نگفته‌ها و نشنیده‌ها درباره فانتزی جنسی

فانتزی جنسی تصویری ساخته و پرداخته ذهن خلاق ما آدم‌هاست که در لحظه میل به رابطه جنسی را بیشتر می‌کند، تصویری که شاید مضمون و دفعات تکرارش در آدم‌ها متفاوت باشد، اما تقریبا همه تجربه‌اش می‌کنند. گاهی هم فانتزی های جنسی تنوعی هستند که رابطه زناشویی مدت‌هاست نیاز دارد. همراه ما باشید تا با این

کد خبر : 222910
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
نگفته‌ها و نشنیده‌ها درباره فانتزی جنسی


فانتزی جنسی تصویری ساخته و پرداخته ذهن خلاق ما آدم‌هاست که در لحظه میل به رابطه جنسی را بیشتر می‌کند، تصویری که شاید مضمون و دفعات تکرارش در آدم‌ها متفاوت باشد، اما تقریبا همه تجربه‌اش می‌کنند. گاهی هم فانتزی های جنسی تنوعی هستند که رابطه زناشویی مدت‌هاست نیاز دارد. همراه ما باشید تا با این خیال‌پردازی‌های معمول و غیرمعمول بیشتر آشنا شویم.

فانتزی جنسی چیست؟

رؤیای رهایی از محدودیت‌های رابطه جنسی برای همه آدم‌ها وسوسه‌انگیز است، اما مسئله این است که چه محدودیت‌هایی و رهایی به چه قیمتی؟

این تخیلات شهوانی در اعماق ذهن انسان بدون هیچ محدودیتی شکل می‌گیرند و وجودش را غرق لذت می‌کنند. خیلی‌ها می‌ترسند تخیلات جنسی آنها نشانه‌ای از انحراف یا نوعی بیماری روانی باشد، در حالی که اگر فرد از زندگی مشترک و رابطه جنسی با همسرش راضی باشد، فانتزی جنسی پروبال بیشتری به این رابطه می‌دهد و به کیفیت رابطه می‌افزاید. حتی اگر کسی از زندگی جنسی خود راضی نباشد هم می‌تواند این خیالات را تا حدی جایگزین نیازهای برآورده‌نشده خود کند.

انواع فانتزی های جنسی رایج

۱. فانتزی های جنسی معمولی

این دسته از فانتزی‌های جنسی در حالت کلی سالم یا عادی در نظر گرفته می‌شوند که رایج‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • رابطه جنسی مقعدی یا دهانی؛
  • BDSM؛
  • تماشای پورنوگرافی.

بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۲۰، فانتزی جنسی یک‌سوم از بزرگ‌سالان داشتن رابطه باز بود.

۲. فانتزی های جنسی غیرمعمول

این فانتزی‌ها را با رفتار منحرفانه یا انگیزه‌ رفتارهای مجرمانه مرتبط می‌دانند. رایج‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • نمایش‌گرایی یا عورت‌گرایی (Exhibitionism): تمایل به نشان‌دادن اندام تناسلی به جنس مخالف.
  • فتیشیسم یا یادگارخواهی (Fetishism): لذت جنسی با یک عضو، شیء یا فعالیت خاص بدن.
  • فروتریسم یا مالش‌دوستی (Frotteurism): مالیدن قسمت‌هایی از بدن خود (معمولا اندام تناسلی) به بدن دیگران بدون رضایت آنها و اغلب در اماکن شلوغ.
  • مازوخیسم یا خودآزاری (Masochism): لذت جنسی ناشی از درد جسمانی یا تحقیر خود.
  • پارافیلیا یا انحراف جنسی (Paraphilia): تمایلات جنسی غیرطبیعی که اغلب با فعالیت‌های افراطی و گاهی خطرناک همراه است.
  • پدوفیلی (Pedophilia): گرایش جنسی به کودکان.
  • سادیسم یا دیگرآزاری (Sadism): لذت جنسی ناشی از تحمیل درد فیزیکی به دیگران.
  • چشم‌چرانی (Voyeurism): تماشای دیگران در موقعیت‌های جنسی بدون اطلاع یا رضایت آنها.

