هفته پیش رو: موارد برجسته شامل OPEC+، RBA، BoC، China Trade/CPI، Uni. از میخ

دوشنبه: یوروگروپ؛ چینی Caixin خدمات PMI (نوامبر)، EZ، UK & ایالات متحده ترکیبی/خدمات PMI نهایی (نوامبر)، EZ خرده فروشی (اکتبر)، US ISM خدمات PMI (نوامبر). TUE: اطلاعیه سیاست RBA؛ شبکه منطقه ای Norges Bank (Q4)، روان آب جورجیا ایالات متحده، EIA STEO; سفارشات صنعتی آلمان (اکتبر)، EZ & UK Construction PMI (نوامبر)، Canadian Ivey PMI

کد خبر : 289229
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۰۴
هفته پیش رو: موارد برجسته شامل OPEC+، RBA، BoC، China Trade/CPI، Uni.  از میخ


  • دوشنبه: یوروگروپ؛ چینی Caixin خدمات PMI (نوامبر)، EZ، UK & ایالات متحده ترکیبی/خدمات PMI نهایی (نوامبر)، EZ خرده فروشی (اکتبر)، US ISM خدمات PMI (نوامبر).
  • TUE: اطلاعیه سیاست RBA؛ شبکه منطقه ای Norges Bank (Q4)، روان آب جورجیا ایالات متحده، EIA STEO; سفارشات صنعتی آلمان (اکتبر)، EZ & UK Construction PMI (نوامبر)، Canadian Ivey PMI (نوامبر).
  • چهارشنبه: اعلامیه های سیاست BoC، BCB و NBP؛ تولید ناخالص داخلی واقعی استرالیا (سه ماهه سوم)، تراز تجاری چین (نوامبر)، بیکاری سوئیس (نوامبر)، تولید/تولید صنعتی آلمان (اکتبر)، تولید ناخالص داخلی EZ بازبینی شده (Q3)، اشتغال (Q3).
  • پنج شنبه: بولتن RBA; تراز تجاری استرالیا (اکتبر)، IJC ایالات متحده (در تاریخ 3 دسامبر).
  • جمعه: ECB TLTRO.III انتشارات بازپرداخت; CPI چین (نوامبر)، CPI نروژ (نوامبر)، تقاضای نهایی PPI ایالات متحده (نوامبر)، Uni. از میشیگان پرلیم. (دسامبر).

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

JMMC/OPEC+ (خورشید):

انتظارات بازار در حال حاضر در مورد اینکه آیا گروه تولیدکنندگان نفت اهداف تولید خود را ثابت نگه می دارند یا کاهش دیگری را انتخاب می کنند، تقسیم شده است. جدیدترین منابع به سمت سیاست تولید بدون تغییر در ماه دسامبر متمایل شده اند. نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ در هفته آغاز 28 نوامبر نشان می دهد که ده نفر از 16 پاسخ دهندگان انتظار کاهش تولید را دارند که از 250 هزار بشکه در روز تا 2 میلیون بشکه در پی روز متغیر است. به گفته منابع، نشست دسامبر انتظار می رود به صورت مجازی برگزار شود – که نشان دهنده احتمال کمی برای تغییر سیاست است. با توجه به نوسانات بالای بازار و عدم اطمینان پیش رو، برخی پیشنهاد می کنند که گروه ممکن است تصمیم بگیرد به جلسات ماهانه برگردد. از نظر نشست قبلی، اوپک پلاس تصمیم گرفت اهداف تولید را به میزان 2 میلیون بشکه در روز از سطح تولید مورد نیاز اوت 2022 کاهش دهد. این گروه همچنین تعداد جلسات ماهانه را هر دو ماه یکبار تنظیم کرد. این بیانیه همچنین پیشنهاد می‌کند که به JMMC این اختیار اعطا شده است که جلسات بیشتری را برگزار کند یا در هر زمان درخواست جلسه وزیران اوپک و غیراوپک برای رسیدگی به تحولات بازار در صورت لزوم داشته باشد، و اعضا بر “اهمیت حیاتی پایبندی به انطباق کامل” تاکید کردند. با نگاهی به برنامه، اوپک پلاس نشست کمیته فنی مشترک (JTC) را لغو کرد. JTC تحولات بازار نفت را بررسی می کند و یافته ها را به کمیته نظارت وزیران مشترک (JMMC) ارسال می کند. زمان برگزاری جلسات JMMC و اوپک پلاس در زمان نگارش این مقاله منتشر نشده است. عوامل اصلی که این گروه باید در نظر بگیرد عبارتند از: 1) کاهش اخیر قیمت نفت، 2) سیال بودن سیاست چین در برابر کووید صفر، و 3) تحریم آتی اتحادیه اروپا نفت روسیه در روز دوشنبه 5 دسامبر. احساسات بازار به سمت سیاست تولید بدون تغییر متمایل شده است زیرا اوپک پلاس منتظر شفافیت در مورد موضع چین در مورد کووید و سقف قیمت روسیه غربی است. میزها نشان می دهند که با توجه به کاهش قیمت نفت که از آخرین نشست در ماه اکتبر مشاهده شده است، یک کاهش کوچک نیز ممکن است.

