هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان دیپلماسی کشور: اسرائیلی ها حلقه را تنگ ترکرده اند

پیام اول اینست که برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها و وعده‌های مبتنی بر تحرکات دیپلماسی ضدصهیونیستی که متولیان سیاست خارجی کشورمان داده بودند، دامنه روابط رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه در حال گسترش بیشتر است. علاوه بر انتصاب سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان در تل‌آویو، لاپید نخست ‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در نطق خداحافظی خود که روز

کد خبر : 301118
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان دیپلماسی کشور: اسرائیلی ها حلقه را تنگ ترکرده اند



پیام اول اینست که برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها و وعده‌های مبتنی بر تحرکات دیپلماسی ضدصهیونیستی که متولیان سیاست خارجی کشورمان داده بودند، دامنه روابط رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه در حال گسترش بیشتر است.

علاوه بر انتصاب سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان در تل‌آویو، لاپید نخست ‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در نطق خداحافظی خود که روز پنج‌شنبه گذشته در کنست انجام داد، از توافقات گسترده با دولت عربستان پرده برداشت و مطالب دیگری نیز درباره موفقیت‌های دولت خود در زمینه جلوگیری از احیاء برجام گفت. استمرار روابط عادی ‌سازی شده رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و مراکش و تقویت آن نیز از جمله امتیازاتی است که این رژیم در اختیار دارد کمااینکه با همسایه شرقی ما افغانستان نیز از طریق حکومت خودخوانده طالبان، روابط نزدیکی برقرار کرده است.

از مسئولین و سردمداران رژیم صهیونیستی نمی‌توان انتظار داشت برای گسترش نفوذ خود در منطقه و جهان تحرکی نداشته باشند و منتظر رقم خوردن حوادث بمانند. آنها علیرغم فشارهای زیادی که از ناحیه افکار عمومی جهانی به ویژه ملت‌های منطقه تحمل می‌کنند، به تحرکات خود برای گسترش روابط بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه می‌دهند و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در این زمینه به دست آورده‌اند. واکنش‌های منفی گسترده‌ای که در جریان برگزاری جام جهانی قطر در آذرماه گذشته علیه رژیم صهیونیستی مشاهده شد و حمایت‌های زیادی که مردم از ملیت‌های مختلف از آرمان فلسطین کردند، تا حدودی میزان فشار افکار عمومی بر رژیم صهیونیستی را نشان داد. از این زمینه بسیار مناسب می‌توان برای منزوی کردن صهیونیست‌ها استفاده کرد و مانع گسترش روابط و نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان شد.

متأسفانه از این زمینه بسیار مساعد استفاده درستی صورت نگرفته و متولیان سیاست خارجی کشور ما کارنامه قابل قبولی در بهره ‌برداری از شرایط موجود برای جلوگیری از گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه و لااقل در همسایگی خودمان ارائه نکرده‌اند.
پیام دوم اینست که متولیان سیاست خارجی کشورمان باید به حساسیت نفوذ روزافزون رژیم صهیونیستی در کشورهای اطراف ما توجه کافی داشته باشند. اکنون حلقه‌ محاصره تقریباً کامل است. علاوه بر شرق و جنوب و غرب و شمال غرب، حتی در اقلیم کردستان عراق هم صهیونیست‌ها پایگاه دارند. روابط دیرینه بارزانی‌ها با صهیونیست‌ها آشکارتر از آنست که کسی از آن مطلع نباشد. صهیونیست‌ها با استفاده از نفوذ خود در مجموعه بارزانی‌ها، اهداف ضدایرانی خود را با بکارگیری عناصر مزدور در مرز کشورمان دنبال می‌کنند، کاری که در مرزهای شرقی و شمال غرب نیز به انجام می‌رسانند.
تقویت تحرکات دیپلماسی خارجی ما می‌تواند بسیاری از توطئه‌های رژیم صهیونیستی را خنثی کند. متولیان سیاست خارجی کشورمان تردید نداشته باشند که اگر همت کنند و اراده‌ای جدی به خرج بدهند می‌توانند با استفاده از زمینه‌های ضدصهیونیستی که در ملت‌های منطقه وجود دارد، مانع گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی شوند و آن را منزوی نمایند.

23302



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.