هشداری برای سفر به ترکیه در پی مرگ ۲۲ نفر

دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی، به دنبال مرگ تعدادی ار اتباع خود در جریان سفر پزشکی و درمانی به این کشور، هشدار داد. به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در صفحه مشاوره سفر به ترکیه در وب‌سایت وزارت خارجه انگلستان آمده است: «ما مطلع هستیم از ژانویه ۲۰۱۹،

کد خبر : 299742
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۴:۵۸
هشداری برای سفر به ترکیه در پی مرگ ۲۲ نفر



دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی، به دنبال مرگ تعدادی ار اتباع خود در جریان سفر پزشکی و درمانی به این کشور، هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در صفحه مشاوره سفر به ترکیه در وب‌سایت وزارت خارجه انگلستان آمده است: «ما مطلع هستیم از ژانویه ۲۰۱۹، ۲۲ تبعه بریتانیایی به دنبال گردشگری پزشکی در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و به گردشگران توصیه می‌شود به ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی که فقط مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه هستند، مراجعه کنند.»

اصطلاح گردشگری پزشکی که گاهی اوقات گردشگری سلامت نیز نامیده می‌شود، به گردشگرانی اطلاق می‌شود که برای درمان پزشکی به خارج از کشور می‌روند. جراحی‌های زیبایی، دندانپزشکی و جراحی قلب از رایج‌ترین عمل‌ها در جریان این سفرها است.

هزینه‌های پایین و در دسترس بودن درمان‌هایی که در کشور میزبان تأیید شده‌اند، دو جذابیت ممکن برای گردشگران پزشکی است. با این وجود، برخی خطرات کلیدی، شامل عوارضی چون عفونت‌ها و مقاومت آنتی‌بیوتیکی، نبود مقررات و قوانین دقیق و جدی در برخی کشورها و نبود مراقبت‌های بعدی در هنگام بازگشت بیماران به خانه، جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

«ریدا عظیم»، اهل منچستر در بریتانیا که اوایل سال جاری میلادی برای کاشت دندان به کشور ترکیه سفر کرده بود در این باره می‌گوید: «پس از به هوش آمدن از عمل جراحی، شکاف‌های بزرگی زیر لثه‌هایم داشتم و شما می‌توانستید تمام قطعات فلزی (ایمپلنت‌ها) را ببینید. این کار آنقدر بد انجام شده بود که باورکردنی نبود. در ابتدا قرار بود پنج ایمپلنت انجام دهند، اما زمانی که درمان در شرف آغاز بود، دندانپزشکان گفتند که باید تمام دندان‌هایم را بردارند.»

بر اساس گزارش مؤسسه آمار ترکیه، بیش از ۶۴۰ هزار گردشگر پزشکی در سال ۲۰۲۱ به این کشور سفر کردند که تقریبا یک میلیارد یورو برای بخش درمانی این کشور درآمد به همراه داشته است.

بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی ترکیه، این کشور به یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای گردشگری دندان تبدیل شده است، به طوری که سالانه ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار بیمار خارجی برای درمان دندان‌های خود به ترکیه سرازیر می‌شوند.

مجارستان، تایلند و دبی نیز برای کارهای دندانپزشکی در میان گردشگران محبوب هستند، درحالی که هند، مالزی، مکزیک، سنگاپور و کره جنوبی، از جمله کشورهایی هستند که به دلیل گردشگری سلامت در سراسر جهان شهرت دارند.

از آنجایی که استاندارد امکانات پزشکی و درمان‌های موجود در سراسر جهان بسیار متفاوت است، انجام تحقیقات کامل قبل از انجام هر گونه روش در خارج از کشور اهمیت دارد. از همین رو، دولت بریتانیا هشدار داد: «عاقلانه نیست که به شرکت‌های خصوصی که منافع مالی در ترتیب دادن درمان پزشکی شما در خارج از کشور دارند، اعتماد کنید.» بریتانیا بعد از آن‌که مرگ ۲۲ تبعه خود را به دنبال سفر درمانی به ترکیه تایید کرد، چنین هشداری را صادر کرده است.

ترکیه در ماه‌های اخیر با گزارش‌هایی مبنی بر ناموفق بودن درمان‌های دندانپزشکی در این کشور رو به رو بوده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.