هفته پیش رو نیوزکواک از 8 تا 12: CPI ایالات متحده، Fed SLOOS، تولید ناخالص داخلی بریتانیا، تورم چین، BoJ SOO

[ad_1] دوشنبه: تعطیلات بانکی انگلستان، شاخص EZ Sentix (مه)، CPI نهایی آلمان (آوریل)، Fed SLOOS TUE: صورتجلسه Riksbank، اعلامیه NBH، EIA STEO، تراز تجاری چین (آوریل) چهارشنبه: CPI نروژ (آوریل)، CPI ایالات متحده (آوریل) پنج شنبه: اعلام BoE، خلاصه نظرات BoJ، اوپک MOMR، تورم چین (آوریل)، PPI ایالات متحده (آوریل) جمعه: پیش‌بینی‌های تورم نیوزلند (Q2)،

کد خبر : 355708
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
هفته پیش رو نیوزکواک از 8 تا 12: CPI ایالات متحده، Fed SLOOS، تولید ناخالص داخلی بریتانیا، تورم چین، BoJ SOO

[ad_1]

  • دوشنبه: تعطیلات بانکی انگلستان، شاخص EZ Sentix (مه)، CPI نهایی آلمان (آوریل)، Fed SLOOS
  • TUE: صورتجلسه Riksbank، اعلامیه NBH، EIA STEO، تراز تجاری چین (آوریل)
  • چهارشنبه: CPI نروژ (آوریل)، CPI ایالات متحده (آوریل)
  • پنج شنبه: اعلام BoE، خلاصه نظرات BoJ، اوپک MOMR، تورم چین (آوریل)، PPI ایالات متحده (آوریل)
  • جمعه: پیش‌بینی‌های تورم نیوزلند (Q2)، تولید ناخالص داخلی بریتانیا (مارس/Q1)، CPI فرانسه (آوریل)، دانشگاه میشیگان Prelim. (ممکن است)

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

نظرسنجی افسر ارشد وام فدرال رزرو (دوشنبه): پاول رئیس فدرال رزرو در نشست ماه می FOMC فاش کرد که نظرسنجی سه ماهه افسر ارشد وام فدرال رزرو در مورد شیوه های وام دهی بانکی نشان می دهد که استانداردهای وام دهی در بانک های متوسط ​​در دوره اخیر تشدید شده است. این نظرسنجی قبل از جلسات سیاست فدرال رزرو تهیه می شود و مقامات از آن در مذاکرات خود استفاده می کنند. رئیس فدرال رزرو استدلال کرد که با توجه به فشارهای اخیر در بخش بانکی، ممکن است فدرال رزرو نیازی به افزایش نرخ بهره به اندازه سنتی نداشته باشد. اما او تأکید کرد که این تأثیر نامشخص است، و تعیین اینکه چه زمانی نرخ سیاست به یک «موضع به اندازه کافی محدودکننده» رسیده است، برای مقامات دشوار است. در جلسه سیاستگذاری خود، FOMC نرخ ها را 25 واحد در ثانیه به 5.00-5.25% در راستای انتظارات اجماع افزایش داد، و همچنین با کنار گذاشتن صحبت در مورد پیش بینی استحکام بیشتر سیاست، به توقف نرخ اشاره کرد. فدرال رزرو اعلام کرد که بر اساس انقباضات تا به امروز، تأخیرهای سیاستی و سایر تحولات، استحکام بیشتر سیاست را تعیین خواهد کرد. این بانک همچنان متعهد به بازگرداندن تورم به هدف است و رویکردی وابسته به داده را برای تعیین افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد گرفت، در حالی که ارزیابی مستمری در مورد اینکه آیا فدرال رزرو به سطوح به اندازه کافی محدود کننده رسیده است یا خیر، وجود خواهد داشت.

