نگرانی بانک های استرالیا از هرج و مرج خارج از کشور به سود در داخل تبدیل می شود

[ad_1] تنظیم‌کننده‌ها و بانکداران اصرار دارند که بانک‌های کشور، که با اصلاحات پس از بحران مالی جهانی تقویت شده‌اند، در موقعیت مناسبی برای مقابله با شوک‌های بدهی و نقدینگی که وام‌دهندگان خارج از کشور مانند بانک سیلیکون ولی در ایالات متحده را تکان داد، قرار دارند. تست استرس اعلام شده توسط یک تنظیم کننده احتیاطی

کد خبر : 339333
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
نگرانی بانک های استرالیا از هرج و مرج خارج از کشور به سود در داخل تبدیل می شود

[ad_1]

تنظیم‌کننده‌ها و بانکداران اصرار دارند که بانک‌های کشور، که با اصلاحات پس از بحران مالی جهانی تقویت شده‌اند، در موقعیت مناسبی برای مقابله با شوک‌های بدهی و نقدینگی که وام‌دهندگان خارج از کشور مانند بانک سیلیکون ولی در ایالات متحده را تکان داد، قرار دارند.

تست استرس اعلام شده توسط یک تنظیم کننده احتیاطی استرالیایی در روز سه شنبه نشان داد که سرمایه بانک ها در سناریوی روز قیامت که در آن بیکاری به 11 درصد افزایش یافت، قیمت مسکن 43 درصد کاهش یافت و حملات سایبری بانک های بزرگ را تحت تأثیر قرار داد، بالاتر از سطح حداقل باقی می ماند.

رؤسای وام دهندگان برتر و سوم استرالیا و سایر مدیران بانکی در نشستی در اجلاس سران گفتند، اما آنچه که به ایزوله کردن بانک‌ها از مشکلات خارج از کشور کمک کرده است – اتکا به وام‌های مسکن و سپرده‌های خرد – اکنون با تشدید رقابت برای دریافت وام‌ها و سپرده‌ها به سودآوری آسیب می‌زند. سیدنی

پیتر کینگ، مدیر اجرایی Westpac که در سال 1994 کار خود را در بانک آغاز کرد، در اجلاس بانکی بررسی مالی استرالیا گفت: “این رقابتی ترین بازار برای وام مسکن است که من در زندگی حرفه ای خود دیده ام.”

بانک‌ها می‌گویند که تقریباً 300 میلیارد دلار استرالیا (200 میلیارد دلار) وام‌های با نرخ ثابت امسال منقضی می‌شوند و مشتریانی که نگران حرکت به سمت محصولات با قیمت بالاتر هستند، به دنبال معامله بهتری هستند.

ریچارد برتون، مدیر عامل وام‌های مسکن Westpac گفت که این بانک به مشتریان احتمالی 3500 دلار استرالیا به صورت نقدی پیشنهاد می‌کند، پیشنهادی که به گفته او در سراسر صنعت رایج است.

در سوی دیگر ترازنامه، رقابت برای سپرده‌ها داغ می‌شود، زیرا بانک‌ها به دنبال تقویت منابع مالی هستند، پس از دوره‌ای که بانک‌ها از افزایش نرخ وام‌ها سریع‌تر از نرخ سپرده سود می‌برند.

رگولاتورها متوجه شدند و در ماه فوریه، ناظر رقابت تحقیقی در مورد نرخ پس انداز آغاز کرد.

استفان جونز، دستیار خزانه دار در این اجلاس گفت: «یک بحث بسیار واقعی در مورد تاخیر در انتقال افزایش نرخ بهره به دارندگان سپرده وجود دارد.

پس لرزه های ناشی از بحران بانکی در خارج از کشور نیز هزینه های تامین مالی عمده فروشی را در زمانی که بانک های بزرگ نیاز به تامین مالی صدها میلیارد بدهی دارند، افزایش می دهد. تحقیقات Macquarie که اوایل این ماه منتشر شد، هزینه اضافی را در حدود 8 تا 10 واحد پایه طی سه سال آینده نشان داد.

مت کامین، رئیس بانک مشترک المنافع روز سه‌شنبه در این اجلاس گفت که فشارها در بازارهای تأمین مالی «شدت را در اطراف سپرده‌ها، در شرایطی که همه چیز برابر است، افزایش می‌دهد» و می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های متفاوت قیمت‌گذاری منجر شود.

(1 دلار = 1.4952 دلار استرالیا)

(گزارش توسط لوئیس جکسون و بایرون کی؛ ویرایش توسط لزلی آدلر، بایرون کی و سونالی پل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.