هاب های گاز. چرا جالب هستند؟ – نفت خام – 4 ژوئیه 2023

[ad_1] هاب های گاز نقاط مرکزی یک بازار گاز طبیعی هستند که در آن چندین تامین کننده و خریداران گاز گرد هم می آیند تا به تجارت و تبادل گاز طبیعی بپردازند. هاب های گاز جالب هستند زیرا به عنوان یک بازار فیزیکی و مالی برای خرید و فروش گاز طبیعی عمل می کنند و

کد خبر : 370783
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
هاب های گاز.  چرا جالب هستند؟  – نفت خام – 4 ژوئیه 2023

[ad_1]

هاب های گاز نقاط مرکزی یک بازار گاز طبیعی هستند که در آن چندین تامین کننده و خریداران گاز گرد هم می آیند تا به تجارت و تبادل گاز طبیعی بپردازند. هاب های گاز جالب هستند زیرا به عنوان یک بازار فیزیکی و مالی برای خرید و فروش گاز طبیعی عمل می کنند و معاملات کارآمد و شفاف را بین فعالان بازار ممکن می سازند.

ماموریت هاب های گاز

هاب های گاز با تسهیل تعادل عرضه و تقاضا، کشف قیمت و نقدینگی بازار، نقش مهمی در تجارت گاز طبیعی مایع (LNG) دارند. گاز طبیعی مایع (LNG) نوعی گاز طبیعی است که برای ذخیره سازی و حمل و نقل راحت تر به حالت مایع تبدیل شده است.

فرآیند مایع سازی شامل خنک کردن گاز طبیعی تا حدود -162 درجه سانتیگراد (260- درجه فارنهایت) است که در این مرحله به حالت مایع متراکم می شود. این خنک کننده شدید برای کاهش حجم گاز تا حدود 600 برابر ضروری است و آن را برای ذخیره سازی و حمل و نقل کاربردی تر می کند.

حمل و نقل LNG شامل بارگیری گاز مایع روی تانکرهای برودتی تخصصی است. این تانکرها معمولاً شناورهای دو بدنه با عایق پیشرفته برای جلوگیری از انتقال حرارت و حفظ دمای پایین LNG هستند.

راه حل های من در بازار MQL5: محصولات ولادیمیر توروپوف برای تاجران

هاب های گاز به عنوان رابط بین بازار گاز و بازار LNG عمل می کنند و زیرساخت های لازم، مکانیسم های قیمت گذاری و نقدینگی را برای تجارت کارآمد LNG فراهم می کنند.

برخی از هاب های گاز شناخته شده عبارتند از تسهیلات انتقال عنوان (TTF) در هلند، نقطه تعادل ملی (NBP) در بریتانیا، هاب هنری در ایالات متحده، و نشانگر کره ژاپن (JKM) در شمال شرق آسیا.

هاب های گاز و قیمت گذاری

قیمت بنزین در سال گذشته به طور متوسط ​​41 دلار / MMBTU در TTF، 34 دلار در JKM و 7 دلار در Henry Hub بود. اکنون هزینه مواد خام سه برابر شده است: گاز در TTF با 11.9 دلار، JKM با 12 دلار و هنری هاب با 2.6 دلار معامله می شود.

MMBTU یک واحد اندازه گیری حرارتی برای گاز طبیعی است. اغلب LNG را اندازه گیری می کند. برای تبدیل MMBTU به دلار در هر هزار متر مکعب، باید مقدار MMBTU را در 35.8 ضرب کنید.

راه حل های من در بازار MQL5: محصولات ولادیمیر توروپوف برای تاجران

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.