نگرانی از شیوع کرونا با تبلیغات انتخاباتی/ خبرهای خوب از واکسن داخلی و خارجی

به گزارش خبرآنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا روند مرگبار کرونا در کشور همچنان ادامه داشته باشد. همچنین از دیروز  تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

کد خبر : 55390
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
نگرانی از شیوع کرونا با تبلیغات انتخاباتی/ خبرهای خوب از واکسن داخلی و خارجی


به گزارش خبرآنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا روند مرگبار کرونا در کشور همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین از دیروز  تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۴ نفر از آنها بستری شدند. براین اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

پنج هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بستری‌های کرونا در کشور کاهش یافت

براین اساس به نظر می‌رسد روند شیوع کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در این رابطه گفت: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۵.۲ درصدی در تعداد بیماران بستری کرونا، کاهش ۹.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده به علت کرونا و همچنین کاهش ۱۶.۶ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی شده نسبت به هفته قبل‌تر در کشور  بودیم.

او افزود: استان‌های ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، تهران و لرستان در هفته‌ای که گذشت دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و استان‌های مرکزی، البرز، قم، همدان و آذربایجان شرقی دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

البته به گفته لاری،  روند کاهشی در موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور در استان تهران بسیار کند و ناچیز بوده و ‎وضعیت در استان تهران حساس و ناپایدار است و هرگونه سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند نمودار موارد بیماری در این استان را دوباره صعودی کند.
 

نگران تبلیغات انتخاباتی هستیم

البته شروع برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات نگرانی‌ها را نسبت به اوج گیری دوباره کرونا افزایش داده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، در این رابطه امروز گفت: نگران رای گیری و صندوق‌های رای نیستیم، بلکه نگران جلسات و تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات انتخابات شوراها هستیم.

او افزود: جلسات کارشناسی برای تدوین دستورالعمل بهداشتی انتخابات با همکاری دستگاه های دیگر در حال برگزاری است. تعداد حوزه های رأی گیری افزایش یافته است بنابراین خیلی نگران روز رأی گیری و صندوق های رأی نیستیم، بلکه نگران جلسات و تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات انتخابات شوراها هستیم.

حریرچی گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده حداکثر تلاش انجام می شود تا با حداکثر رعایت اصول بهداشتی و حداکثر شور انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شود.

وضعیت برگزاری امتحانات

از سویی امروز معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به شرح مقررات بهداشتی و پروتکل‌های امتحانات حضوری مدارس و انتخابات پرداخت.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی امتحانات حضوری برای پایه‌های نهم و دوازدهم، بیان کرد:  پروتکل‌هایی از سویی وزارت بهداشت  در این زمینه ابلاغ شده و آموزش و پرورش مکلف به رعایت آن است و از جمله کارهایی که باید انجام شود، جلوگیری از تجمع والدین جلوی درب مدارس است.

نگرانی از شیوع کرونا با تبلیغات انتخاباتی/ خبرهای خوب از واکسن داخلی و خارجی

وی ادامه داد: همچنین از نظر فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان باید فاصله ۲ متری رعایت شود، از همه مهم‌تر هم باید تهویه‌ی فضا هم در نظر گرفته شود.

خبرهای خوب از واکسن کرونا

همچنین امروز خبرهای خوبی درباره واکسن کرونا اعلام شد. تاکنون دو میلیون و ۳۲ هزار و ۱۶۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۸۸ هزار و ۸۲۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۸۳ دُز رسید.

در این میان امروز ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، دومین محموله از واکسن کووید-۱۹ آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز از طریق کوواکس دریافت کرد.

با حمایت یونیسف به عنوان ارسال کننده واکسن در سازوکار کوواکس، جمهوری اسلامی ایران اولین محموله واکسن آسترازنکا تولید کره جنوبی را شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، در تاریخ شانزدهم فروردین ماه  سال جاری دریافت کرد.

تزریق نخستین واکسن ایرانی به ۱۰ هزار داوطلب تا پایان اردیبهشت

از سویی فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شش نقطه از تهران و کرج در حال انجام است.

حامد حسینی مدیر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت صبح‌امروز با حضور در مرکز تزریق واکسن به داوطلبان واقع در شرق تهران گفت:  در ادامه فاز سوم، تزریق واکسن به داوطلبان در شش نقطه تهران و کرج ادامه دارد و تا پایان اردیبهشت ۱۰ هزار داوطلب در این دو شهر واکسن ایرانی کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تزریق واکسن در چهار شهر مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر نیز از هفته اول خرداد آغاز خواهد شد و روند مطالعات تا تزریق بر روی همه ۲۰ هزار داوطلب ادامه خواهد داشت.

۴۷۲۳۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.