PMI خدمات ISM ایالات متحده (دوشنبه):

به عنوان نماینده، شاخص فعالیت تجاری خدمات فلش ایالات متحده S&P Global در ماه نوامبر به 46.1 رسید که از 47.8 کاهش یافت و دومین افت سریع در تاریخ بود. S&P گفت: «هیئت‌ها اغلب اظهار می‌کردند که تأثیر تورم و نرخ‌های بهره بر درآمد قابل تصرف مشتری، شرایط تقاضا را کاهش داده است» و در راستای تقاضای ضعیف، «کسب و کار جدید با سرعت ثابتی در نوامبر سقوط کرد» که دومین کاهش ماهانه متوالی بود. و شدیدترین از ماه مه 2020. در همین حال، S&P اشاره کرد که هزینه‌های ورودی در اواسط سه‌ماهه چهارم، سرعت کمتری داشته است. «افزایش بار هزینه‌ها ملایم‌ترین میزان در تقریباً دو سال گذشته بود، زیرا شرکت‌ها قیمت‌های پایین‌تری را برای برخی از نهاده‌های کلیدی متذکر شدند» اما اضافه کرد که نرخ تورم خدمات برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از اکتبر 2020 رسید. «شرکت‌ها اغلب اشاره کرد که افزایش آهسته‌تر قیمت با تلاش‌ها برای رقابتی ماندن و ایجاد فروش جدید مرتبط است.

اعلام سیاست RBA (سه شنبه):

بانک مرکزی احتمالاً هفته آینده مجدداً نرخ‌ها را افزایش می‌دهد که در آن بازارهای پولی با احتمال 70 درصدی برای بانک مرکزی برای افزایش نرخ هدف نقدی 25 واحدی در ثانیه به 3.10 درصد و با احتمال 30 درصدی برای حفظ نرخ معیار توسط بانک مرکزی قیمت‌گذاری کردند. فعلی 2.85٪. انتظارات بانک مرکزی برای افزایش نرخ ها به دنبال آخرین جلسه ای است که در آن بانک مرکزی روند کندتر افزایش نرخ 25 واحدی را حفظ کرد که به طور گسترده انتظار می رفت، اگرچه با توجه به داده های تورم بالا از استرالیا، درخواست های خارجی برای بازگشت به یک حرکت تهاجمی تر وجود داشت. اظهارات بانک مرکزی در این جلسه همچنین فاقد هرگونه غافلگیری بزرگ تیزبینانه بود زیرا مجدداً تاکید کرد که انتظار دارد نرخ بهره را در دوره پیش رو افزایش دهد و اندازه و زمان افزایش نرخ بهره در آینده همچنان با توجه به داده های دریافتی و ارزیابی هیئت مدیره از چشم انداز تورم و بازار کار. علاوه بر این، لو، فرماندار RBA بلافاصله پس از جلسه تکرار کرد که نرخ‌ها در مسیری از پیش تعیین‌شده نیستند و خاطرنشان کرد که هیئت مدیره تشخیص داده است که افزایش نرخ‌ها با میزان پایین‌تری مناسب است، اما افزود که در صورت لزوم به افزایش بیشتر نرخ‌ها باز خواهند گشت و ادامه خواهند داد. در صورت اقتضای شرایط، نرخ گذاری می کند. معاون فرماندار بولاک همچنین اظهار داشته است که آنها شاهد فشار بیشتر CPI در اقتصاد هستند و نیاز به افزایش نرخ بهره برای تأثیرگذاری بر تقاضا دارند، اما به طور جداگانه اظهار داشت که آنها به نقطه ای نزدیک می شوند که ممکن است بتوانند مکث کنند و نگاهی بیندازند. . آخرین داده های منتشر شده با Employment Change بهتر از حد انتظار در 32.2k در مقابل Exp. مخلوط شده است. 15.0k (قبلی 0.9k) و نرخ بیکاری به 3.4% در مقابل اکسپت کاهش یافت. 3.6٪ (قبلی 3.5٪). برعکس، خرده‌فروشی در ماه اکتبر یک انقباض ماهانه غافلگیرکننده را در -0.2% در مقابل اکسس نشان داد. 0.5٪ (قبلی 0.6٪) و همچنین برای Q3 در 0.2٪ در برابر اکسپت ناامید شده است. 0.4% (قبلی 1.4%)، در حالی که رشد قیمت دستمزد برای سه ماهه سوم به 3.1% در برابر اقلام افزایش یافت. 3.0% (قبلی 2.6%) که به فشارهای تورمی افزایش یافته می افزاید و از این دیدگاه حمایت می کند که نرخ بیشتر خواهد شد. با این حال، دیدگاه‌های متفاوتی درباره میزان افزایش نرخ‌ها وجود دارد و CBA پیش‌بینی می‌کند تنها یک افزایش دیگر نرخ از طریق افزایش 25 واحدی در ثانیه و نرخ نقدی به 3.10 درصد برسد، در حالی که گلدمن ساکس اخیراً پیش‌بینی خود را برای نرخ نقدی به 4.1 اصلاح کرده است. % در مقابل قبلی نمای 3.6%

