هفته پیش رو Newsquawk: نکات برجسته عبارتند از NFP، FOMC Minutes، US ISMs، RBA

[ad_1] دوشنبه: نظرسنجی BoJ Tankan (Q2)، نهایی PMI ساخت Caixin چین (ژوئن)، CPI سوئیس (ژوئن)، EZ/UK/US Manufacturing PMI Final (ژوئن)، US ISM Manufacturing PMI (ژوئن) TUE: اعلامیه RBA، اعلامیه NBH، CPI کره جنوبی (ژوئن)، تراز تجاری آلمان (مه)، چهارشنبه: دقایق FOMC، خدمات نهایی PMI چینی Caixin (ژوئن)، خدمات EZ/UK/US و خدمات نهایی PMI ترکیبی (ژوئن)،

کد خبر : 369269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۰۲
هفته پیش رو Newsquawk: نکات برجسته عبارتند از NFP، FOMC Minutes، US ISMs، RBA

[ad_1]

  • دوشنبه: نظرسنجی BoJ Tankan (Q2)، نهایی PMI ساخت Caixin چین (ژوئن)، CPI سوئیس (ژوئن)، EZ/UK/US Manufacturing PMI Final (ژوئن)، US ISM Manufacturing PMI (ژوئن)
  • TUE: اعلامیه RBA، اعلامیه NBH، CPI کره جنوبی (ژوئن)، تراز تجاری آلمان (مه)،
  • چهارشنبه: دقایق FOMC، خدمات نهایی PMI چینی Caixin (ژوئن)، خدمات EZ/UK/US و خدمات نهایی PMI ترکیبی (ژوئن)، کالاهای بادوام ایالات متحده R (مه)
  • پنج شنبه: اعلامیه NBP، تراز تجاری استرالیا (مه)، خرده فروشی EZ (مه)، اشتغال ملی ADP ایالات متحده (ژوئن)، خدمات ISM ایالات متحده PMI (ژوئن)
  • FRI: تولیدات صنعتی آلمان (مه)، گزارش مشاغل ایالات متحده (ژوئن)، گزارش مشاغل کانادا (ژوئن)

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

نظرسنجی BoJ Tankan (دوشنبه)بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز، پیش‌بینی می‌شود که احساسات کارخانه‌ای ژاپن در سه ماهه دوم برای اولین بار از اواسط سال 2021 بهبود یافته است که عمدتاً به دلیل آرامش در بحران عرضه تراشه‌های خودرو است. علیرغم کاهش تقاضای جهانی که بر تولیدکنندگان تأثیر می گذارد، پیش بینی می شود که بخش خدمات به رشدی بالاتر از سطوح قبل از همه گیری برسد که ناشی از افزایش گردشگری است. بر اساس برآورد میانه، شاخص اطمینان تولیدکنندگان بزرگ در ژوئن از 1 مارس به 3 افزایش می یابد و اولین رشد در هفت فصل گذشته است. در همین حال، انتظار می‌رود که خلق و خوی در میان غیرتولیدکنندگان به دلیل گردشگری ورودی قوی و طبقه‌بندی مجدد COVID-19 برای پنجمین سه ماه متوالی افزایش یافته باشد. پیش بینی می شود که احساسات تولیدکنندگان در سه ماهه آینده بیشتر بهبود یابد، در حالی که بخش خدمات ممکن است به دلیل تورم بالای مصرف کننده کاهش جزئی را تجربه کند. همچنین انتظار می‌رود این نظرسنجی نشان دهد که شرکت‌های بزرگ در حال برنامه‌ریزی برای افزایش مخارج سرمایه‌ای 10.1 درصدی در طول سال مالی جاری هستند که به طور قابل‌توجهی بالاتر از افزایش 3.2 درصدی پیش‌بینی‌شده در نظرسنجی مارس است.

PMI تولید ISM ایالات متحده (دوشنبه): پیش بینی می شود گیج تولید در ژوئن از سطح 46.9 در ماه می به 47.2 برسد. با این حال، با نگاهی به سری S&P Global PMI برای مقایسه، شرکت‌های تولیدی با کاهش تولید در ماه ژانویه با شدیدترین نرخ از ژانویه، با کاهش تولید مواجه شدند. به گفته S&P، سفارشات جدید برای تولیدکنندگان نیز کاهش شدیدی داشته است که منعکس کننده اعتماد ضعیف مشتری و کاهش موجودی مشتریان است. دورنمای تولیدکنندگان به دلیل نگرانی در مورد تورم و کاهش فروش، مبهم است که در داده‌های S&P PMI به پایین‌ترین حد شش ماهه سقوط می‌کند.

