نیویورک تایمز : نتانیاهو از امضای طرح حمله زمینی به غزه خودداری کرده است

[ad_1] روزنامه نیویورک نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از امضای طرح حمله زمینی به نوار غزه خودداری کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی طرح حمله زمینی به نوار غزه را نهایی کرده، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با خودداری از امضای آن مقام‌های ارشد ارتش را عصبانی کرده است.

کد خبر : 421513
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
نیویورک تایمز : نتانیاهو از امضای طرح حمله زمینی به غزه خودداری کرده است

[ad_1]

روزنامه نیویورک نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از امضای طرح حمله زمینی به نوار غزه خودداری کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی طرح حمله زمینی به نوار غزه را نهایی کرده، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با خودداری از امضای آن مقام‌های ارشد ارتش را عصبانی کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع گزارش داده است که بخشی از دلایل نتانیاهو برای امتناع از امضای این طرح این است که او خواستار موافقت متفق‌القول همه اعضای کابینه جنگ است.

تحلیلگران به نیویورک‌تایمز گفته‌اند نتانیاهو تمایلی برای صدور دستور یکجانبه برای پیشبرد این عملیات ندارد چرا که نگران است در صورت شکست عملیات تنها مقصر آن قلمداد شود.

در همین راستا روزنامه مذکور نوشته است، نظامیان رژیم اسرائیل در نزدیکی مرز غزه تجمع کرده‌اند میان سران نظامی و سیاسی این رژیم درباره نحوه و زمان و حتی انجام شدن یا نشدن حمله زمینی اختلاف وجود دارد.

بر اساس گزارش فوق، سران اسرائیلی علی‌رغم آنکه وعده داده‌اند عملیات حماس را تلافی کنند بر سر نحوه پیشبرد این وعده اتفاق‌نظر ندارند.

همچنین برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی نگرانند، حمله زمینی ممکن است آن‌ها را درگیر یک جنگ شهری بی‌پایان در داخل شهر غزه کند.

مضاف بر این، در خصوص اینکه آیا عملیات بایستی به صورت یک حمله عمده و بزرگ انجام شود یا اینکه در قالب چندین عملیات کوچک پیش برده شود نیز اختلاف نظر وجود دارد، این سوال که در صورت ساقط کردن حماس چه کسی باید بر غزه حکمرانی کند از جمله دیگر نگرانی‌ها درباره این عملیات است.

از روز شنبه (۱۵ مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات «طوفان الاقصی» را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند. این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

در نتیجه این عملیات بنا به آمار رسمی ۱۴۰۰ نفر از نظامیان و غیرنظامیان صهیونیست در اراضی داخلی فلسطین کشته شده‌اند که بنا به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی ۳۱۰ نظامی تاکنون کشته شده و در طول این مدت ۲۲۹ صهیونیست به اسارت مقاومت فلسطین در آمده است.

رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد. وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ۷ هزار و ۳۲۶ نفر شهید برجای گذاشته که شامل ۳۰۳۸ کودک، ۱۷۲۶ زن و ۴۱۴ سالمند می‌باشد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.