نیم‌نگاهی به «شرم‌الشیخ» مقصد جدید گردشگران ایرانی در سفر به سرزمین فراعنه

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی ایران و مصر پس از ۴۰ سال، اما در حوزه گردشگری با یکدیگر به تفاهم رسیدند. مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان این دو کشور از چند ماه قبل منعقد شده، مقرر شده بود که از ابتدای مهر سفرها و تورهای گردشگری میان دو کشور آغاز شود. به موجب تفاهم گردشگری ایران و مصر،

کد خبر : 413037
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
نیم‌نگاهی به «شرم‌الشیخ» مقصد جدید گردشگران ایرانی در سفر به سرزمین فراعنه

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی ایران و مصر پس از ۴۰ سال، اما در حوزه گردشگری با یکدیگر به تفاهم رسیدند. مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان این دو کشور از چند ماه قبل منعقد شده، مقرر شده بود که از ابتدای مهر سفرها و تورهای گردشگری میان دو کشور آغاز شود.

به موجب تفاهم گردشگری ایران و مصر، مقدمات سفر گردشگران ایرانی به مصر فقط به شهر شرم‌الشیخ صورت پذیرفته است، از همین رو نیم نگاهی به این مقصد گردشگری و جاذبه‌های آن خواهیم داشت.

شرم‌الشیخ از زبان عربی به «خلیج شیخ» ترجمه شده است. این استراحتگاه در حومه جنوبی شبه جزیره سینا در سواحل ریویرای مصر دریای سرخ واقع شده است. این جزیره که حدود ۴۴.۵ کیلومتر مربع وسعت دارد حدود ۳۰ کیلومتر در طول ساحل خلیج عقبه امتداد دارد.

شرم‌الشیخ که به دلیل برگزاری کنفرانس صلح جهانی به شهر صلح نیز مشهور شده است، یک بندرگاه ماهگیری مهم در مصر نیز محسوب شده و اقتصاد این شهر نیز بر پایه ماهگیری مردمانش، کشتی‌رانی و البته گردشگری اداره می‌شود.

شرم‌الشیخ جزیره‌ای آرام برای گردشگرانی که از شلوغی فراری هستند

شرم الشیخ با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر جزو شهرهای کم‌جمعیت مصر محسوب می‌شود. گردشگرانی که از محیط‌هایی شلوغ و پرازدحام فراری هستند، بدون شک می‌توانند سفری دلنشین و با آرامشی را در این جزیره تجربه کنند.

شرم‌الشیخ در سال ۱۹۵۶ به مدت ۱۰ سال در تسخیر رژیم صهیونیستی بود و در همین ایام مردم روستا این منطقه را به یک تفرجگاه تبدیل کردند و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و گردشگری آن آغاز شد. حدود ۱۰ تا ۱۳ سال بعد شرم‌الشیخ و جزیره سینا به مصر بازگردانده شد و این کشور فرایند توسعه‌ای این تفرجگاه را ادامه داد تا شرم‌الشیخ به یکی از رقیب‌های اصلی برای تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری مصر تبدیل شود.

نیم‌نگاهی به «شرم‌الشیخ» مقصد جدید گردشگران ایرانی در سفر به سرزمین فراعنه

شرم الشیخ شهر منحصر به‌فردی است که برای گردشگران در سراسر جهان شهری شناخته شده محسوب می‌شود. زیرساخت‌ هتل‌ها در شرم‌الشیخ به خوبی توسعه پیدا کرده و جاذبه‌های طبیعی و دست‌ساز بسیاری وجود دارد که رضایت گردشگران از انتخاب این اقامتگاه بزرگ با سرگرمی‌های متنوع را در پی داشته است.

با توجه به اینکه شرم‌الشیخ یک شهر ساحلی محسوب می‌شود، تفریحات آبی در این شهر بسیار محبوب است. شنا در دریای نیلگون سرخ و آفتاب گرفتن در سواح این دریای زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر صلح است، اما در کنار آن گردشگران می‌توانند از غواصی و دیگر تفریحات آبی این منطقه نیز بهره‌مند شوند.

نیم‌نگاهی به «شرم‌الشیخ» مقصد جدید گردشگران ایرانی در سفر به سرزمین فراعنه

شترسواری در قسمت‌های کویری شرم‌الشیخ نیز از دیگر تفریحات گردشگران نگین مصر محسوب می‌شود. امتحان غذاهای لذیذ محلی برای توریست‌ها در کنار بازید از رستوران‌های سنتی و اصیل این شهر بدون شک تجربه‌ای ماندگار برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.

یکی از زیباترین ساحل‌های بندر شرم الشیخ که در فلات ام‌السید قرار گرفته، ساحل «ویواشارم» است که مساحتی ۵ کیلومتری دارد. در این ساحل زیبا گردشگران می‌توانند در هتل رویایی با اتاق‌هایی که رنگ‌هایش الهام گرفته از طبیعت است و بالکن‌های دلباز و وسیع با منظره آبی دریا دارد، اقامت کنند.

کلیسای ارتدکس قطبی که یکی از زیباترین کلیساهای جهان به لحاظ معماری محسوب می‌شود، بزرگترین کلیسای شهر ساحلی شرم‌الشیخ است. دیوارهای کلیسا با صحنه‌هایی از کتاب انجیل و همچنین از عهد عتیق هنرمندانه نقاشی شده است و این نقاشی‌های دیواری شاخصه کلیسای ارتدکس شرم‌الشیخ محسوب می‌شود.

نیم‌نگاهی به «شرم‌الشیخ» مقصد جدید گردشگران ایرانی در سفر به سرزمین فراعنه

مسجد مرمری المصطفی، پارک ملی و ساحلی راس محمد، صحرای سینا و صومعه سنت کاترین از دیگر جاذبه‌های معروف و دیدنی شرم‌الشیخ هستند که بدون شک گردشگران را مجذوب خود خواهد کرد.

منبع:

oujaram.com

www.tripadvisor.com

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.