اطلاعیه RBA (سه شنبه): RBA هفته آینده جلسه سیاستگذاری خود را برگزار می کند و پیش بینی های تحلیلگران حاکی از یک چرخش سکه است زیرا 16 اقتصاددان از 31 اقتصاددان مورد نظر رویترز انتظار 25 واحد در ثانیه دیگر را دارند و 15 واحد پیش بینی توقف در سطح فعلی 4.10 درصد را دارند، در حالی که بازارهای پول تعیین کننده تر هستند. قیمت گذاری فقط با احتمال 37% برای افزایش نرخ 25bps و احتمال 63% برای بدون تغییر نگه داشتن نرخ ها. به عنوان یادآوری، RBA در دو جلسه متوالی قبلی، اجماع را برای توقف نرخ‌ها به چالش کشید و در عوض تصمیم گرفت به افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره ادامه دهد، در حالی که در نشست ژوئن اشاره کرد که اقداماتش در واکنش به محیط تورمی بالا بوده است. و داده ها نشان می دهد که خطرات صعودی چشم انداز تورم افزایش یافته است. این بیانیه مغرضانه باقی ماند و تا حد زیادی لفاظی ماه قبل را تکرار کرد و هیئت مدیره در تصمیم خود برای بازگرداندن تورم به هدف خود مصمم بود و ممکن است نیاز به تشدید بیشتر سیاست پولی باشد، در حالی که همچنین تکرار کرد که تورم در استرالیا از اوج خود گذشته است، اما هنوز بسیار بالا در 7٪ است و هنوز مدتی طول می کشد تا به محدوده هدف بازگردد. این نشست و اظهارنظرهای بعدی مقامات در ابتدا باعث برخی تعدیل‌های متعصبانه برای پیش‌بینی‌های نرخ شد، از جمله گلدمن ساکس که دیدگاه خود را برای رسیدن به اوج نرخ‌ها به 4.85 درصد در سپتامبر از نظر قبلی 4.35 درصدی در ماه جولای افزایش داد، در حالی که NAB درخواست خود را برای نرخ‌ها تعدیل کرد. اوج خود را در 4.60٪ از 4.35٪ از طریق افزایش پشت سر هم در جولای و آگوست. با این وجود، این انگیزه تندرو در نهایت چند هفته بعد پس از صورتجلسه نشست نشان داد که هیئت مدیره افزایش نرخ را 25 واحد در ثانیه یا ثابت نگه داشته است و استدلال‌ها کاملاً متعادل هستند، در حالی که داده‌های تورم ماهانه از استرالیا ملایم‌تر از حد انتظار بود. که به 5.60٪ در مقابل Exp. 6.10٪ (قبلی 6.80٪) به وضعیت RBA می افزاید. با این حال، افزایش غیرمنتظره دیگری را نمی توان رد کرد، زیرا تورم از محدوده هدف 2 تا 3 درصدی بانک مرکزی فاصله دارد و با توجه به اینکه بانک مرکزی در دو جلسه اخیر بر خلاف اجماع برای توقف عمل کرده است.

دقیقه FOMC (چهارشنبه): فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را در ژوئن ثابت نگه داشت، اما با افزایش پیش بینی های نرخ بهره برای سال 2023 و پس از آن، بازارها را شگفت زده کرد. نرخ‌های پیش‌بینی‌شده برای سال 2023 50 واحد در ثانیه افزایش یافت که نشان‌دهنده دو افزایش نرخ 25 واحدی دیگر در آینده است. پیش‌بینی‌های جنگ‌طلبانه‌تر ناشی از دیدگاه بهبود یافته از رشد تولید ناخالص داخلی، انتظارات تورمی بالاتر و نرخ پایین‌تر بیکاری پیش‌بینی‌شده بود. علیرغم تجدید نظرهای صعودی، نرخ “خنثی” بلندمدت بدون تغییر باقی ماند. پاول، رئیس فدرال رزرو، پیشرفت انجام شده را تأیید کرد، اما تأکید کرد که تأثیر سیاست های سختگیرانه هنوز به طور کامل درک نشده است. در حالی که بیشتر سیاست گذاران افزایش بیشتر نرخ بهره را پیش بینی می کنند، آنها انتظار دارند که رشد ضعیف ادامه یابد. پاول به نشانه هایی از بهبود در تعادل عرضه و تقاضای بازار کار اشاره کرد، اگرچه تقاضا همچنان از نیروی کار موجود بیشتر بود. تورم بالای هدف 2 درصد باقی مانده است، اما تعدیل شده است. پاول هشدار داد که کاهش تورم ممکن است به رشد زیر روند و تعدیل بازار کار نیاز داشته باشد. او در طول پرسش و پاسخ خود، به تصمیم خود مبنی بر عدم افزایش نرخ‌ها به عنوان «پرش» اشاره کرد و به احتمال افزایش نرخ در ماه جولای اشاره کرد. او بر نیاز به سرعت معتدل‌تری برای سخت‌گیری تاکید کرد. پاول گفت که کاهش نرخ بهره بعید است و نگرانی های محدودی در مورد تأثیر آشفتگی بانکی ابراز کرد. او چالش های بالقوه در املاک تجاری را مورد بحث قرار داد و کاهش RRP و ذخایر را در طول بازسازی TGA پیش بینی کرد. از زمان جلسه، رئیس پاول تکرار کرده است که افزایش نرخ بهره حداقل چند بار مناسب است (با توجه به پیش‌بینی‌های فدرال رزرو)، و اظهار داشت که داده‌های دریافتی عامل تأثیرگذار خواهد بود. او همچنین گفته است که اکثریت مقامات فدرال رزرو از چند افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می کنند.

