هشدار مقامات بهداشتی درباره موج چهارم کرونا و بی‌اعتنایی شهروندان

[ad_1] سهراب پارسی‌پور: مهمترین خبر امروز مربوط به هشدار مقامات بهداشتی درباره خیز وحشتناک کرونا در کشور و به خصوص در تهران است. در این رابطه زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۲۳ درصدی مراجعین سرپایی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها خبر داد. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت

کد خبر : 21990
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۱۸
هشدار مقامات بهداشتی درباره موج چهارم کرونا و بی‌اعتنایی شهروندان

[ad_1]

سهراب پارسی‌پور: مهمترین خبر امروز مربوط به هشدار مقامات بهداشتی درباره خیز وحشتناک کرونا در کشور و به خصوص در تهران است. در این رابطه زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از رشد ۲۳ درصدی مراجعین سرپایی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها خبر داد.

در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت هم گفت: خطر ورود به خیز چهارم بیماری در کشور جدی است و همه ما باید برای جلوگیری از ایجاد آن دست به دست هم دهیم. سیما سادات لاری، اظهار داشت: روند موارد بستری در استان خوزستان شدیداً افزایشی است و در استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس و سمنان شاهد ایجاد روند ملایم صعودی در موارد بستری روزانه هستیم.

وی افزود: افزایش موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در گروه‌های سنی جوان طی هفته‌های اخیر، لزوم همزیستی هوشمندانه تمامی گروه‌های سنی با بیماری را بیش از گذشته حائز اهمیت می‌کند؛چراکه افزایش ابتلای گروه‌های سنی پایین‌تر به کرونا، هشداری برای ابتلای افراد سالمند خانواده خواهد بود.

هشدارهای مقامات بهداشتی درباره موج چهارم کرونا و بی‌اعتنایی برخی شهروندان

همچنین در این رابطه وزیر بهداشت هشدار اعلام خطر درباره کرونای انگلیسی داد و گفت: به نظر می‌رسد با خیز جدید این بیماری رو به رو هستیم، اگر دیر بجنبیم و اگر لحظه‌ای درنگ کنیم همه بافته‌ها پنبه می‌شود و دستاوردمان فدای ساده انگاری می‌شود؛ هر چه رعایت‌ها کم شود تجمع بیماری بیشتر می‌شود به همین دلیل از استاندار تقاضا می‌کنم در رعایت و اعمال پروتکل به شدت سخت گیری کنند. در اپیدمی باید سعی شود مردم زنده بمانند، طولانی شدن دوره اپیدمی ضربه زن‌تر است، رسالت ما کوتاه کردن طول اپیدمی است.

این مسئول مطرح کرد: اسفند ماه سختی در پیش داریم و اگر محکم نه‌ایستاده و ستون رعایت را محکم نگیریم به شدت ضربه می‌خوریم، بنده اعلام خطر می‌کنم و باید به شدت مراقبت کرد.

در این رابطه کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تعداد موارد قطعی شناسایی شده واریانت انگلیسی کرونا تنها در استان قزوین از ۷ نفر فراتر رفت. خیز چهارم اتفاق بیافتد، مرگ و میر ناشی از آن به ۱۵ برابر افزایش می یابد.

همچنین استاندار تهران هم اشهدار داد و با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در بهمن ماه نسبت به ماه گذشته اوج گرفته اظهار داشت: هر گونه عادی و ساده انگاری شرایط را سخت خواهد کرد.

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران  اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده در بهمن ماه شاهد افزایش میزان مبتلایان هستیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۲۹۰ بیمار در بیمارستان های استان تهران بستری می شوند و میزان مراجعان و تعداد بستری ها روند افزایشی دارد.

متاسفانه با وجود این خبرهای ناخوشایند، وضعیت واکسیناسیون عمومی چندان روشن نشده است. زیرا یک مقام علمی گفته است تا خردادماه وضعیت واکسیناسیون شهروندان مشخص خواهد شد. رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقدمات ساخت واکسن‌های مختلف کرونا در ایران فراهم شده است و تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به مرحله تولید می‌رسد و ایران قطب تولید واکسن در دنیا می‌‎شود.

دکتر مصطفی قانعی روز دوشنبه در چهارمین نشست ترویج علم با موضوع ” تشریح روش‌های ساخت واکسن کرونا” که به همت بنیاد مصطفی (ص) به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: اکنون به مرحله‌ای وارد شده ایم که تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به تولید می‌رسد و براساس چشم انداز پیش بینی شده ایران به قطب تولید واکسن در دنیا تبدیل می شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان های بین المللی، ایران با احتساب ۲ واکسن کرونا هشتمین کشور تولیدکننده این فناوری است و اگر این ۲ نوع واکسن به پنج نوع واکسن برسد این رتبه نیز ارتقا می‌یابد.

این سخنان در حالی بیان می شود که هنوز مرحله کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی هم به نتایج قطعی نرسیده است و مسئول گروه نظارت بر آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا در گفتگوی تلفنی با اخبار شبکه سه در خصوص حال ۵۶ نفر داوطلب فاز یک تزریق واکسن کرونا به ذکر این نکته بسنده کرد که حال همه آنها خوب است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

ظاهرا اخطارها از سوی مقامات بهداشتی از سوی گروهی از مردم چندان جدی گرفته نمی شود. یک گزارش میدانی از وضعیت مراسم ختم گرفتن در بهشت زهرا در روزگار کرونایی می گوید: جمعی که نزدیکی جمع ما حضور داشتند و مشغول مراسم چهلم متوفی بودند؛ بساط چایشان هم به راه بود یعنی یک سماور بزرگ آورده بودند و از میهمانان خود با چای و حلوا و میوه پذیرایی می کردند؛ صدا به صدا نمی رسید؛ شده بود صحرای محشر، هر جمعی یک روضه خوان برای عزیز تازه سفر کرده خود آورده بود. معلوم هم نبود که کدام صدا برای کدام متوفی می خواند!

هشدارهای مقامات بهداشتی درباره موج چهارم کرونا و بی‌اعتنایی برخی شهروندان

نتیجه این بی مبالاتی ها از سوی برخی شهروندان است که امروز خبر افزایش ناگهانی کشته شدگان کرونایی منتشر شد و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این رابطه گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۳ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۸۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

۲۳۵۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.