است در کاهش سرعت تولید نقش داشته باشد، اما معتقد است اگر وضعیت پروژه‌های مسکونی ناتمام حل شود، تقاضای داخلی می‌تواند در ماه سپتامبر بهبود یابد. برعکس، انتشار این ماه ممکن است به دلیل اقدامات کووید و اختلالات در صنعت ناشی از بحران برق، خوش‌بینی چندانی ایجاد نکند، زیرا موج گرما و خشکسالی بی‌سابقه در چین منجر به کمبود برق شده است که سیچوان چین را بر آن داشت تا برق کارخانه‌های این استان را قطع کند. یک مرکز تولید کلیدی برای سلول‌های وسایل نقلیه الکترونیکی و پنل‌های خورشیدی.

HICP منطقه یورو (چهارشنبه):

انتظار می رود که شاخص HICP در ماه اوت از 8.9 درصد به 9.0% سالانه افزایش یابد، در حالی که متریک “فوق هسته ای” بالاتر از 4.0٪ به 4.1٪ رسیده است. گزارش ژوئیه با فشار صعودی بیشتر قیمت مواد غذایی مشخص شد، در حالی که تورم انرژی همچنان بالا بود و به اثرات دور دوم اضافی تبدیل شد، بنابراین تورم اصلی را بالاتر می برد. انتظار می رود در ماه آگوست نیز موارد مشابهی وجود داشته باشد. Credit Agricole خاطرنشان می‌کند که پیش‌بینی بالا احتمالاً درخواست‌ها برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را افزایش می‌دهد، اگرچه بانک هشدار می‌دهد که «فقط چیزهای زیادی وجود دارد که یک افزایش تهاجمی‌تر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می‌تواند انجام دهد». پیش از این، SocGen اشاره می‌کند که انتظار می‌رود تورم در سه ماهه چهارم بین 9.8 تا 10 درصد به اوج خود برسد، و خاطرنشان می‌کند که «قیمت‌گذاری مجدد اخیر اصلاحات سال 2023 با تورم چسبنده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد مطابقت دارد (با تورم 7.75 درصد برای ژوئن 2023). پس از آن، بانک می‌گوید که «بازارها در حال حاضر با بازگشت تورم به محدوده 2 تا 2.5 درصدی تا اواخر سال 2024 سازگار هستند و پس از آن برای پنج سال آینده در اطراف این سطوح باقی می‌مانند». در حال حاضر، قیمت بازارها به طور کامل در نرخ 50 واحد در ثانیه از بانک مرکزی اروپا برای هر دو جلسه سپتامبر و اکتبر حرکت می کند و انتظار می رود در دسامبر 25 واحد در ثانیه افزایش یابد.

PMI تولید ISM ایالات متحده (پنجشنبه):

اجماع پیش‌بینی می‌کند که گزارش تولید ISM در ماه آگوست اندکی کاهش یابد و از 52.8 در جولای به 52.6 برسد. به عنوان یک نقطه مقایسه، انتظار می‌رفت که شاخص PMI تولید ایالات متحده S&P Global نیز در ماه آگوست تغییر چندانی نداشته باشد، اما تقریباً یک واحد کاهش یافت و به 51.3 رسید که پایین‌ترین سطح آن در کمتر از دو سال گذشته است و همچنان نشان‌دهنده شرایط عملیاتی ضعیف در سراسر تولید بود. این بخش در شرایط کاهش تقاضا و کاهش تولید. در گزارش S&P، شاخص تولید تولید در دومین ماه متوالی در انقباض به 49.3 (در مقابل 49.5 در ماه جولای) به پایین‌ترین سطح 26 ماهه خود رسید. S&P گفت: «مشکلات مداوم زنجیره تأمین، همراه با تقاضای ضعیف مشتریان، منجر به کاهش تولید شد، قیمت‌های بالاتر نهاده نیز به کاهش تقاضای مشتریان کمک کرد، زیرا برخی از شرکت‌ها اظهار داشتند که مشتریان با دقت بیشتری بر موجودی‌ها و مخارج ضروری نظارت می‌کنند». این گزارش خاطرنشان کرد که با فشارهای تورمی در بازارهای صادراتی کلیدی بر تقاضا، سفارش‌های صادراتی جدید به شدت کاهش یافت، اما گفته می‌شود، تولیدکنندگان کندترین افزایش بار هزینه‌ها را از ژانویه 2021 ثبت کرده‌اند و طبق گزارش‌ها، سرعت تورم به دنبال کاهش قیمت‌ها برای برخی نهاده‌های کلیدی کاهش یافته است. در حالی که تولیدکنندگان کالا در تلاش برای افزایش فروش، قیمت فروش خود را با کمترین سرعت در یک سال و نیم افزایش دادند. S&P گفت نشانه هایی از بهبود در اختلالات زنجیره تامین وجود دارد و زمان تحویل به کمترین میزان قابل توجه از اکتبر 2020 افزایش یافته است.