محبوب‌ترین موضوعات فانتزی جنسی

۱. آمیزش جنسی گروهی

رابطه جنسی گروهی یکی از پرطرف‌دارترین موضوعات فانتزی جنسی است. بر اساس تحقیقات، ۸۷درصد خانم‌ها و ۹۵درصد آقایان از تصور خود در چنین رابطه‌ای لذت می‌برند و دلیلش را القای حس قدرت می‌دانند. در این فانتزی، فرد خود را عنصر اصلی داستان و مرکز توجه تصور می‌کند و از این قدرت لذت می‌برد.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

انواع فانتزی های جنسی در یکی از این ۳ دسته قرار می‌گیرند:

  • خیالاتی که فرد برای خود نگه می‌دارد؛
  • خواسته‌هایی که با همسرش مطرح می‌کند؛
  • فانتزی‌هایی که می‌خواهد در زندگی واقعی امتحان کند.

فانتزی آمیزش جنسی گروهی بهتر است همیشه در ذهن بماند و جز درمانگر با هیچ‌کس مطرح نشود!

۲. ماجراجویی جنسی؛ اشتیاق تنوع و تازگی

همه ما هیجان امتحان‌کردن فعالیت‌های جدید را دوست داریم و به آن نه نمی‌گوییم. یکی از موضوعات فانتزی جنسی امتحان‌کردن فعالیت‌های جنسی جدید در محیط‌های جدید است که با ترشح آدرنالین موجب برانگیختگی فرد می‌شود. این فانتزی حول محور تازگی می‌چرخد و ارتباط زن و مرد داخل اتاق‌خواب را از یکنواختی درمی‌آورد.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

اولین قدم صحبت‌کردن با شریک زندگی است. البته باید حسابی مراقب باشید که موقع بیان‌کردنش به همسرتان احساس کافی‌نبودن القا نکنید. ابتدا از او تعریف کنید و بعد خواسته خود را به‌عنوان پیشنهاد مطرح کنید و اجازه دهید خوب درباره‌اش فکر کند.

۳. فانتزی رابطه آزاد

فانتزی رابطه باز و آزاد یکی از تخیلات جنسی ناسالم است که فرد خود یا همسرش را در ارتباط با فرد دیگر در ذهن تصور می‌کند. فراموش نکنید اجرای این فانتزی عملی غیراخلاقی است که نه‌تنها مرزهای رابطه را نقض می‌کند، بلکه در ادامه به احساس گناه یا حتی فروپاشی زندگی مشترک منجر می‌شود.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

ریشه این تخیلات را پیدا کنید. از رابطه خود راضی نیستید؟ هوس کمی آدرنالین کرده‌اید؟ با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید؟ به احساس خود موقع مرور این تصورات فکر کنید و بکوشید سرنخ‌هایی از نیازهای برآورده‌نشده پیدا کنید.

۴. روابط عاشقانه و رمانتیک

تخیلات جنسی با رابطه عاشقانه و رمانتیک

برای بسیاری از افراد رابطه عاشقانه و صمیمیت زیاد تحریک‌کننده است، چنان که با فعالیت‌های رمانتیک دونفره مثل پیاده‌روی طولانی لب ساحل، صرف یک وعده شام زیر نور شمع و خیره‌شدن‌های گهگاه به‌ لحاظ جنسی برانگیخته می‌شوند.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

ریشه این تخیلات معمولا به خودکم‌بینی و نداشتن احساس قدردانی برمی‌گردد. با همسرتان بیشتر وقت بگذرانید، زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید و حین رابطه جنسی ارتباط چشمی برقرار کنید.

۵. رابطه جنسی ممنوعه و تابو

هر نوع رابطه جنسی یا عملی که در زندگی واقعی عجیب، دردسرساز یا ممنوع و خشونت‌آمیز تلقی شود، مغز انسان را تحریک و به‌ لحاظ جنسی برانگیخته می‌کند. چشم‌چرانی و نمایش‌گرایی از جمله رایج‌ترین این فانتزی‌ها هستند.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

بهترین کار صحبت با درمانگر است. این فانتزی معمولا با نارضایتی فرد مقابل همراه است و هرچقدر هم تحریک‌کننده باشد، هرگز نباید در زندگی واقعی اجرا شود. درمانگر می‌تواند راهکارهایی برای خلاصی از این تخیلات به شما معرفی کند.

