هدف از شرکت در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران جذب سرمایه‌گذار است

ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی خراسان رضوی در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های گردشگری استان پیش از نوروز است. یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان رضوی با توجه به رویکرد اصلی نمایشگاه امسال که معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری در

کد خبر : 317360
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
هدف از شرکت در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران جذب سرمایه‌گذار است



ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی خراسان رضوی در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های گردشگری استان پیش از نوروز است.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان رضوی با توجه به رویکرد اصلی نمایشگاه امسال که معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بوده در نمایشگاه شرکت کرده است. از طرفی این نمایشگاه مهمترین محل برای معرفی ظرفیت‌ها پیش از نوروز است. این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای حضور علاقه‌مندان، کارشناسان و مدیران است.

وی افزود: غرفه خراسان رضوی در سالن خلیج فارس واقع شده است و مساحت آن ۲۶۰ مترمربع است. با توجه به محوریت این سالن در نمایشگاه افراد بسیاری برای بازدید از این بخش می‌آیند و تاکنون توانستیم جلسات و مذاکرات خوبی با سرمایه‌گذاران و مسئولین برگزار کنیم.

بیدخوری در خصوص مشارکت شهرستان‌های استان عنوان کرد: شهرداری‌های شهرستان‌های استان مانند فریمان، بردسکن، فیض‌آباد، تربیت جام و تربیت حیدریه به معرفی ظرفیت‌های خود در این غرفه پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری مشهد در قالب شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. در این نمایشگاه بسته‌های سرمایه‌گذاری به صورت ویژه به مراجعه‌کنندگان غرفه ارائه می‌‎شود. بخش‌های دیگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه هتلداران و واحدهای اقامتی نیز حضور دارند.

بیدخوری در خصوص نمادی که برای غرفه امسال انتخاب شده است، بیان کرد: سال گذشته نقاره‌خانه در غرفه بازسازی شده بود و در این دوره از نمایشگاه حوض اسماعیل طلایی حرم مطهر بازسازی شده و به عنوان نماد به صورت پاویون در غرفه برپا شده است.

توجه ویژه به جاذبه‌های تاریخی و کشاورزی استان در این نمایشگاه

وی در خصوص دیدگاه اداره‌کل در شانزدهمین دوره از نمایشگاه خاطرنشان کرد: دیدگاه ما این است که مشهد شهری زیارتی است و صنعت گردشگری نیز در همین حوزه فعالیت دارد و تمام شهرستان‌ها و محورهای منتهی به مشهد مسیرهایی برای خدمات‌رسانی به زائرین هستند. اما با توجه به دیگر ظرفیت‌های استان، گردشگری تاریخی و کشاورزی نیز در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: گردشگری سلامت نیز بخش دیگری است که امسال به صورت جدی در نمایشگاه معرفی می‌شود. برخی از بیمارستان‌ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب ملی در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط تمایز حضور خراسان رضوی در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری با سال‌های گذشته معرفی تمام جاذبه‌های استان به صورت هوشمند است. به این ترتیب که با استفاده از  کیوآرکد که در بدنه نمایشگاه قرار گرفته است افراد می‌توانند وارد سایت شده و با جاذبه‌های استان آشنا شوند.

وی در خصوص سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی گفت: در بخش صنایع‌دستی ۱۲ غرفه به مساحت ۱۵۰ مترمربع برگزار شده است. امسال نیز فروش صنایع‌دستی استان برقرار است و به موضوعات دانش‌بنیان در حوزه صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای شده است.

بیدخوری ضمن تاکید بر نشست تشریک تجربیات جذب گردشگران عراقی در خصوص ضرورت ساماندهی فعالیت دلالان حوزه گردشگری سلامت، گفت: با توجه به شرایط فعالیت باید این افراد را نیز به بازی بگیریم و حضورشان را قانونمند کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دلالان در خراسان رضوی در گذشته، اظهار کرد: نخستین انجمن گردشگری سلامت ایران را در استان تشکیل دادیم و طرح ساماندهی دلالان حوزه گردشگری سلامت را با کمک این انجمن اجرا کردیم.

بیدخوری با اشاره به شرایط فعالیت دلالان یادآور شد: برخی از این افراد واجد شرایط برای ساماندهی هستند و برخی نیز قابلیت ورود به این حرفه را دارند که با آموزش‌های لازم می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کرد. در نهایت هدف این است که شرکت‌های گردشگری سلامت مسئولیت این افراد را برعهده داشته باشند و این شرکت‌ها در قبال خدمات نیز مسئولیت‌پذیر باشند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ شرکت گردشگری سلامت دارای مجوز با هدف جذب گردشگران خارجی فعالیت می‌کنند.

شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در محل دائمی  نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.