هشدار بانک مرکزی سریلانکا درباره خطرات قابل توجه در استفاده و سرمایه گذاری در رمزارز – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] بانک مرکزی سریلانکا هشداری در مورد “خطرات مهم مرتبط با استفاده و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال” صادر کرده است. بانک مرکزی به مردم یادآوری کرد که “ارزهای رمزنگاری شده ابزارهای سرمایه گذاری غیرقانونی هستند که به عنوان یک طبقه دارایی در سریلانکا شناخته نمی شوند.” هشدار رمزنگاری سریلانکا بانک مرکزی سری‌لانکا (CBSL) هفته

کد خبر : 343411
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
هشدار بانک مرکزی سریلانکا درباره خطرات قابل توجه در استفاده و سرمایه گذاری در رمزارز – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

بانک مرکزی سریلانکا هشداری در مورد “خطرات مهم مرتبط با استفاده و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال” صادر کرده است. بانک مرکزی به مردم یادآوری کرد که “ارزهای رمزنگاری شده ابزارهای سرمایه گذاری غیرقانونی هستند که به عنوان یک طبقه دارایی در سریلانکا شناخته نمی شوند.”

هشدار رمزنگاری سریلانکا

بانک مرکزی سری‌لانکا (CBSL) هفته گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و به مردم درباره خطرات مهم مرتبط با استفاده و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد.

مقام پولی سریلانکا توضیح داد که اخیراً شکایت‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد «اعضای مردم زیان‌های سنگینی را در سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری خود متحمل شده‌اند و در موارد خاص نیز در معرض کلاهبرداری‌های مالی انجام‌شده از طریق طرح‌های مرتبط با رمزنگاری قرار گرفته‌اند».

بانک مرکزی با اشاره به هشدارهای قبلی خود از سال 2018 تا 2022 در مورد خطرات مالی، عملیاتی، حقوقی و امنیتی مربوط به ارزهای دیجیتال، اعلام کرد: «این خطرات و نگرانی‌ها قبلاً با شکست‌های اخیر مؤسسات مختلف جهانی درگیر در تجارت ارزهای دیجیتال و سقوط و از دست دادن ارزش برخی از ارزهای دیجیتال، با تاکید بر:

به مردم یادآوری می شود که ارزهای دیجیتال ابزارهای سرمایه گذاری غیرقانونی هستند که به عنوان یک طبقه دارایی در سریلانکا شناخته نمی شوند. علاوه بر این، ارزهای رمزنگاری شده به عنوان پول قانونی در سریلانکا در نظر گرفته نمی شوند و هیچ تضمین نظارتی مربوط به استفاده از آنها در کشور ندارند.

در 18 مارس 2021، بانک مرکزی مجموعه مقرراتی را صادر کرد که استفاده از کارت‌های انتقال الکترونیکی وجه (EFTC) شامل کارت‌های بدهی و اعتباری را برای پرداخت‌های مربوط به تراکنش‌های ارز مجازی محدود می‌کرد. CBSL هشدار داد که ارزهای دیجیتال از طریق کانال‌های غیررسمی عمل می‌کنند و هیچ کمکی به اقتصاد ملی نمی‌کنند و خطر از دست دادن ارز خارجی ارزشمند را برای کشور به همراه دارند.

علاوه بر این، بانک مرکزی در مورد افزایش تعداد کلاهبرداری های مالی هشدار داد که بازده بالایی از سرمایه گذاری های ارزهای دیجیتال را نوید می دهد. این کلاهبرداری‌ها شامل فریب افراد و گرفتن پول از آنها با وعده ارائه بازدهی بالا از طریق سرمایه‌گذاری پول در ارزهای دیجیتال و همچنین فریب افراد برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارزهای دیجیتال متقلبانه است. چنین کلاهبرداری‌هایی مکانیسم‌های حفاظتی قانونی و نظارتی سنتی را دور می‌زنند، و در نتیجه افراد پول‌های سخت به‌دست‌آورده‌شان را از دست می‌دهند.» CBSL توضیح داد.

بانک مرکزی ادامه داد:

همچنین به مردم اطلاع داده می شود که CBSL هیچ مجوزی صادر نکرده است یا به هیچ فرد یا کسب و کاری اجازه اجرای طرح های مربوط به ارزهای دیجیتال را نداده است.

علاوه بر این، CBSL تاکید کرد که «هیچ گونه پیشنهاد اولیه سکه (ICO) یا هر گونه دیگری از آن، عملیات استخراج ارزهای دیجیتال، مبادلات ارزهای دیجیتال، سپرده گذاری یا خدمات نگهداری مربوط به ارزهای دیجیتال یا خدمات مشاوره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را مجاز نکرده است.»

این اطلاعیه با CBSL به پایان می‌رسد که از «کسانی که درگیر ترویج و تسهیل سرمایه‌گذاری و تجارت در ارزهای دیجیتال هستند، با در نظر گرفتن طیف وسیعی از خطرات مرتبط با ارز دیجیتال و مشکلات ناشی از آن برای عموم، از جمله زیان‌های مالی، از چنین فعالیت‌هایی خودداری کنند. “

نظر شما در مورد هشدار بانک مرکزی سریلانکا درباره رمزارزها چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.