۶. رابطه جنسی خشن (BDSM)

این فانتزی رایج ترکیبی از بستن، نظم، اسارت و سادومازوخیسم است که فرد در این تخیلات خود را کنترلگر رابطه یا مطیع طرف دیگر تصور می‌کند. از نظر روان‌شناسی ایده مطیع‌بودن برای آن‌دسته از افرادی که در دنیای بیرون شخصیت کنترلگر دارند جذاب است. از طرفی کنترلگری در رابطه به‌خاطر تابوبودن رابطه جنسی خشن تحریک‌کننده است.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

اولین قدم برای اجرای این فانتزی جنسی اطمینان از ایمنی و عاقلانه‌بودن آن است. ابتدا مطمئن شوید که همسرتان هم مشتاق است یا حداقل مشکلی ندارد، سپس به توافق برسید که باید چگونه انجام شود، نقش بسازید، مرزبندی کنید و در طول اجرا با بررسی مداوم وضعیت همسرتان مطمئن شوید آسیبی به او نمی‌زنید.

۷. اشتیاق به انعطاف‌پذیری نقش جنسی

این فانتزی یعنی فرد به اختیار خود نقش جنسی‌اش را تغییر می‌دهد یا شریکی دارد که به این کار اشتیاق نشان می‌دهد. کاوش در نقش‌ها و شخصیت‌های مختلف سرگرم‌کننده، خلاقانه و رهایی‌بخش است و با زیرسؤال‌بردن هنجارها و انتظارات فرهنگ جامعه، موجب برانگیختگی فرد می‌شود.

با این فانتزی جنسی چه‌کار کنیم؟

کارشناسان معتقدند این فانتزی های جنسی اغلب به‌خاطر تمایل به کشف هویت جنسی یا تمایل به راحتی بیشتر با شریک زندگی اتفاق می‌افتند. اما اگر این تخیلات از چارچوب تصورات فرد خارج شوند و همیشگی باشند، باید به‌کمک درمانگر با آنها مقابله کرد.

تمایل به تغییر خود در فانتزی‌های جنسی

تحقیقات نشان می‌دهند ۹۷درصد افراد هنگام مرور فانتری‌های جنسی، برخی از ویژگی‌های خود را تغییر می‌دهند. این تغییرات بر اساس جنسیت و گرایش جنسی آدم‌ها متفاوت‌اند، مثلا:

  • زنان و مردانی که هم‌جنس‌گرا یا دوجنس‌گرا هستند، در تخیلات جنسی بدنشان را متفاوت تصور می‌کنن. خیال‌پردازی مردها بیشتر پیرامون تغییر ظاهر اندام تناسلی مردانه است.
  • آقایان بیشتر تمایل دارند خود را جوان‌تر تصور کنند، در حالی که خانم‌ها منِ ایدئال خود در آینده را تصور می‌کنند. به‌نظر روان‌شناسان این تفاوت در میزان حسرت ۲ جنس ریشه دارد. مردها معمولا بیشتر در موقعیت حسرت قرار می‌گیرند و با تصور خود در سنین جوانی، انگار فرصت تازه‌ای به خود می‌دهند.
  • مردان هم‌جنس‌گرا و دوجنس‌گرا در تخیلات جنسی، شخصیت خود را متفاوت تصور می‌کنند. این اتفاق در افراد درون‌گرا یا روان‌رنجور شایع‌تر است.
  • مردها در خیالات جنسی‌ خود را تسلیم‌تر و زنان خود را مسلط‌تر تصور می‌کنند.
  • کسانی که جنسیت غیرباینری یا غیردوگانه (Non-binary gender) دارند، در تخیلات جنسی‌شان خود را بیشتر از بقیه تغییر می‌دهند.

معنای فانتزی های جنسی چیست؟

نگاه عموم مردم به فانتزی‌های جنسی شماتت‌آمیز است، اما همه فانتزی‌ها از جنس انحراف نیستند. حتی بعضی از آنها می‌توانند نقش مثبتی در زندگی افراد داشته باشد. مثلا بر اساس پژوهش‌ها، تخیلات جنسی به برانگیختگی و ارضا شدن زنان کمک می‌کنند.

تخیلات جنسی اندیشه‌هایی بی‌معنا نیستند که هرازگاهی از مخیله انسان عبور کنند؛ تک‌تک تصاویری که فرد را برانگیخته می‌کنند بینش‌هایی درباره شخصیت او، سبک دل‌بستگی و هویت فرهنگی‌‌اش به ما می‌دهند.

