نکات حیاتی برای رعایت بهداشت هنگام سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایرانیان، نکاتی که در مراجعه به پمپ بنزین و گاز باید رعایت شود، در زیر می‌آید: – تا حد امکان تعداد دفعات سوختگیری بنزین، گاز یا گازوئیل وسیله نقلیه خود را کاهش دهید. – در هر بار مراجعه به پمپ

کد خبر : 35461
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۳۳
نکات حیاتی برای رعایت بهداشت هنگام سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایرانیان، نکاتی که در مراجعه به پمپ بنزین و گاز باید رعایت شود، در زیر می‌آید:

– تا حد امکان تعداد دفعات سوختگیری بنزین، گاز یا گازوئیل وسیله نقلیه خود را کاهش دهید.

– در هر بار مراجعه به پمپ بنزین ها و یا ایستگاه های سی ان جی، سعی کنید باک خودرو خود را تا حداکثر پرکنید تا دفعات کمتری مجبور به مراجعه برای سوختگیری شوید.

– از آنجایی که پمپ‌های بنزین و گاز از اماکن پرتردد هستند و احتمال آلودگی در آن زیاد است، حتما قبل از خروج از منزل پیش بینی کنید که اگر برای گرفتن بنزین یا گاز می خواهید بروید یک عدد ماسک یکبار مصرف یا پارچه ای را جلوی دهان و بینی تان استفاده کنید. طوری که به طور کامل دهان و بینی را پوشانده باشد.

– همچنین اگر با قصد سوختگیری از منزل خارج شدید حتما با خودتان یک عدد اسپری یا مایع ضدعفونی کننده، حداقل یک جفت دستکش یکبار مصرف و دستمال کاغذی به همراه ببرید.

– هنگام رسیدن به محل سوختگیری با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یکبار مصرف را بپوشید و با دست دیگر کارت سوخت را در محل کارت دستگاه قرار دهید.

– اکثر جایگاه‌های سوخت‌گیری دستکش یکبار مصرف یا کیسه فریزر آماده گذاشته‌اند. اگر با خودتان دستکش یکبار مصرف نداشتید، حتما از متصدیان جایگاه جای دستکش یا کیسه فریزرها را جویا شوید و از آن استفاده کنید.

– کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارتخوان دستگاه و با دست دستکش‌دار اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه جهت ورود رمز کنید.

– از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنید. با دست دستکش‌دار یا حداقل یک عدد دستمال کاغذی دسته نازل را بردارید و اقدام به سوختگیری کنید.

– پس از اتمام سوختگیری، با دست بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارید و در جیب بگذارید.

– تا حد امکان کارت را به اپراتور پمپ بنزین (مسئول دریافت مبلغ سوخت) ندهید و سعی کنید خودتان شخصا کارت را به دستگاه اخذ وجه سوخت بکشید. سپس از پراتور بخواهید که رمز شما را وارد کند یا خودتان با دست دستکش دار رمز کارت خودتان را وارد کنید.

– در نهایت دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه و یا نازل قرار گرفته است، تماس پیدا نکند.

– بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیندازید.

– از هر دستکش یکبار مصرف فقط یکبار استفاده کنید.

– در صورت ضرورت مراجعه به پمپ بنزین اگر دستکش همراه‌تان نبود حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشت‌تان بپیچید به طوری‌که انگشتان شما با پانل دکمه های دستگاه تماس پیدا نکند سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیندازید.

– اگر دستکش همراه‌تان نبود حتما دقت کنید برای برداشتن نازل سوختگیری نیز از یک دستمال کاغذی استفاده نکنید.

– در طول حضور در پمپ بنزین و بعد از آن به هیچ وجه صورت خودتان را لمس نکنید.

– بلافاصله بعد از سوختگیری و قبل از ورود به خودرو خود، دستان خود را با اسپری، ژل یا مایع ضدعفونی‌کننده، به طور کامل آغشته کنید تا ضدعفونی شوند بطور همزمان، کارت سوخت و کارت عابربانک خود را نیز ضدعفونی کنید.

– اگر هیچ ماده ضدعفونی کننده‌ای با خود به همراه نداشتید، حتما از کارکنان پمپ بنزین وجود ماده ضدعفونی‌کننده در پمپ بنزین را جویا شوید و در صورت وجود حتما استفاده کنید.

– در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام سوخت‌گیری دست خود را حداقل ۴۰ ثانیه با آب و صابون بشویید سپس بطور کامل ضدعفونی کنید.

۲۳۵۲۳۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.