نپال در بحبوحه مشکلات اقتصادی به دنبال کمک اتباع خارج از کشور برای ایجاد ذخایر ارزی است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: مردی خارج از صرافی در تامل، یک مرکز توریستی بزرگ، نشسته است، زیرا دولت واردات خودرو، طلا و لوازم آرایشی را پس از کاهش ذخایر ارزی در کاتماندو، نپال در 12 آوریل 2022 تشدید می کند. رویترز/ ناوش چیتراکار/ فایل Ph توسط گوپال شارما کاتماندو (رویترز) – جاناردان شارما، کارشناس

کد خبر : 194212
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
نپال در بحبوحه مشکلات اقتصادی به دنبال کمک اتباع خارج از کشور برای ایجاد ذخایر ارزی است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: مردی خارج از صرافی در تامل، یک مرکز توریستی بزرگ، نشسته است، زیرا دولت واردات خودرو، طلا و لوازم آرایشی را پس از کاهش ذخایر ارزی در کاتماندو، نپال در 12 آوریل 2022 تشدید می کند. رویترز/ ناوش چیتراکار/ فایل Ph

توسط گوپال شارما

کاتماندو (رویترز) – جاناردان شارما، کارشناس ارشد مالی، روز شنبه گفت که نپال از شهروندان خارج از کشور می‌خواهد تا وجوه خود را در بانک‌های داخلی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حصول اطمینان از نقدینگی کافی سیستم مالی و حفظ ذخایر ارزی سپرده گذاری کنند.

وی در گفتگو با رویترز انکار کرد که نپال با وجود تاثیر افزایش قیمت کالاها با بحران اقتصادی مواجه است زیرا صنعت توریست، منبع اصلی درآمد، در تلاش برای بهبود پس از همه‌گیری کووید-19 است.

نپال که بین چین و هند قرار گرفته است، در این ماه واردات کالاهای لوکس را برای مهار خروج سرمایه اعمال کرد. ذخایر ارز خارجی تا اواسط ماه مارس از اواسط ژوئیه بیش از 18 درصد کاهش یافت و به 9.6 میلیارد دلار رسید – که برای واردات حدود 6 ماه کافی است.

شارما گفت که با سپرده گذاری پس انداز خود در نپال، نپالی های خارج از کشور به “حفظ پیوند خود و همچنین بهره مندی از سود 6 تا 7 درصدی” ارائه شده توسط بانک های نپالی ادامه خواهند داد.

شارما گفت که اقتصاد با بحران مواجه نیست و وضعیت نپال نمی تواند با سریلانکا مقایسه شود. این کشور جنوب آسیا با بدترین بحران اقتصادی چند دهه اخیر و اعتراضات ضد دولتی مواجه است.

در نپال، حواله‌های کارگران خارج از کشور، که تقریباً یک چهارم اقتصاد را تشکیل می‌دهند و برای پرداخت‌های خارجی حیاتی هستند، بین اواسط ژوئیه تا اواسط مارس، 3 درصد کاهش یافت و به 5.3 میلیارد دلار رسید، در مقایسه با افزایش 5 درصدی در مدت مشابه در سال. زودتر

درآمد حاصل از گردشگری که پس از شروع همه‌گیری در سال 2020 به شدت کاهش یافت، به آرامی در حال افزایش است، اما بسیار پایین‌تر از سطح قبل از COVID-19 باقی می‌ماند.

شارما گفت اگر 100000 نفر از شهروندان نپالی که در خارج از کشور زندگی می کنند هر کدام 10000 دلار در بانک های نپالی سپرده گذاری کنند، می تواند کمک زیادی به نپال برای غلبه بر محدودیت های نقدینگی فعلی کند.

شارما گفت که نپال همچنین تصمیم گرفته است 659 میلیون دلار کمک از ایالات متحده و حدود 150 میلیون دلار وام نرم از بانک جهانی بپذیرد.

وی گفت: “پول دریافتی از ایالات متحده در طول پنج سال یک کمک بلاعوض (غیر قابل استرداد) است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.