نیکی هیلی درباره ترامپ: مردم آمریکا به یک «مجرم محکوم» رأی نمی‌دهند

[ad_1] نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که اطمینان دارد در صورت محکومیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پرونده‌های جنایی‌اش، مردم به او رأی نخواهند داد. هیلی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت محکومیت ترامپ و

کد خبر : 397763
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
نیکی هیلی درباره ترامپ: مردم آمریکا به یک «مجرم محکوم» رأی نمی‌دهند

[ad_1]

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که اطمینان دارد در صورت محکومیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پرونده‌های جنایی‌اش، مردم به او رأی نخواهند داد.

هیلی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت محکومیت ترامپ و انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه، به او رأی می‌دهد، گفت: اولاً او تا وقتی که جرمش اثبات نشده، بی‌گناه است. ثانیاً، شما دارید هوش مردم آمریکا را زیر سوال می‌برید.

این نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: مردم آمریکا به یک مجرم محکوم‌شده رأی نخواهند داد. آن‌ها به کسی رأی می‌دهند که بتواند در انتخابات سراسری پیروز شود. من به مردم آمریکا ایمان دارم. آن‌ها می‌دانند که چه باید بکنند. من همواره از نماینده حزب جمهوری‌خواه حمایت خواهم کرد و تمام تلاشمان را می‌کنیم که کامالا هریس (معاون رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا) را شکست دهیم، چون اگر او روی کار بیاید، دیگر نمی‌شود کشور را پس گرفت.

اکثر نامزدهای احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در اواخر اوت متعهد شدند که حتی در صورت محکومیت دونالد ترامپ در پرونده‌های جنایی، از او حمایت کنند. این در حالی است که پیش از آغاز این نشست، این نامزدها به‌صورت مکتوب متعهد شدند که از نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه حمایت کنند.

نیکی هیلی گفت: آنچه در آن نشست دیدید، این بود که نامزدها به چیزی عمل کردند که پیش‌تر امضا کرده بودند؛ یعنی حمایت از نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه و من فکر نمی‌کنم که این نامزد، ترامپ باشد، بلکه من نامزد نهایی حزب خواهم بود. اما به‌هرحال هر نامزدی از حزب جمهوری‌خواه، بهتر از جو بایدن و کامالا هریس عمل خواهد کرد.

دونالد ترامپ چندین پرونده جنایی در دادگاه دارد که ممکن است برای هریک از آن‌ها به حبس محکوم شود، اما هر محکومیتی نمی‌تواند مانع نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شود. با این وجود، بخش کوتاهی از قانون اساسی آمریکا به مواردی پرداخته که رد صلاحیت نامزدها را در پی خواهد داشت. در بخشی از متن متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا آمده است: «شخصی که به‌عنوان یکی از مقامات ایالات متحده… برای حمایت از قانون اساسی ایالات متحده قبلاً سوگند ادا کرده باشد، ولی بعداً علیه ایالت خود شورش کند یا به دشمنان وابسته آن یاری دهد، نمی‌تواند… هر گونه سمت کشوری و لشکری را در ایالات متحده یا درهر یک از ایالات آن تصدی کند.»

این دستاویز حقوقی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ برای جلوگیری از نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است؛ چرا که او به این متهم شده است که در ششم ژانویه ۲۰۲۱ تلاش کرد تا نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را باطل کرده و هوادارانش را به ساختمان کنگره فرستاد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.