هشدار ناظر هسته ای سازمان ملل در مورد نیروگاه اوکراین روسیه ده ها شهر را گلوله باران کرد

اما جنگ بر سر نیروگاه اتمی Zaporizhzhia در جنوب، که توسط نیروهای روسی در مرحله آغازین جنگ تصرف شد، اما هنوز توسط تکنسین های اوکراینی اداره می شود، چشم انداز یک فاجعه گسترده تر را افزایش داده است. رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: «من بسیار نگران گلوله‌بار دیروز

کد خبر : 238537
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
هشدار ناظر هسته ای سازمان ملل در مورد نیروگاه اوکراین  روسیه ده ها شهر را گلوله باران کرد


اما جنگ بر سر نیروگاه اتمی Zaporizhzhia در جنوب، که توسط نیروهای روسی در مرحله آغازین جنگ تصرف شد، اما هنوز توسط تکنسین های اوکراینی اداره می شود، چشم انداز یک فاجعه گسترده تر را افزایش داده است.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: «من بسیار نگران گلوله‌بار دیروز به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا هستم که بر خطر واقعی یک فاجعه هسته‌ای تأکید می‌کند.

هر دو طرف یکدیگر را به دست داشتن در “تروریسم هسته ای” متهم کرده اند.

شرکت دولتی انرژی اتمی اوکراین، انرگواتوم، روسیه را مسئول خسارات وارده دانست در حالی که وزارت دفاع روسیه نیروهای اوکراینی را به گلوله باران نیروگاه متهم کرد.

ایالات متحده روسیه را به استفاده از آن به عنوان “سپر هسته ای” متهم کرده است، در حالی که وزارت دفاع روسیه گفته است که از آسیب رساندن به نیروگاه تنها به لطف “اقدامات ماهرانه، شایسته و موثر” واحدهای آن جلوگیری شده است.

گروسی، که ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد را رهبری می‌کند، از همه طرف‌ها خواست تا “حداکثر خویشتنداری” را به کار گیرند.

گلوله‌ها در روز جمعه به یک خط برق فشار قوی در تاسیسات اصابت کردند و اپراتورهای آن را بر آن داشت تا یک راکتور را علی‌رغم اینکه نشتی رادیواکتیو شناسایی نشده است، قطع کنند.

در حالی که توجه جهان به نیروگاه هسته ای معطوف بود، جنگ در شرق و جنوب ادامه داشت.

روسیه در تلاش است تا کنترل منطقه عمدتاً روسی زبان دونباس در شرق، متشکل از استان های لوهانسک و دونتسک را به دست آورد، جایی که جدایی طلبان طرفدار مسکو پس از الحاق کریمه به جنوب کریمه در سال 2014 توسط کرملین، سرزمینی را تصرف کردند.

ارتش اوکراین اواخر روز شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه ده‌ها شهر خط مقدم را گلوله باران کرده‌اند و در تلاش برای حمله به شش منطقه مختلف در منطقه دونتسک هستند که همگی نتوانستند قلمرویی به دست آورند و توسط نیروهای اوکراینی مهار شدند.

رویترز نتوانست اظهارات هیچ یک از طرفین در مورد تحولات میدان نبرد را تأیید کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای این کشور در هفته گذشته «نتایج قدرتمندی» در انهدام تجهیزات لجستیکی و پایگاه‌های عقب روسیه به دست آورده‌اند.

وی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر شب گفت: “هر حمله به انبارهای مهمات دشمن، به پست های فرماندهی آنها و انباشته تجهیزات روسی، جان همه ما، جان نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی را نجات می دهد.”

صادرات غلات

اطلاعات نظامی بریتانیا پیشتر گفته بود که نیروهای روسی تقریباً به طور قطع در حال تجمع در جنوب هستند و پیش‌بینی می‌کنند که یک ضد حمله یا در حال آماده‌سازی برای یک حمله هستند و جنگ وارد مرحله جدیدی می‌شود و بیشتر درگیری‌ها به طول نزدیک به 350 کیلومتر (217) تغییر می‌کند. مایل) از نزدیکی Zaporizhzhia تا Kherson، به موازات رودخانه Dnieper.

در این بیانیه آمده است که نیروهای اوکراین بر ضربه زدن به پل ها، انبارهای مهمات و خطوط ریلی با فرکانس فزاینده در مناطق جنوبی این کشور، از جمله راه آهن مهم راه آهن که خرسون را به کریمه تحت اشغال روسیه متصل می کند، تمرکز کرده اند.

در یک تحول مثبت، اوکراین شروع به از سرگیری صادرات غلات کرده و ترس از بحران جهانی غذا را کاهش می دهد، در تلاشی که توسط یک مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که پرسنل روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در آن مشغول به کار هستند، نظارت می شود.

قبل از تهاجم، روسیه و اوکراین با هم نزدیک به یک سوم صادرات جهانی گندم را تشکیل می دادند.

الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت اوکراین گفت: روز شنبه، یک کشتی با پرچم خارجی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، برای بارگیری غلات وارد اوکراین شد.

زلنسکی از از سرگیری صادرات استقبال کرد، اگرچه به گفته وی خطرات همچنان وجود دارد.

تهدید تحریکات و اقدامات تروریستی روسیه همچنان پابرجاست. همه باید از این موضوع آگاه باشند.»

اما اگر شرکای ما به تعهد خود عمل کنند و امنیت منابع را تضمین کنند، این واقعاً بحران جهانی غذا را حل خواهد کرد.

به دنبال هیاهو در مورد گزارش حقوق بشر توسط گروه عفو بین‌الملل، که نیروهای مسلح اوکراین را متهم به به خطر انداختن غیرنظامیان با مستقر کردن نیروها در مناطق مسکونی در طول تهاجم کرد، رئیس دفتر این سازمان در اوکراین گفت که با انتشار آن مخالفت کرده است.

گزارش عفو بین‌الملل با انتقاد شدید دولت اوکراین همراه شد و زلنسکی این گروه را به «تلاش برای انتقال مسئولیت از متجاوز به قربانی» متهم کرد.

یکی از سخنگویان عفو ​​بین‌الملل گفت: متأسف است که رئیس دفتر اوکراین را ترک می‌کند و این گروه در حال آماده‌سازی بیانیه‌ای بیشتر درباره این گزارش بحث‌برانگیز است.

مقامات اوکراینی می گویند که هر اقدام ممکن را برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق خط مقدم انجام می دهند. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را در آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین توصیف می‌کند، رد می‌کند.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.