دقیقه Riksbank (سه شنبه): دقایقی که پس از افزایش 50bp در آوریل برای بینش بیشتر در مورد روند فکری مخالفان برمن و فلودن و اینکه سه عضو دیگر چقدر به رأی دادن به 25bp نزدیک بودند، مورد بررسی دقیق قرار خواهند گرفت. از نظر مخالفان، با توجه به حساسیت اقتصاد به انقباضات و کاهش قابل توجه تورم اصلی ماه مارس در کنار قیمت گذاری بازار که به جلسه می رود و اقلیت درخواست های میزها برای افزایش 25 واحدی، این کاملا غیرمنتظره نبود. توجه داشته باشید، مخالفان برمن و فلودن بودند که معمولاً در طرف بانک Riksbank هستند. در نهایت، در صورتجلسه به دنبال راهنمایی در مورد اینکه آیا افزایش نهایی در ژوئن یا سپتامبر خواهد بود، می گردیم. اگرچه، بحث در این مورد ممکن است تا حدودی زودرس باشد.

تراز تجاری چین (سه شنبه): انتظار می رود تراز تجاری از مازاد 88.20 میلیارد دلار در ماه گذشته به 74.30 میلیارد دلار کاهش یابد. انتظار می رود صادرات 8% (قبلی 14.8%) رشد کند، در حالی که انتظار می رود واردات پس از چاپ -1.4% در ماه مارس 5.0% کاهش یابد. در انتشار ماه قبل، چین شاهد بود که صادرات انتظارات را نادیده می گیرد و به طور شگفت انگیزی 14.8 درصد در مقابل پیش بینی انقباض 7 درصد افزایش یافت و روند نزولی مشاهده شده در پنج ماه گذشته را شکست. این بازگشت عمدتاً ناشی از قطعات و محصولات الکترونیکی بود و انتظار می‌رود از تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول حمایت کند. با این حال، به گفته تحلیلگران، کاهش سرعت واردات نشان می دهد که این بازگشت ممکن است کوتاه مدت باشد و به گفته تحلیلگران، صادرات احتمالاً در ماه های آینده کند می شود.

CPI ایالات متحده (چهارشنبه): اجماع پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه آوریل 0.4% M/M افزایش یابد که از سرعت +0.1% در ماه مارس شتاب می‌گیرد، در حالی که اندازه‌گیری سالانه با 0.2 درصد افزایش به 5.2% سالانه در سال پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود نرخ اصلی تورم 0.3% M/M افزایش یابد – اندکی از 0.4% M/M در ماه مارس تعدیل شود – در حالی که نرخ سالانه تورم اصلی بدون تغییر در 5.6% سالانه مشاهده می‌شود. Credit Suisse می‌گوید تورم کالاهای اصلی افزایش می‌یابد، با افزایش قیمت‌های خودروهای مستعمل از سه ماهه اول در CPI در این ماه، در حالی که انتظار می‌رود تورم در سایر گروه‌ها ثابت بماند. این بانک فکر می کند که تورم خدمات همچنان بالا خواهد ماند و تورم سرپناه در ماه آوریل کاهش جزئی را نشان می دهد، اما انتظار نمی رود تا اواخر تابستان به طور معنی داری کاهش یابد. CS می نویسد که “خواندن مطابق با انتظارات ما به طرز ناراحت کننده ای برای فدرال رزرو بالا باقی می ماند، اما همچنان با کاهش تدریجی تورم در سال جاری، زمانی که پناهگاه به طور قابل توجهی افزایش یابد، سازگار است،” و اضافه می کند که تورم اصلی پایین پناهگاه باید برای حفظ آن کافی باشد. فدرال رزرو در ماه‌های آینده به حالت تعلیق درآمد زیرا استرس بانکی باعث افزایش عدم اطمینان می‌شود.»