تأثیر شخصیت بر فانتزی جنسی

تخیلات جنسی درباره مطیع‌بودن در رابطه

اینکه فرد در فانتزی‌های جنسی خود را چطور تصور می‌کند، اطلاعات زیادی درباره شخصیت او در اختیار ما می‌گذارد. اگر خود را مسلط به رابطه می‌بیند، ممکن است نشانه شخصیت درون‌گرای فرد باشد یا اگر بدن یا شخصیتش را در خیالات خود تغییر می‌دهد، ممکن است شخصیت عصبی و پرخاشگر داشته باشد.

بر اساس یکی از پژوهش‌ها، بین تخیلات جنسی که شامل تسلط بر رابطه و تحقیر فرد مقابل است و شخصیتی که در جامعه ناسازگار (مخالف یا مهارنشدنی) تلقی می‌شود، ارتباط نزدیکی وجود دارد.

تأثیر سبک دل‌بستگی بر فانتزی های جنسی

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کسانی که سبک دل‌بستگی اضطرابی و اجتنابی دارند، بیشتر خود را در تخیلات جنسی تغییر می‌دهند. می‌توان گفت کسانی که دل‌بستگی اضطرابی دارند شاید از خیال‌پردازی‌های خود برای رهایی از نگرانی طردشدن استفاده می‌کنند. یا مثلا کسانی که سبک دل‌بستگی اجتنابی دارند، می‌کوشند با این تخیلات فاصله عاطفی بیشتری بسازند. تحقیقات نشان می‌دهد در فانتزی های جنسی این افراد خبری از تخیلات عاشقانه نیست.

تأثیر فرهنگ بر خیال‌پردازی‌های جنسی

ایدئال‌هایی که فرد از جامعه دریافت می‌کند و در ذهنش به‌عنوان «باید» ثبت می‌شوند، مستقیما روی فانتزی جنسی او تأثیر می‌گذارند. بر اساس تحقیقات، فانتزی جنسی زنان بیشتر شامل تغییر است. خانم‌ها در تخیلات جنسی خود بیشتر تمایل دارند ویژگی‌های بدنشان را تغییر دهند تا به اندام ایدئال جامعه برسند. مردها نیز در فانتزی‌ها اندام جنسی قوی‌تری برای خود تصور می‌کنند. واضح است که همه اینها واکنش ذهن انسان به آرمان‌های فرهنگی جامعه درباره اندام متناسب است.

محققان معتقدند فانتزی جنسی می‌تواند بازتاب رفتار شخصیت‌های فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه هم باشد.

عملی‌کردن فانتزی های جنسی

فانتزی جنسی محصول تخیل فعال است. ذهن خیال‌پرداز انسان فعالانه صحنه‌هایی می‌سازد که شاید دور از واقیت باشند، اما از دیدن آنها لذت می‌برد. توجه کنید صرف اینکه فرد خودش یا همسرش را متفاوت تصور می‌کند، لزوما به‌معنای نارضایتی از زندگی واقعی نیست؛ اتفاقا این فانتزی‌ها می‌توانند به برانگیختگی بیشتر افراد و افزایش اعتمادبه‌نفس جنسی آنها کمک کند.

امتحان‌کردن همه لذت‌های جنسی در واقعیت ممکن نیست، اما عده‌ای دوست دارند بعضی از لذت‌ها را حداقل ۱ بار تجربه کنند. در این مواقع، می‌توان با صحنه‌سازی ذهنی لذت عملی‌کردن این خواسته‌ها را تا حدی تجربه کرد.

به یاد داشته باشید که فانتزی های جنسی لزوما نباید عملی شوند! اگر رابطه خوبی با همسرتان دارید و هرازگاهی فانتزی «خیانت» به‌ ذهنتان خطور می‌کند، فکر نکنید با عملی‌کردن این فانتزی خوشحال‌تر خواهید بود.

کلام آخر

اکنون می‌دانیم داشتن فانتزی جنسی عجیب، قبیح یا نشانه بیماری نیست. خیلی از این تخیلات نه‌تنها آسیبی به زندگی مشترک نمی‌زنند، بلکه کیفیت رابطه جنسی را هم بهبود می‌بخشند. البته به‌محض اینکه این افکار و الگوهای فکری موجب ناراحتی و نارضایتی شریک زندگی شوند، باید به‌کمک درمانگر راهی برای مقابله با آنها یافت. اگر شما عزیزان نظر یا توصیه‌ای درباره این فانتزی‌ها دارید، منتظر شنیدن نظرات‌تان هستیم.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.