هفته سخت برای UCP حاکم آلبرتا در آستانه انتخابات ماه مه سایه انداخته است

[ad_1] در عرض یک هفته، ضبط مکالمه تلفنی بین اسمیت و کشیش کلگری که با اتهامات مرتبط با بیماری همه گیر مواجه است، سوالاتی را در مورد قضاوت نخست وزیر ایجاد کرده است، دو تن از اعضای ارشد کابینه اسمیت گفتند که برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهند شد. می و یک

کد خبر : 341665
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
هفته سخت برای UCP حاکم آلبرتا در آستانه انتخابات ماه مه سایه انداخته است

[ad_1]

در عرض یک هفته، ضبط مکالمه تلفنی بین اسمیت و کشیش کلگری که با اتهامات مرتبط با بیماری همه گیر مواجه است، سوالاتی را در مورد قضاوت نخست وزیر ایجاد کرده است، دو تن از اعضای ارشد کابینه اسمیت گفتند که برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهند شد. می و یک نامزد UCP پس از متهم کردن معلمان به قرار دادن کودکان در معرض پورنوگرافی استعفا دادند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که انتخابات آلبرتا که قرار است تا 29 ماه مه برگزار شود، رقابتی دو طرفه بین UCP و حزب چپگرای دموکراتیک نوین به رهبری راشل نتلی خواهد بود.

دوان برات، استاد علوم سیاسی، گفت که مجموعه رویدادهایی که تماس تلفنی اسمیت با کشیش خیابانی جنجالی آرتور پاولوفسکی جدی ترین آنهاست، ممکن است به جایگاه او در میان محافظه کاران میانه رو و رای دهندگان بلاتکلیف در میدان های اصلی نبرد انتخاباتی مانند کلگری پایتخت نفت آلبرتا آسیب برساند. در دانشگاه مانت رویال

برات درباره ضبط گفت: «من فکر می‌کنم که (برای رأی‌دهندگان) تفاوت ایجاد می‌کند، همچنان ادامه خواهد داشت. محافظه‌کاران بی‌میل در کلگری نگران قضاوت و قابل اعتماد بودن پریمیر اسمیت هستند و این به پرسش‌هایی درباره آن می‌افزاید.»

پاولوفسکی با اتهامات مربوط به اعتراضات مربوط به کووید-19 در کانادا در سال گذشته مواجه است که شامل محاصره چند هفته ای گذرگاه مرزی کوتس در جنوب آلبرتا بود. انتظار می رود در اوایل ماه مه حکم صادر شود.

در تماس تلفنی 11 دقیقه ای که روز چهارشنبه توسط NDP منتشر شد، اسمیت با وضعیت پاولوفسکی ابراز همدردی کرد و گفت که دوباره از مقامات وزارت دادگستری درباره این پرونده سوال خواهد کرد. منتقدان از جمله حزب دموکرات کردستان می گویند که این مناسب نیست که نخست وزیر در مورد پرونده های فردی در سیستم قضایی با مقامات صحبت کند.

اسمیت هر گونه تخلف را رد می کند. نخست‌وزیر در بیانیه‌ای گفت که کارکنانش با وزارت دادگستری همکاری می‌کنند تا مشخص کنند آیا می‌توان کاری برای عفو افرادی که متهم به اتهامات مرتبط با کووید غیرخشونت‌آمیز و غیرسلاح هستند انجام داد یا خیر، و در صورت توصیه از توصیه‌های آنها پیروی کرد. رها کردن موضوع

اسمیت در اکتبر گذشته رهبر و نخست‌وزیر UCP شد و جایگزین جیسون کنی شد. اما برخی از تحلیلگران سیاسی گفته اند که تغییر سمت راست UCP خطر بیگانه شدن رای دهندگان میانه رو را به همراه دارد.

جنجال های هفته گذشته تنها چند روز پس از آن رخ داد که دو وزیر ارشد دولت آلبرتا، تراویس تووز، وزیر دارایی و سونیا ساویج، وزیر محیط زیست، گفتند که به دنبال انتخاب مجدد نیستند.

اگر اسمیت در ماه مه برنده شود، خروج آنها قدرت کابینه اسمیت را تحلیل خواهد برد. بازنشستگی ساویج از سیاست خط مقدم همچنین ممکن است همکاری بین آلبرتا و دولت های فدرال بر سر سیاست های آب و هوایی را مختل کند.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی فدرال، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم این یک ضرر برای آلبرتا و من فکر می کنم این یک ضرر برای کانادا است، او وزیر بسیار موثری بود.”

(گزارش توسط نیا ویلیامز در بریتیش کلمبیا؛ گزارش اضافی توسط استیو شرر در اتاوا؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.