اطلاعیه BoE (پنجشنبه): بر اساس نظرسنجی رویترز از 55/56 تحلیلگر که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفته اند، انتظار می رود که BoE 25bps افزایش نرخ پایه را 25bps به 4.5 درصد برساند و تنها یکی به دنبال تغییری است. قیمت گذاری بازار با اقتصاددانان موافق است زیرا 25 واحد در ثانیه حدود 85 درصد قیمت دارد. جلسه قبلی در ماه مارس با رای 7-2 به نفع افزایش 25 واحدی در ثانیه همراه با مخالفت های تنریرو و دینگرا برگزار شد، در حالی که MPC تصمیم گرفت راهنمایی های رو به جلو در مورد نرخ ها را حفظ کند که یادآور می شود اگر شواهدی از فشارهای مداوم بیشتر وجود داشته باشد، تشدید بیشتر خواهد شد. مورد نیاز باشد. داده‌ها از ماه مارس به‌طور غیرعادی متمایل شده‌اند و چاپ تیتر Y/Y CPI در 10.1% بوده است، که حدود 0.9pp بالاتر از پیش‌بینی MPC بود، و نرخ اصلی 6.2% در مقابل پیش‌بینی MPC 5.8% بود. در بازار کار، رشد درآمد سرفصل از 6.5 درصد به 6.6 درصد افزایش یافت، در حالی که در جبهه رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی M/M در ماه فوریه یکسان شد و داده های نظرسنجی نشان دهنده افزایش متریک ترکیبی انگلستان، ناشی از بخش خدمات است. به این ترتیب، انتظار می‌رود اقدامات بعدی MPC با فرماندار بیلی (27 مارس) به بازارها یادآوری کند که در صورت آشکار شدن نشانه‌هایی از فشارهای تورمی مداوم، تشدید بیشتری لازم است، و افزود که FPC می‌تواند بر سیستم مالی تمرکز کند در حالی که تمرکز MPC بر روی سیستم مالی متمرکز خواهد بود. در بازگشت تورم به هدف در حالی که در حال حاضر هیچ اتفاق نظری در مورد تقسیم آرا وجود ندارد، آکسفورد اکونومیکس تصمیم دیگری را با 7-2 پیشنهاد می کند که دینگرا و تنریرو تنها مخالف هستند. تمرکز قاطعانه بر روی این خواهد بود که آیا MPC تغییراتی در دستورالعمل‌های خود ایجاد می‌کند تا احتمال توقف را نشان دهد، با توجه به اینکه افرادی مانند Chief Economist Pill همچنان به بازارها یادآوری می‌کنند که «هنوز سیاست‌های زیادی در خط لوله وجود دارد. عبور کردن». همانطور که وجود دارد، قیمت گذاری بازار نرخ پایانه را در حدود 4.75 درصد قرار می دهد که به معنای افزایش 25 واحدی دیگر در هفته آینده است. برای پیش‌بینی‌های کلان همراه، آکسفورد اکونومیکس پیش‌بینی می‌کند که ارتقاء به رشد کوتاه‌مدت، کاهش به تورم کوتاه‌مدت، در حالی که در میان‌مدت، تورم در سال‌های 2024 و 2025 کمتر از 2 درصد خواهد بود.

BoJ SoO (T): BoJ خلاصه نظرات نشست 27-28 آوریل را منتشر خواهد کرد که در آن تنظیمات سیاست خود را بدون تغییر نگه داشت، همانطور که انتظار می رفت، در اولین کنفرانس تحت رهبری فرماندار Ueda، با نرخ -0.10٪ و پارامترهای QQE با YCC را حفظ کرد و تصمیم در مورد دومی با رای وحدت رویه اتخاذ شد. بانک مرکزی دستورالعمل رو به جلوی خود را تغییر داد که به موجب آن اشاره به همه‌گیری کووید-19 و تعهد برای حفظ نرخ‌های بهره در سطوح فعلی یا پایین‌تر را کنار گذاشت، هرچند که با جایگزین کردن آن با تعهد برای برداشتن گام‌های تسهیل‌کننده اضافی بدون تردید در صورت لزوم، ناامید ماند. در حالی که برای ثبات بازار تلاش می کند. بانک مرکزی همچنین از بازنگری گسترده‌ای در سیاست پولی با بازه زمانی برنامه‌ریزی‌شده یک تا یک سال و نیم خبر داد که از ایده خروج آهسته از سیاست فوق‌العاده آسان حمایت می‌کرد، اگرچه رئیس اوئدا بعداً در کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که آنها در صورت لزوم در طول دوره بررسی تغییراتی را در سیاست پولی ایجاد خواهند کرد و در صورت لزوم ممکن است نتایج بررسی سیاست را در این دوره اعلام کنند.