CPI سوئیس (پنجشنبه):

خوانش ماه جولای در 3.4% سالانه چاپ شد، در راستای پیش‌بینی قبلی و کمی کمتر از 3.5% مورد انتظار، اگرچه هنوز (غیر) راحت بالاتر از پیش‌بینی 3.2% SNB در سه ماهه سوم-2022 است. FSO گفت که این ثبات به دلیل روندهای متضاد است که به طور کلی متضاد یکدیگر را متعادل می کنند، با کاهش قیمت نفت گرمایش در کنار لباس ها در میان عوامل فصلی در حالی که قیمت گاز افزایش یافته است. در پی متریک کمتر از حد انتظار، فشار در فرانک بر کاهش احتمال اقدام درون جلسه برای مبارزه با تورم مشاهده شد. روایتی که به ویژه پس از انتشار سند “بانک ملی به طور خلاصه” مورد توجه قرار گرفت، که در آن می‌گفت اقدامات سیاستی می‌تواند در هر زمانی انجام شود. برای ماه آگوست، انتظار می رود چاپ YY بار دیگر از 3.4% به 3.5% با محدوده پیش بینی 3.3-3.6% افزایش یابد. به این ترتیب، استدلال های وارد شده به آخرین گزارش و به ویژه تمرکز بر روی اقدام احتمالی درون جلسه تقریباً یکسان باقی می ماند. علاوه بر این، اطلاعیه بعدی SNB در 22 سپتامبر است و، بدون اینکه یک شگفتی قابل توجه افزایشی در روایت تورم وجود داشته باشد، بانک احتمالا تا این گردهمایی منتظر خواهد ماند تا به طور بالقوه افزایش 50 واحدی دیگر را از سطح -0.25 درصد فعلی خود ارائه دهد. به عنوان مرجع، جردن از SNB قرار است در 27 آگوست در جکسون هول سخنرانی کند، که می تواند سرنخ های جدیدی را قبل از انتشار داده ها ارائه دهد.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (جمعه):

معامله‌گران روی عنوان (که معیاری از شرایط رشد اقتصادی به ما می‌دهد) و همچنین داده‌های دستمزد (که اندازه‌ای از روند تورم را به ما می‌دهد) ثابت می‌شوند. این داده ها برای اطلاع رسانی به بحث در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در FOMC 21 سپتامبر نرخ ها را 50 یا 75 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد استفاده خواهد شد. پس از انفجار غیرمنتظره گزارش مشاغل جولای، انتظار می رود که تیتر کاهش نرخ رشد حقوق و دستمزد را از سر بگیرد، با نظر اجماع به دنبال اضافه شدن 290 هزار به اقتصاد در ماه آگوست (قبل از 528 هزار، میانگین 3 ماهه 437 هزار، 6- میانگین ماهانه 465 هزار، میانگین 12 ماهه 512 هزار). پس از کاهش یک دهم درصدی در ماه ژوئیه – احتمالاً با کاهش نرخ مشارکت – نرخ بیکاری در اوت در 3.5٪ ثابت باقی مانده است. معیارهای دستمزد توسط معامله گران مورد بررسی قرار می گیرد تا میزان افزایش (و گسترش) قیمت های مصرف کننده به اثرات دور دوم تبدیل شود. اجماع به دنبال میانگین درآمد ساعتی 0.3% M/M در ماه آگوست است که از سرعت 0.5% در جولای کاهش یافته است. میانگین ساعات کاری در هفته بدون تغییر در ساعت 34.6 مشاهده می شود. موضوع کلان کلان این است که چگونه سیاست پولی سخت‌تر (که پاسخی به تورم بالاتر است) باعث رشد اقتصادی در سه‌ماهه‌های آینده می‌شود، و داده‌های مشاغل آگوست آخرین انتشار رسمی قبل از کنگره فدرال رزرو در سپتامبر است. بازارهای پول در حال حاضر بین اینکه آیا فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه یا 75 واحد در ثانیه افزایش می دهد تقسیم شده است. با توجه به ارزش، مقامات فدرال رزرو پیشنهاد کرده اند که در ماه های آینده، بازار کار می تواند به دلیل شرایط بسیار گرم و تنگ سرد شود، و صورتجلسه اخیر فدرال رزرو اشاره کرد که بازار کار نشان می دهد که اقتصاد در وضعیت بهتری نسبت به سه ماهه اول قرار دارد. و داده های رشد Q2 پیشنهاد شده است. (پیش بینی های ماه ژوئن فدرال رزرو، که در ماه سپتامبر به روز می شود، پیش بینی می کند که نرخ بیکاری تا پایان سال جاری به 3.7٪ افزایش می یابد، در سال 2023 به 3.9٪ افزایش می یابد، قبل از اینکه در سال 2024 به 4.1٪ برسد، بالاتر از نرخ طولانی تر فدرال رزرو. برآورد اجرا 4.0٪. از زمان انتشار آن صورتجلسات، مقامات فدرال رزرو گفته اند که برخی از سرد شدن بازار کار مورد استقبال قرار می گیرد و مطمئناً داده های بازار کار نشان نمی دهد که اقتصاد ایالات متحده در رکود است (Daly). با توجه به نگرانی‌های مربوط به عرضه بازار کار، کشکاری رای‌دهنده 2023 معتقد است که پتانسیل عرضه نیروی کار اکنون کم و بیش ثابت شده است، در حالی که بولارد، شاهین رای‌دهی فدرال رزرو در سال 2022، فکر می‌کند حتی محدوده‌ای وجود دارد که نرخ بیکاری می‌تواند کمتر شود.

این مقاله در اصل در Newsquawk ظاهر می شود. آزمایشی 14 روزه را امتحان کنید و اخبار معاملاتی فوری را بشنوید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.