نگاه کشورهای منطقه به پیروزی اسد در انتخابات چیست؟

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، قاسم محبعلی در خصوص موضع روسیه و احتمال تداوم این کشور از رئیس جمهور سوریه گفت: ادامه حکومت اسد تا وقتی ممکن است که مورد حمایت روسیه باشد. آنها مایلند که رابطه اسد با جهان عرب بهبود پیدا کند. شرایط سوریه پیچیده است و اسد به راحتی نمی تواند تغییرات زیادی بدهد. زندگی

کد خبر : 62878
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۹
نگاه کشورهای منطقه به پیروزی اسد در انتخابات چیست؟

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، قاسم محبعلی در خصوص موضع روسیه و احتمال تداوم این کشور از رئیس جمهور سوریه گفت: ادامه حکومت اسد تا وقتی ممکن است که مورد حمایت روسیه باشد. آنها مایلند که رابطه اسد با جهان عرب بهبود پیدا کند. شرایط سوریه پیچیده است و اسد به راحتی نمی تواند تغییرات زیادی بدهد. زندگی و ادامه حکومت او به حمایت مسکو بستگی دارد و نمی توانیم منتظر این باشیم که سیاست خارجی در دمشق به سمتی برود که اسد دور ولادیمیر پوتین و رابطه با روسیه را خط بکشد.

این کارشناس در خصوص مخالفت ترکیه و قطر با حضور بشار اسد در قدرت و پیامدهای آن برای منطقه نیز گفت: بخشی از خاک سوریه تحت کنترل ترکیه و نیروهای مخالف اسد است. منطقه دیگر هم در اختیار کرد های تحت حمایت امریکاست. بنابراین یک وضعیت پیچیده در سوریه است که ترکیه و قطری ها از اهل سنت و برخی گروه های مخالف تندرو حمایت می کنند.امریکا هم از کرد ها در شرق فرات حمایت می کند. وضعیت سوریه منوط به توافقی در سطح بین المللی است که احتمالا در میان ترک ها و امریکایی ها و روس ها باید صورت بگیرد. قطری ها البته نمی توانند بسیار تعیین کننده باشند. اما به دلیل کمک های مالی شان موثر هستند.

محبعلی همچنین در خصوص چالش مهم بشار اسد برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به منظور بهبودی وضعیت اقتصادی دمشق نیز اظهار داشت: هم بیانیه شورای همکاری های خلیج فارس و هم بیانیه هفت کشور صنعتی به صراحت اعلام کرده اند که هر گونه کمک به بازسازی سوریه منوط به مصالحه سیاسی در داخل سوریه است که فعلا چشم انداز روشنی ندارد. مگر اینکه تغییراتی در نگاه اسد در روابطش با کشورهای خاورمیانه، ترکیه و امریکا و… اتفاق بیفتد. با این شرایط فعلی برای او مشکل است و بعید به نظر می رسد که چنین اتفاقی بیفتد. بر اساس گزارش سازمان ملل بیش از 300 میلیارد دلار به سوریه خسارت وارد شده. دمشق نیازمند این است که برای بازسازی سوریه اقدام کند. اما متحدان بشار اسد از نظر اقتصادی امکان جبران این خسارت ها را ندارند. پس بازسازی سوریه منوط به نوسازی روابط با همه طرف هاست.
 

>>> مشروح گفتگو را در لینک زیر بخوانید:

حیات سیاسی بشار به کدام بازیگرهای سوریه وابسته است؟

310311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.