تورم چین (پنجشنبه): انتظار می رود CPI Y/Y بالاتر از 1.0٪ باشد، در حالی که PPI Y/Y ثابت در -2.5٪ است. با در نظر گرفتن PMI ماهانه Caixin به عنوان یک پروکسی، این نسخه پیشنهاد می‌کند که «قیمت‌ها در آوریل افزایش یافت، با سنج هزینه‌های ورودی که برای 34 ماه متوالی در قلمرو توسعه‌یافته باقی می‌ماند، عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های نیروی کار. برخی از مشاغل مورد بررسی نیز قیمت های بالاتر مواد اولیه و لوازم اداری را گزارش کردند. داده های CPI ماه مارس چین تورم سردتر از حد انتظار را نشان داد. عقب نشینی قیمت ها در ماه گذشته احتمالاً به دلیل عوامل متعددی بوده است. 1) CPI به شدت تحت تأثیر قیمت مواد غذایی است که در ماه مارس متفاوت بود. قیمت بالای تخم مرغ که به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی ایجاد شد، با کاهش قیمت سبزیجات به دلیل گرم شدن هوا جبران شد. 2) ضعیف تر بودن PPI در ماه ممکن است نشان دهنده کندتر شدن تولید صنعتی در ماه مارس باشد. تضعیف تقاضای صادراتی می تواند تأثیر مستقیمی بر تولید صنعتی داشته باشد که به نوبه خود بر نرخ تورم تأثیر می گذارد. تحلیلگران ING پیشنهاد می‌کنند که «چین باید به نشان دادن تورم متوسط ​​CPI ادامه دهد و فعالیت‌های تولیدی ضعیف‌تر باید به فشارهای کاهش‌دهنده قیمت بر شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده ادامه دهند».

تولید ناخالص داخلی انگلستان (جمعه): انتظارات برای رشد M/M 0.1% در ماه مارس (در مقابل 0.0% قبلی) است و انتظار می‌رود نرخ Y/Y از 0.6% به 0.4% کاهش یابد. مشخصه گزارش قبلی، فعالیت اعتصابی بود که بر رشد تاثیر می گذاشت و بر افزایش فعالیت بخش خصوصی غلبه می کرد. این بار، تحلیلگران در Investec انتظار دارند که فعالیت اعتصاب تأثیر روشنی بر داده های ارائه شده از معلمان، پزشکان و کارمندان دولت داشته باشد. با این حال، Investec خاطرنشان می‌کند که اعتصابات باید با «گزارش‌های فعالیت تجاری انعطاف‌پذیر در بخش خدمات در نظرسنجی PMI» سنجیده شود. به طور کلی، مداد Investec در ماه مارس 0.1٪ انقباض را نشان می دهد که معادل رشد Q / Q تنها 0.1٪ است، اما به این معنی است که بریتانیا در زمستان از رکود اقتصادی اجتناب کرد. اگرچه، کاهش بالقوه H2 باعث شده است که برخی از آنها خواستار یک رکود نهایی در اواخر سال باشند. از منظر سیاست، ارزیابی این که انتشار آن چه تاثیری (در صورت وجود) بر BoE خواهد داشت، دشوار است، زیرا صبح پس از تصمیم MPC انجام خواهد شد. این امکان وجود دارد که یک گزارش نرم می‌تواند شاهد ادغام بازارها حول ایده توقف بالقوه BoE باشد، در صورتی که MPC از ارائه نکاتی برای انقباض بیشتر خودداری کند.

پیش بینی تورم نیوزلند (جمعه): نظرسنجی قبلی از انتظارات نشان داد که در حالی که انتظارات تورمی همچنان بالا است، حرکت صعودی تا حدودی کاهش یافته است. اندازه گیری دو سال آینده کاهشی را تجربه کرد و از 3.6 درصد به 3.3 درصد کاهش یافت. به همین ترتیب، به گفته Westpac، انتظارات برای تورم پنج سال آینده کاهش جزئی را نشان داد. آخرین گزارش ثبات مالی RBNZ (FSR) نشان می دهد که سیستم مالی در نیوزیلند به خوبی برای مدیریت چشم انداز افزایش نرخ بهره و هرگونه اختلال در بازارهای مالی جهانی آماده است. FSR اضافه کرد که با تشدید سیاست های پولی به دلیل تورم بالا، خانوارها و مشاغل با افزایش هزینه های خدمات بدهی مواجه می شوند.

این مقاله ابتدا در Newsquawk منتشر شد

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.