PMI خدمات ISM ایالات متحده (پنجشنبه): میزان خدمات در ماه ژوئن فقط اندکی بهبود یافته است، و اجماع به دنبال افزایش به 50.5 از 50.3 در ماه می است. چشم انداز بخش خدمات روشن تر از همتای تولیدی آن به نظر می رسد. داده‌های PMI S&P Global نشان می‌دهد که شرکت‌های بخش خدمات همچنان به رشد قوی خود ادامه می‌دهند و به گسترش کلی در بخش خصوصی کمک می‌کنند. در حالی که نرخ گسترش در بخش خدمات نسبت به بالاترین میزان ماه قبل کاهش یافت، تجارت جدید از خارج همچنان قوی بود. اس اند پی گلوبال گفت: «این سوال باقی می ماند که رشد بخش خدمات در مواجهه با کاهش تولید و تأثیر تأخیر افزایش نرخ های قبلی چگونه می تواند انعطاف پذیر باشد. این بخش که به ویژه مستعد تغییرات در هزینه های استقراض است.”

گزارش مشاغل ایالات متحده (جمعه): داده های JOLTS برای ماه می و سری مطالبات اولیه هفتگی به موقع به شکل گیری احساسات در بازار کار در گزارش وضعیت اشتغال BLS قطعی تر کمک می کند. برای سری JOLTS، اگرچه یک نسخه قدیمی است (ما داده‌های NFP ژوئن را دریافت خواهیم کرد، اگرچه داده‌های JOLTS مربوط به ماه می است)، اما همچنان می‌تواند تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، داده های ماه گذشته ماه آوریل شاهد یک شگفتی صعودی بود که باعث واکنش بازار تندرو شد. در همین حال، برای داده های اولیه مطالبات بیکاری، مودیز خاطرنشان می کند که در هفته اخیر کاهش یافته است، اگرچه میانگین چهار هفته ای نزدیک به سطح سربه سر باقی می ماند (مودیز این رقم را حدود 265 هزار تخمین می زند)، و اضافه می کند که مهم است که به هر گونه افزایش مستمر در سطح مطالبات توجه کنید زیرا احتمالاً نشان دهنده کاهش درآمد ماهانه شغلی است. از نظر خود گزارش وضعیت اشتغال BLS، اجماع در حال حاضر به دنبال اضافه شدن 200 هزار حقوق و دستمزد است (در مقایسه با 339 هزار نفر قبلی)، با نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.7٪. میانگین درآمد ساعتی 0.3% M/M افزایش یافته است که با افزایش مشاهده شده در ماه می مطابقت دارد. مودیز می‌گوید در حالی که انتظار دارد از داده‌ها نشانه‌هایی از سرد شدن بازار کار را مشاهده کند، احتمالاً برای جلوگیری از شروع مجدد افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه، FOMC کافی نخواهد بود. بازار در حال حاضر انتظار دارد که بانک مرکزی در ماه جولای نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد – رئیس فدرال رزرو خود پاول به حداقل چند افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره کرده است، دیدگاهی که به گفته او با اکثریت قوی کمیته موافق است.

گزارش مشاغل کانادا (جمعه): در حال حاضر، هیچ انتظاری برای گزارش مشاغل هفته آینده وجود ندارد، اما به تعیین انتظارات برای نشست ژوئیه BoC کمک خواهد کرد. BoC چرخه صعود خود را در ژوئن پس از اینکه نرخ ها را از ژانویه متوقف کرد، از سر گرفت، زیرا هیئت مدیره تصمیم گرفت که سیاست به اندازه کافی محدود کننده نیست تا عرضه و تقاضا را به تعادل برساند و تورم را به هدف 2 درصد بازگرداند. از زمان نشست ژوئن BoC، مشاغل کانادایی در ماه مه به شدت انتظارات از دست رفته را گزارش کردند و مشاغل با کاهش 17 هزار نفری، منجر به کاهش 33 هزار شغلی در مشاغل تمام وقت شد. در همین حال، تورم کمتر از حد انتظار در معیارهای اصلی 3.7 درصد بود، در حالی که میانگین سه معیار اصلی BoC از 4.7 درصد به 4.3 درصد کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی BoC بود. بازارها در حال حاضر به دنبال احتمال 60 درصدی افزایش 25 واحدی دیگر در ماه جولای هستند و این گزارش ممکن است به تقویت انتظارات کمک کند تا قیمت بازار تا حدودی پس از گزارش تورم سرد کاهش یابد. با این وجود، تحلیلگران ING خاطرنشان می‌کنند که رشد مناسب، بازار کار فشرده، که قرار است با داده‌های شغلی آتی تأیید شود، و تورم چسبنده به این معنی است که آنها انتظار افزایش دیگری را در ماه جولای BoC دارند.

این مقاله ابتدا در Newsquawk منتشر شد

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.