اطلاعیه سیاست RBI (چهارشنبه):

RBI احتمالاً نرخ بازخرید مجدد را از سطح فعلی 5.90 درصد افزایش خواهد داد، زیرا 33 اقتصاددان از 52 اقتصاددان مورد نظر رویترز خواستار افزایش 35 واحدی در ثانیه به 6.25 درصد هستند و 11 نفر پیش بینی حرکت 50 واحدی در ثانیه را دارند، در حالی که 20 نفر از 28 پاسخ دهندگان فکر می کنند که چنین است. به زودی بانک مرکزی تمرکز خود را از تورم به سمت رشد تغییر خواهد داد. به عنوان یادآوری، بانک مرکزی در آخرین جلسه MPC با رای 5 بر 1 نرخ کلیدی خود را 50 واحد در ثانیه افزایش داد که سومین افزایش متوالی 50 واحدی در ثانیه و چهارمین افزایش نرخ بهره در چرخه فعلی است که از ماه می آغاز شد. داس فرماندار RBI همچنین در آخرین تصمیم سیاستی در اواخر سپتامبر اظهار داشت که MPC باید بر خروج مسکن متمرکز شود و تورم مبتنی بر قیمت مصرف کننده همچنان بالا است، در حالی که وی افزود که تداوم تورم بالا مستلزم خروج مدرج بیشتر از تسهیلات پولی است. و این نقدینگی در مازاد باقی می ماند و شرایط کلی پولی و نقدینگی هنوز مساعد است. دلیل اصلی انتظارات افزایش به دلیل تورمی است که در ماه اکتبر در 6.77 درصد در برابر نرخ تورمی بالا باقی مانده است. 6.73 درصد (قبلی 7.41 درصد) و کمیته سیاست پولی حتی در ماه گذشته جلسه ویژه ای را برای تهیه گزارش خود به دولت در مورد دستیابی به هدف تورم برگزار کرد و در آنجا از بحث و اقدام در مورد نرخ ها همانطور که انتظار می رفت خودداری کرد، اگرچه تماس های خارجی وجود داشت. برای حرکت 25bps-50bps. جدای از فشارهای تورمی، عامل دیگری که به عنوان تأثیرگذار بر افزایش نرخ اخیر بانک مرکزی تلقی می‌شد، ضعیف‌تر بودن ارز بود زیرا روپیه به طور مداوم در برابر دلار کاهش یافته بود و اگرچه از آن زمان به پایین‌ترین حد خود رسیده بود، اما همچنان در سطوح رکودی باقی مانده است. .

اطلاعیه سیاست BoC (چهارشنبه):

با توجه به افزایش مجموع 350 واحدی نرخ بهره در این چرخه، اجماع انتظار می‌رود بانک کانادا نرخ بهره یک شبه خود را در نشست ماه دسامبر 50 واحد در ثانیه افزایش دهد و آن را به 4.25 درصد برساند. با این حال، این یک تماس خوب است، زیرا کمتر از نیمی از تحلیلگرانی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، به دنبال حرکت کوچکتر 25bps هستند. در همین حال، قیمت گذاری در بازار پول به سمت افزایش کوچکتر متمایل شده است. معامله گران همچنین به دنبال هر گونه راهنمایی در مورد نزدیک بودن بانک مرکزی به پایان چرخه پیاده روی خود هستند. نظرسنجی رویترز اشاره کرد که اگرچه توافق روشنی در مورد اینکه نرخ‌ها در کجا افزایش می‌یابند وجود نداشت، 26 نفر از 29 مورد بررسی نرخ پایانی را 4.25٪ یا بالاتر می‌دانند که نشان می‌دهد بانک مرکزی می‌تواند یا آماده به نتیجه‌گیری باشد یا نزدیک به انعقاد است. ، سفت شدن نرخ آن; در اکتبر، فرماندار مکلم اشاره کرد که پایان چرخه نزدیک است، اما او گفت: “ما هنوز آنجا نیستیم.” توجه: شارون کوزیکی، معاون بانک مرکزی بانک مرکزی، اظهارات خود را همزمان با انتشار گزارش پیشرفت اقتصادی بانک مرکزی ارائه خواهد کرد.

