هدف از ثبت‌های ملی صنایع‌دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

ایسنا/کرمان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساماندهی تولید و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت‌ها و بازارهای جدید و در مجموع دیده‌شدن هنر هنرمندان از اهداف بسیار مهم و موکد ما از ثبت‌های ملی صنایع‌دستی است. پویا محمودیان در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بیان کرد: ایران جزء سه

کد خبر : 170627
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
هدف از ثبت‌های ملی صنایع‌دستی دیده شدن هنر هنرمندان است



ایسنا/کرمان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساماندهی تولید و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت‌ها و بازارهای جدید و در مجموع دیده‌شدن هنر هنرمندان از اهداف بسیار مهم و موکد ما از ثبت‌های ملی صنایع‌دستی است.

پویا محمودیان در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بیان کرد: ایران جزء سه کشور برتر جهان از حیث تولید و تنوع صنایع‌دستی است و  کشوری مقتدر و بی‌بدیل در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های این استان که سبب تولید صنایع‌دستی متنوع شده، نقش زنان توانمند و قدرتمند در تولید صنایع‌دستی که بسیار حائز اهمیت است، توسعه اقتصادی و معیشتی صنایع‌دستی در بسیاری از نقاط و روستاهای استان کرمان و مردم آن روستاها سبب شد تا برای اولین بار این نشست را خارج از تهران و در کرمان برگزار کنیم.
محمودیان ادامه داد: امیدواریم نتیجه پرونده‌هایی که ارسال شده، جلساتی که به منظور دفاع برگزار می‌شود و بررسی‌های انجام شده چیزی باشد که برای هنرمندان استان رکمان موجی از شادی را به همراه اورد.
محمودیان اضافه کرد: هدف اصلی ما از ثبت‌ها پاسخ به مطالبه عمومی و مردمی هست که همان دیده شدن هنرها در سطح ملی و جهانی است می‌باشد.
وی عنوان کرد: ساماندهی تولید و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت‌ها و بازارهای جدید از اهداف بسیار مهم و موکد ما در حوزه صنایع‌دستی به حساب می‌آید.
وی با اشاره به شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم تصریح کرد: بحث ملی شدن، مطرح کردن، ارتقای کیفی محصول و مباحث فنی و تخصصی حوزه صنایع دستی بر عهده ما است؛ پس از اینکه سیرجان جهانی شد مطالبات خاصی در حوزه سیرجان اعلام کردیم اما آن چیزی که مد نظر ما بود هنوز تحقق پیدا نکرده است.
محمودیان تأکید کرد: بحث بازارسازی، بازارداری و بازاریابی محقق نخواهد شد مگر به همت تمامی مسئولین این حوزه؛ ملی شدن و جهانی شدن برای هم‌افزایی درحوزه ظرفیت‌ها است و ما امروز اینجا هستیم تا همه توانمان را بگذاریم تا شهرهایی که ملی و جهانی ‌می‌شوند به بهترین نحو به ارائه محصولات بپردازند.
وی اضافه کرد: اگر شهر و روستایی ملی و جهانی می‌شود همه پای کار بیایند و تمام عزمشان را در راستای دیده‌شدن این ظرفیت پنهان کشور جمع کنند.
معاون صنایع‌دستی کشور با تشکر از مجموعه گلگهر سیرجان گفت: اینکه روی لباس بازیکنان فوتبال تیم این مجموعه نوشته شده است سیرجان شهرجهانی گلیم برای حوزه فرهنگ و هنر بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: از بسیاری از دستگاه‌ها به عنوان معین اقتصادی انتظار می‌رود در این امر مشارکت کنند تا سطح دسترسی را در داخل کشور بعد از آمدن گردشگران خارجی افزایش دهیم و به حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های خارج از کشور کمک کنیم.
وی خطاب به فرماندارن شهرستان‌ها گفت: بودجه آموزشی که برای شهرهای ملی دیده می‌شود باید قابل توجه باشد. اگر ما امروز برای اولین این جلسه را در کرمان برگزار کردیم امیدوار هستیم این مدل همکاری مدلی نمونه در سطح کشور شود تا بتوانیم این مدل را در سی استان کشور گسترش دهیم.
شایان ذکر است پیش از این نشست معاون صنایع دستی به همراه استاندار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از نمایشگاه صنایع دستی واقع در هتل پارس کرمان بازدید کردند؛ همچنین در این نشست از دو کتاب “دایره‌المعارف دست‌بافته‌های عشایری و روستایی سیرجان” و “دایره‌المعارف گلیم شهر جهانی سیرجان” به نویسندگی عقیل سیستانی رونمایی شد.
انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.