هشدار روزنامه عربی نسبت به تحرکات اسرائیل علیه ایران: با آتش بازی نکنید

روزنامه رای الیوم  نوشت : اسرائیل با آتش بازی می‌کند و تاکنون در اکثر جنگ‌های مخفیانه و آشکار خود علیه ایران شکست خورده است بنابراین اگر بخواهد تهدیدات خود را در زمینه از بین بردن تاسیسات هسته‌ای ایران عملی کند، شکست و خسارت بسیار سنگین تری متحمل خواهد شد. روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود

کد خبر : 305112
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
هشدار روزنامه عربی نسبت به تحرکات اسرائیل علیه ایران: با آتش بازی نکنید



روزنامه رای الیوم  نوشت : اسرائیل با آتش بازی می‌کند و تاکنون در اکثر جنگ‌های مخفیانه و آشکار خود علیه ایران شکست خورده است بنابراین اگر بخواهد تهدیدات خود را در زمینه از بین بردن تاسیسات هسته‌ای ایران عملی کند، شکست و خسارت بسیار سنگین تری متحمل خواهد شد.

روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: خبرگزاری نیمه رسمی ایرانی «تسنیم» دو روز پیش به نقل از وزارت اطلاعات ایران، از دستگیری دو نفر به اتهام جاسوسی برای رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد. این افراد در حال برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه در تهران پایتخت و دیگر شهرهای ایران بودند. این خبر برای ما و بسیاری دیگر که این پرونده را از نزدیک دنبال می‌کنند تعجب آور نبود، زیرا دولت‌های اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آنها، ایران را در راس کشورهای متخاصم می‌دانند و برنامه هسته‌ای آن را تهدید موجودیتی برای امنیت و ثبات اسرائیل به شمار می‌آورند.

با این دستگیری، تعداد جاسوس‌های دستگیر شده به ۶ نفر می‌رسد و تعداد بازداشت شدگان اعم از فعال عملیاتی یا فعالان حامی در استان‌های تهران، اصفهان، یزد و آذربایجان غربی به ۱۴ نفر رسید. این تعداد از افراد بازداشت شده، حجم جذب نیروها و برنامه ریزی‌های اسرائیل و افزایش طرح‌های خرابکارانه این رژیم را نشان می‌دهد.

مقامات اسرائیلی این برنامه ریزی‌ها و طرح‌ها را انکار نمی‌کنند بلکه به آن می‌بالند و از افراد مشابهی که موفق شدند تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کنند یا تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار دهند و اسناد هسته‌ای بایگانی شده را در سال‌های گذشته به سرقت ببرند اعلام حمایت و پشتیانی کرده و مسئولیت خود را در این زمینه اعلام کرده اند. اما این تفاوت وجود دارد که حجم اقدامات خرابکارانه در ماه‌های اخیر به دلیل تشدید تدابیر امنیتی و خنثی شدن اکثر طرح ها، کاهش یافته است.

آمریکا نیز در این طرح‌ها نقش داشته و ما از این تعجب نمی‌کنیم چرا که واشنگتن نه تنها از این طرح‌ها مطلع بوده بلکه از آن‌ها نیز حمایت کرده است و شنیدیم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، حمایت خود را از اعتراضات اخیر که در پی کشته شدن یک فعال در مرکز پلیس آغاز شد اعلام کرد و وعده تغییر نظام ایران را داد.

بر اساس بیانیه رسمی آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، طی چند روز آینده به تل آویو سفر می‌کند تا درباره برنامه هسته‌ای ایران با مقامات اسرائیلی گفتگو کند و سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن را که با هدف گفتگو درباره تهدیدات تهران برای دو کشور صورت می‌گیرد، هماهنگ کند.

مذاکرات وین برای بازگشت به توافق هسته‌ای پس از ۱۸ ماه نشست غیرمستقیم زیر نظر اتحادیه اروپا شکست خورد و به نتیجه‌ای نرسید و تحریم‌های اقتصادی نیز نتوانست ایران را تسلیم کند و به زانو درآورد. اعتراضات گسترده در دو ماه گذشته در اکثر مناطق کشور نیز با وجود گستردگی آن و حمایت مالی و رسانه‌ای از آن، نتوانست رژیم را سرنگون کند؛ بنابراین بدیهی است که اسرائیل و آمریکا بر جذب هسته‌های (جاسوس‌ها و افراد خرابکار) خود برای ضربه زدن به نظام ایران و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور متمرکز شوند.

همانطور که تحریم‌های اقتصادی، اعتراضات و مذاکرات در وین با شکست مواجه شدند، طبیعی است که سرنوشت برنامه‌های اکثر هسته‌های جاسوسی اسرائیل شکست باشد، البته اگر نگوییم که همه آن‌ها با شکست مواجه خواهند شد. بعید هم نیست که به دنبال آن، اقدامات تلافی جویانه ایران علیه اهداف اسرائیل، چه در فلسطین اشغالی و چه در خارج از آن، به شیوه حملات سایبری یا جنگ کشتی‌ها انجام شود.

در ادامه این سرمقاله آمده است ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده است که موفق شد از محاصره آمریکا برای توسعه صنایع جنگی پیشرفته استفاده کند و در این زمینه به خودکفایی برسد. بارزترین نمونه در این زمینه ساخت پهپادهایی است که روسیه در جنگ کنونی خود در اوکراین از آن‌ها استفاده کرد (ایران به فروش آن‌ها به مسکو، اما قبل از این جنگ اذعان کرد) و همچنین ساخت سامانه‌های موشکی دقیق و نقطه زن که یکی از آن‌ها فراصوتی است؛ بنابراین اسرائیل با آتش بازی می‌کند و تاکنون در اکثر جنگ‌های مخفیانه و آشکار خود علیه ایران یا بازوهای نظامی آن در چند کشور در منطقه یا خارج از منطقه شکست خورده است بنابراین اگر اسرائیل بخواهد جنگنده‌های خود را با حمایت آمریکا برای حمله به ایران به پرواز درآورد و تهدیدات خود را در زمینه نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران عملی کند، شکست و خسارت بسیار سنگین تری متحمل خواهد شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.