نیجریه برداشت های نقدی از حساب های دولتی را متوقف می کند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] رئیس واحد اطلاعات مالی نیجریه گفت: از ابتدای ماه مارس، مقامات دولتی نیجریه از برداشت پول نقد از حساب های بانکی دولتی منع خواهند شد. مقامات دولتی که می خواهند از این مقررات جدید مستثنی شوند، باید از ریاست جمهوری نیجریه معافیت بگیرند. کارگران دولتی در برابر پولشویی آسیب پذیرند Modibbo R. Hamman Tukur،

کد خبر : 304066
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۶:۳۰
نیجریه برداشت های نقدی از حساب های دولتی را متوقف می کند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

رئیس واحد اطلاعات مالی نیجریه گفت: از ابتدای ماه مارس، مقامات دولتی نیجریه از برداشت پول نقد از حساب های بانکی دولتی منع خواهند شد. مقامات دولتی که می خواهند از این مقررات جدید مستثنی شوند، باید از ریاست جمهوری نیجریه معافیت بگیرند.

کارگران دولتی در برابر پولشویی آسیب پذیرند

Modibbo R. Hamman Tukur، رئیس واحد اطلاعات مالی نیجریه (NFIU)، گفت که کارمندان دولت نیجریه از اول مارس از برداشت پول نقد از حساب های دولتی منع خواهند شد. قانون جدید، که بر اساس گزارش ها برای مقامات فدرال، محلی و ایالتی اعمال می شود، به دنبال مقابله با سطوح بالای فساد و پولشویی در دولت است.

علاوه بر این، یک گزارش رویترز گفته است که قانون جدید با هدف دولت نیجریه برای دستیابی به اقتصاد بدون پول نقد همراه است. این گزارش همچنین به نقل از توکور دلایل این تصمیم را توضیح می دهد. او گفت:

کارمندان دولت به دلیل قرار گرفتن در معرض برداشت های نقدی از حساب های عمومی، بیش از پیش در برابر پولشویی و جرایم مرتبط با آن آسیب پذیر می شوند.

برای حمایت از اظهارات توکور، در این گزارش آمده است که تجزیه و تحلیل NFIU – یک واحد مستقل در بانک مرکزی نیجریه (CBN) – نشان داده است که مقامات بین سال‌های 2015 تا 2022 وجه نقدی معادل 2.45 میلیارد دلار از حساب‌های دولتی برداشت کرده‌اند. این گزارش می افزاید که بیشتر برداشت ها بالاتر از حد تعیین شده بود.

طرح جدید سیستم پرداخت CBN

در همین حال، در مواردی که پول نقد مورد نیاز است، توکور گفت که مقامات باید برای معافیت از ریاست جمهوری درخواست دهند. با این حال، این ممکن است تنها بر اساس “مورد به مورد” اعطا شود.

در سند چشم انداز 2025 سیستم پرداخت نیجریه که اخیراً رونمایی شد، CBN اعلام کرد که قصد دارد “یک سیستم پرداخت الکترونیکی بدون نقد و کارآمد” داشته باشد که تا سال 2025 از خدمات مالی در همه بخش ها پشتیبانی کند. که شامل انتشار اسکناس‌های جدید نایرا و حذف تدریجی اسکناس‌های قدیمی است.

CBN همچنین محدودیت های برداشت نقدی را هم برای سازمان های شرکتی و هم برای افراد اعمال کرده است. اخیراً گزارش شده است که بانک همچنین به بانک ها دستور داده است که از برداشت نقدی بدون بورس اسکناس های جدید جلوگیری کنند.

علاوه بر محدود کردن استفاده از پول نقد، CBN همچنین به دنبال تقویت استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است. با این حال، علیرغم اقدامات متعددی که برای جذاب کردن CBDC برای کاربران انجام شده است، Bitcoin.com News در اکتبر 2022 گزارش داد که بسیاری از نیجریه ای ها از این امر استقبال نکرده اند.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.