تراز تجاری چین (چهارشنبه):

انتظار می‌رود که تراز تجاری نوامبر بر حسب دلار از مازاد 85.15 میلیارد دلاری اکتبر به 79.05 میلیارد دلار کاهش یابد، در حالی که انتظار می‌رود صادرات -3.6 درصد (قبلی -0.3 درصد) و واردات در -5.0 درصد (قبل – قبل) باشد. 0.7٪. نوامبر، ماهی بود که با افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید در چین، گرفتار شد و به نوبه خود باعث ناآرامی اجتماعی در چند شهر بزرگ چین شد. با توجه به اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ است، داده ها نگاهی اجمالی به سلامت بازارهای داخلی و خارجی ارائه می دهند. برای جمع بندی داده های ماه قبل، صادرات و واردات چین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت، در حالی که ترس از رکود به صادرات ضربه می زند، در حالی که سیاست کووید-صفر و رکود در املاک و مستغلات بر واردات تاثیر می گذارد – با خرید چین از استرالیا، ایالات متحده. ، ژاپن، کره جنوبی و تایوان همه در حال سقوط هستند.

CPI چین (جمعه):

در حال حاضر هیچ انتظاری از بازار برای CPI و PPI چین وجود ندارد، در حالی که خدمات Caixin و PMI ترکیبی این ماه نیز هنوز منتشر نشده اند و بنابراین نکات محدودی برای انتشار CPI ارائه می دهند. با این وجود، برای معیار PPI، با نگاهی به PMI تولید Caixin، جزئیات زیرشاخص‌ها نشان می‌دهد که تولید در ماه نوامبر سریع‌تر بدتر شده است. زیرشاخص اشتغال کمترین میزان از مارس 2020 بوده است. در مقابل، زیرشاخص قیمت نهاده در دو ماه گذشته به دلیل قیمت بالای نفت خام و فلزات بالای 50 بوده است. و حتی با وجود اینکه این دو زیرشاخص از هم جدا شدند، به رشد فروش آهسته‌تر و حاشیه سود کمتر برای تولیدکنندگان کوچک‌تر اشاره می‌کنند، که نسبت به آنچه که توسط اعداد عنوان پیشنهاد می‌شود، داستان بدتر است. در همین حال، یی، فرماندار PBoC روز جمعه گفت که پیش‌بینی تورم چین در سال 2023 در محدوده متوسطی قرار دارد و وی خاطرنشان کرد که تمرکز فعلی بر رشد است و سیاست پولی بسیار تطبیقی ​​بوده است. علاوه بر این، لیو کان وزیر دارایی چین گفت که آنها اقتصاد را در محدوده معقولی نگه می دارند و برای دستیابی به نتایج بهتر تلاش خواهند کرد، در حالی که لیو افزود که به نقل از رویترز، اقتصاد چین با سرعت معقول با اشتغال و قیمت های پایدار به رشد خود ادامه خواهد داد.

احساسات دانشگاه میشیگان ایالات متحده (جمعه):

پس از افت در ماه نوامبر، تحلیلگران Credit Suisse انتظار دارند که در گیج اولیه احساسات مصرف کننده در دسامبر میشیگان از 56.8 به 58.0 افزایش یابد. Credit Suisse می نویسد: کاهش قیمت بنزین و افزایش در بازار سهام باعث افزایش اعتماد می شود و مصرف کنندگان نیز می توانند به کاهش نرخ تورم واکنش مثبت نشان دهند. همچنین پس از انتظارات تورمی یک ساله و 5 تا 10 ساله مصرف کننده که هر دو در ماه گذشته با یک دهم درصد افزایش به ترتیب به 5.1 و 3.0 درصد افزایش یافتند، به معیارهای تورم توجه می شود. CS می‌نویسد: «اگرچه تورم به اوج خود رسیده است، ما انتظار داریم که فدرال رزرو برای هر نشانه‌ای مبنی بر بالا رفتن انتظارات در حالت آماده باش باقی بماند.»

برای تحقیقات بیشتر مانند این، جعبه squawk زنده Newsquawk را به مدت 7 روز رایگان بررسی کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.