هزینه‌های سیاسی جنگ غزه برای بایدن؛ مشکلاتی که پیروزی در انتخابات را دشوار می‌کند

[ad_1]  این رسانه آمریکایی اینگونه ارزیابی کرده که باور ذاتی و قوی بایدن درباره این که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند، به هزینه کاهش حمایت از او از سوی برخی از لیبرال های حزب دموکرات منجر شده است و در عین حال اگر رئیس جمهوری آمریکا حمایت کمتری از این رژیم داشته

کد خبر : 423849
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
هزینه‌های سیاسی جنگ غزه برای بایدن؛ مشکلاتی که پیروزی در انتخابات را دشوار می‌کند

[ad_1]

 این رسانه آمریکایی اینگونه ارزیابی کرده که باور ذاتی و قوی بایدن درباره این که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند، به هزینه کاهش حمایت از او از سوی برخی از لیبرال های حزب دموکرات منجر شده است و در عین حال اگر رئیس جمهوری آمریکا حمایت کمتری از این رژیم داشته باشد یا حتی تلاش کند تعهد خود را با اشاره به ضرورت حفاظت از جان مردم فلسطین کاهش دهد، ممکن است حمایت بخش بزرگی از جمعیت یهودیان و دیگر نیروهای میانه روی سیاسی ایالات متحده را از دست بدهد.

هیل یادآوری کرده است که در ابتدا به نظر می رسید که بایدن به تبعات سیاسی مواضعش در قبال جنگ غزه و حمایت از اسرائیل توجهی نداشت و در سخنانی خود در کاخ سفید با ادعای این که «توجیهی برای تروریسم و بهانه ای برای آن وجود ندارد» حمایت تمام عیار و صریح خود را از تل آویو ابراز کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد شدید از حماس مدعی شد که امنیت ایالات متحده در خطر است و با این بهانه، از استقرار تجهیزات نظامی در منطقه خبر داد.

بایدن همچنین بر حمایتش از رژیم صهیونیستی با سفر به سرزمین های اشغالی در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) و در آغوش گرفتن بی‌بی (بنیامین نتانیاهو) نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

هیل اضافه کرد که اما به تازگی تغییرات قابل توجه و ظریفی در موضع رئیس جمهوری آمریکا هویدا شده است و همان طوری که در گزارش ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) خبرگزاری رویترز عنوان شد، بایدن و تیم همراهش لحن خود را در قبال بحران ناشی از درگیری رژیم صهیونیستی و حماس در روزهای اخیر به صورت علنی تغییر داده و از حمایت تزلزل ناپذیر از تل آویو، به تاکید بر نیاز به حمایت از غیرنظامیان غزه در آستانه حمله زمینی رژیم صهیونیستی روی آورده اند.

هیل به نقل از یک مقام آمریکایی – که خواست نامش فاش نشود – مدعی شد: این تغییر در واقع به دلیل آن است که دولت بایدن انتظار نداشت تلفات فلسطینی به این سرعت افزایش یابد و یا اوضاع انسانی با چنین سرعتی وخیم تر شود.

این رسانه تاکید کرد: حتی با وجود تغییر موضع بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با وضعیت سیاسی بغرنجی مواجه شده و تبعات سیاسی این موضع گیری او در داخل کشور نیز سریع و قابل توجه و به چالش جدیدی در تلاش های دشوار کنونی وی برای انتخاب دوباره تبدیل شده است.

این تارنمای آمریکایی در ادامه به نتایج نظرسنجی های جدید که همگی از کاهش محبوبیت و رضایت از عملکرد بایدن اشاره دارند، استناد کرد و نوشت: موسسه افکار سنجی گالوپ ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) اعلام کرد که رضایت از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در بین حتی هم حزبی های دموکرات او با کاهش ۱۱ درصدی در ماه گذشته مواجه شده و حال در بدترین شرایط طول ریاست جمهوری اش در حزب متبوعش است.

هیل اینگونه ارزیابی کرده که کاهش حمایت از بایدن از سوی حزب دموکرات، بازتاب افزایش همدردی با فلسطینی ها در مقایسه با رژیم اسرائیل در این حزب است. هرچند نظرسنجی گالوپ در مارس ۲۰۲۳ نشان داد که اکنون همدردی با فلسطینی ها در این حزب با ۴۹ درصد، بیش از حمایت از اسرائیلی ها با ۳۸ درصد است.

برخی از گزارش های جدید همچنین نشان می دهند که جامعه آمریکایی های عرب تبار و مسلمان در ایالت هایی همچون میشگان از حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی، خشمگین هستند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارش خود خاطرنشان کرده است: برای بایدن نگران کننده این واقعیت است که «در سالن های کنگره، شدیدترین انتقادها از سوی دموکرات های سیاه پوست و اسپانیایی تبار مطرح می شود؛ طیفی که به پیروزی او در سال ۲۰۲۰ کمک کردند». همه ۱۸ عضو مجلس نمایندگان که قطعنامه‌ «کاهش تنش و آتش‌بس فوری در غزه» را خواستار شده اند رنگین پوست هستند.

هیل در پایان نوشت: برای رئیس جمهوری که در انتخابات ۲۰۲۰ با فاصله کمی در ایالت های تاثیرگذار پیروز شد و اکنون با شکاف اساسی در میزان حمایت از او در انتخابات پیش رو مواجه است، واکنش ها در بین حامیان اصلی اش و رای دهندگان مستقل، حاوی خبر بدی است. جنگ راهبردی در خاورمیانه وضعیت خطرناک سیاسی کنونی بایدن را پیچیده تر می کند و برای او در تعریف راهبرد راهیابی دوباره اش به کاخ سفید، مشکلاتی واقعی به بار می آورد.

از حالا تا روز انتخابات سال آینده، اتفاقات فراوانی ممکن است رخ دهد اما این احتمال هم وجود دارد که عملکرد بایدن در مدیریت وضعیت کنونی خاورمیانه، اهمیت بسزایی در چشم انداز موفقیتش در حفظ کاخ سفید در آینده داشته باشد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.