هشدار به خریداران سکه/ این قطعه ۶.۵ میلیون تومان گران‌تر از ارزش واقعی است

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز،محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در ابتدای هفته جاری (روزهای شنبه و یکشنبه) شاهد روند افزایشی قیمت انس جهانی طلا بودیم و از طرفی هم قیمت ارز به یکباره افزایش پیدا کرد. تسنیم در خبری نوشت: وی افزود: در هفته‌ای که گذشت قیمت

کد خبر : 475417
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
هشدار به خریداران سکه/ این قطعه ۶.۵ میلیون تومان گران‌تر از ارزش واقعی است

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز،محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در ابتدای هفته جاری (روزهای شنبه و یکشنبه) شاهد روند افزایشی قیمت انس جهانی طلا بودیم و از طرفی هم قیمت ارز به یکباره افزایش پیدا کرد.

تسنیم در خبری نوشت: وی افزود: در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه برای اولین بار به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، اما از روز دوشنبه به بعد با روند نزولی همراه شد، زیرا سیر صعودی قیمت ارز و قیمت جهانی طلا متوقف و تاحدودی قیمت‌ها تعدیل شد.

افت ۸ دلاری قیمت جهانی طلا

این کارشناس بازار طلا گفت: اواخر هفته یعنی از روز سه‌شنبه به بعد به دلیل افزایش تقاضا برای شب عید و ایام نوروز، شاهد افزایش تقاضا در مبادلات نیم و ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بودیم که سبب افزایش حباب قیمتی این سکه‌ها شد.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی روز گذشته به ۲ هزارو ۱۶۹ دلار رسید که به نسبت اول هفته ۸ دلار کاهش داشته است.

کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح قدیم

وی بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملاتی هفته (روز گذشته) به ۳۵ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان همراه ش.

کشتی آرای اضافه کرد: قیمت نیم سکه با بیشترین افزایش (۱.۳ میلیون تومان) به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی بدون تغییر چندانی به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

کارشناس بازار طلا گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط با ۳۱۵ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷۲ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات دیروز ۳ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید

به گفته کشتی آرای، در هفته‌ای که گذشت با توجه به افزایش تقاضا برای نیم و ربع سکه و سکه‌های یک گرم حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ این بدان معناست که حباب قیمتی هر قطعه سکه طرح جدید به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی مورد تغییرات قیمتی طلا و سکه در هفته آینده، پاسخ داد: قیمت سکه و طلا به فعل و انفعالات سیاسی و جهانی بستگی دارد و با توجه به شرایط اقتصادی روز پنجشنبه جهان تا این لحظه تغییراتی نداشته و به نظر می‌رسد که تغییر عمده‌ای را در قیمت جهانی طلا نداشته باشیم؛ فعلا با به اضافه و منهای یک درصد قیمت جهانی طلا در همین محدوده باقی می‌ماند.

این فعال بازار طلا، ادامه داد: حباب سکه هیچ ارتباطی به مسائل جهانی ندارد و با افزایش خرید و فروش سکه برای هدایا در عید نوروز افزایش یافته که این موضوع جنبه سرمایه گذاری ندارد و بیشتر مصرفی است.

اقدام بانک مرکزی از افزایش حباب سکه جلوگیری کرد

کشتی آرای درباره عملکرد اخیر بانک مرکزی برای عرضه سکه به بازار، گفت: اقدام اخیر بانک مرکزی در حراج سکه در بازار تاثیر داشته و از افزایش حباب سکه جلوگیری کرده است، اما به دلیل اینکه سکه‌های واگذاری هنوز تحویل داده نشده و این موضوع به روزهای پایانی سال کشیده شده است، این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش حباب سکه نداشته است.

مردم از واحدهای دارای مجوز طلا و سکه خریداری کنند

وی درباره افزایش قیمت سکه و ورود سکه های تقلبی یک گرمی در بازار. بیان کرد: اخیرا گزارشی در خصوص عرضه سکه‌های تقلبی یک گرمی به بازار نداشته‌ایم، زیرا واحدهای تحت نظر اتحادیه طلا و سکه متخصص در تشخیص سکه های اصل و تقلبی هستند.

کارشناس بازار طلا هشدار داد: مردم برای خرید و دادوستد خود از واحدهای معتبر و دارای مجوز رسمی بانک مرکزی یا اتحادیه طلا و سکه خریداری کنند.

۲۱۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.