هدف از برپایی جشنواره غذا در مشهد نمایش وحدت جهان اسلام است

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به نیابت از پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و پایتخت جهان اسلام برای اجرای چنین جشنواره‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بانی وحدت جهان اسلام، سنن و اقوام مختلف در شرق کشور باشیم. حجت‌الاسلام حسن منصوریان، شامگاه گذشته ۷ فروردین ماه،

کد خبر : 339389
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
هدف از برپایی جشنواره غذا در مشهد نمایش وحدت جهان اسلام است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به نیابت از پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و پایتخت جهان اسلام برای اجرای چنین جشنواره‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بانی وحدت جهان اسلام، سنن و اقوام مختلف در شرق کشور باشیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، شامگاه گذشته ۷ فروردین ماه، در حاشیه جشنواره غذای ملل و صنایع‌دستی که در بوستان بهشت مشهد برگزار شد، برگزاری چنین جشنواره‌ای را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: مشهد جهان شهر برکت و کرامت است. به نیابت از پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و پایتخت جهان اسلام برای اجرای چنین جشنواره‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بانی وحدت جهان اسلام، سنن و اقوام مختلف در شرق کشور باشیم.

وی افزود: غذا بهانه‌ای است برای اینکه ذوق و سلیقه شهروندان را جمع‌آوری کنیم، چراکه غذا نشان‌دهنده هنر و ذوق شخصی اقوام است. امید است در برنامه‌های آتی بتوانیم بستری را در مدیریت شهری فراهم کنیم تا مشهد به عنوان پایتخت سیاسی در شرق کشور، باعث همبستگی کشورهای همسایه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید ظرفیت‌ها در زمینه صنایع‌دستی،غذا، هنرهای نمایشی و موسیقی گسترش پیدا کند و مشهد پذیرای هنرنمایی این کشورها شود. ماه رمضان بستری است برای  اتحاد بین تمام کشورهای جهان اسلام که فارغ از نژادها و زبان‌ها، با نگاه انسانیت به همراه مهر و محبت در کنار مضجع امام مهربانی‌ها تجربه حال خوب را برای افراد فراهم می‌کند.

منصوریان در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره غذای ملل در ماندگاری زائران در مشهد، عنوان کرد: نگاه اول ما برای برپایی این جشنواره‌ها ماندگاری زائران به معنای حال خوب است؛ وگرنه آستان قدس رضوی باید برای ماندگاری زائران برنامه‌ریزی کند. اما حال خوب شهروندان و زائران به معنای ترویج فرهنگ کشورهای همسایه حائز اهمیت است.

وی افزود: شاید پایتخت و شهرهای مرکزی چنین ظرفیتی نداشته باشند که فرهنگ کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان را به نمایش بگذارند، اما مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی بستری مناسب برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

منصوریان درخصوص گسترش جشنواره غذای ملل، گفت: برخی موانع در حوزه سیاست‌های امور خارجه است که به آن ورود نمی‌کنیم، اما اگر بتوانیم بستری را فراهم کنیم به عنوان مثال از بوستان‌های بیشتری برای این امر استفاده کنیم و در کل کشور اطلاع‌رسانی کنیم که محصولات خود را ترویج دهند، می‌توان مشهد را به عنوان یک قطب سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

هدف از برپایی جشنواره غذا در مشهد نمایش وحدت جهان اسلام است

برگزاری جشنواره غذای ملل فرصتی برای تبادل فرهنگی بین کشورهای همسایه است

سیدجلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و شهرداری مشهد در ادامه عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبادل فرهنگی و آشنایی با آداب و رسوم  بین کشورهای همسایه است.

وی افزود: در این جشنواره ۷ کشور همسایه از جمله ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، عراق، هند و لبنان حضور دارند و غذاهای ملی خود را به نمایش می‌گذارند که جشنواره غذای ملل با همکاری منطقه۴، تا ۱۵ رمضان در بوستان بهشت ادامه دارد.

بامشکی اضافه کرد: تمام توان خود را به کار گرفتیم که در این مراسم از ظرفیت هنرمندان و فعالان فرهنگی استفاده شود تا فضای شادی برای خانواده‌ها در این مکان رقم بخورد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.