نیروهای مشترک غرب آفریقا می گویند بیش از 100 شورشی در هفته های اخیر کشته شده اند

(رفع قالب بندی byline) توسط لنره اولا مایدوگوری، نیجریه (رویترز) – یک نیروی نظامی مشترک از نیجریه، نیجر و کامرون روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از 100 شورشی اسلام‌گرا از جمله 10 فرمانده را در چند هفته گذشته کشته است، زیرا حملات زمینی و هوایی به دریاچه را تشدید کرده است. منطقه چاد جنگجویان

کد خبر : 194787
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۲۳
نیروهای مشترک غرب آفریقا می گویند بیش از 100 شورشی در هفته های اخیر کشته شده اند


(رفع قالب بندی byline)

توسط لنره اولا

مایدوگوری، نیجریه (رویترز) – یک نیروی نظامی مشترک از نیجریه، نیجر و کامرون روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از 100 شورشی اسلام‌گرا از جمله 10 فرمانده را در چند هفته گذشته کشته است، زیرا حملات زمینی و هوایی به دریاچه را تشدید کرده است. منطقه چاد

جنگجویان بوکوحرام و گروه انشعابی آن دولت اسلامی در استان آفریقای غربی (ISWAP) بیش از یک دهه است که با ارتش نیجریه در درگیری که در کشورهای همسایه ایجاد شده است، می جنگند.

سرهنگ محمد دول، سخنگوی گروه ضربت مشترک چندملیتی گفت که نیروها به عمق مناطق تحت کنترل شورشیان در منطقه دریاچه چاد وارد شده و چندین سلاح، غذا و مواد مخدر غیرقانونی را کشف کرده اند.

دول گفت: «در طول این عملیات، بیش از صد تروریست، از جمله بیش از 10 فرمانده ارشد… در پی حملات هوایی مرگبار اطلاعاتی در جزایر دریاچه چاد توسط نیروهای عملیات هوایی ترکیبی، خنثی شدند.

دول مدت زمان تحت پوشش عملیات یا تعداد نیروهای کشته شده را ذکر نکرد اما گفت که 18 سرباز بر اثر بمب های دست ساز کار گذاشته شده توسط شورشیان در حال عقب نشینی مجروح شدند.

شورش اسلامگرایان در شمال شرقی نیجریه متمرکز شده است و هزاران نفر را در حالی که میلیون ها نفر را از خانه های خود به اردوگاه های آوارگان داخلی می راند، بر جای گذاشته است.

نیجریه پس از آن که هفته گذشته ایالات متحده فروش تسلیحات نزدیک به یک میلیارد دلاری را تصویب کرد، تقویت شد. قانونگذاران آمریکایی به دلیل نگرانی در مورد نقض احتمالی حقوق بشر توسط دولت نیجریه، این توافق را متوقف کردند.

بوکوحرام از زمان مرگ ابوبکر شکائو، رهبر خود در ماه مه سال گذشته در جریان نبرد با رقیب ISWAP، عقب‌نشینی کرده است. نیجریه می گوید از سال گذشته هزاران جنگجوی بوکوحرام و خانواده هایشان تسلیم شده اند.

(ویرایش توسط مک دونالد دزیروتو و نیک مکفی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.