نوشته‌های ۲۰هزار ساله دیوارهای یک غار

[ad_1] نقطه‌ها، خطوط و نشانه‌های Y شکل عصر حجر ممکن است نشان‌دهنده نوعی سیستم نوشتاری باشد که توسط انسان‌های شکارچی ایجاد شده که دست‌کم ۲۰ هزار سال پیش در اروپا زندگی می‌کردند. به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، دست‌کم ۲۰ هزار سال پیش، انسان‌هایی که در اروپا زندگی می‌کردند، غارنگاره‌های شگفت‌انگیزی از حیوانات خلق

کد خبر : 304742
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
نوشته‌های ۲۰هزار ساله دیوارهای یک غار

[ad_1]

نقطه‌ها، خطوط و نشانه‌های Y شکل عصر حجر ممکن است نشان‌دهنده نوعی سیستم نوشتاری باشد که توسط انسان‌های شکارچی ایجاد شده که دست‌کم ۲۰ هزار سال پیش در اروپا زندگی می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، دست‌کم ۲۰ هزار سال پیش، انسان‌هایی که در اروپا زندگی می‌کردند، غارنگاره‌های شگفت‌انگیزی از حیوانات خلق کردند که همراه تک تک آن‌ها علائم عجیبی نیز می‌نوشتند: خطوط، نقاط و نمادهای Y شکل. نتایج یک تحقیق جدید ادعا می‌کند که این علائم، ممکن است با رفتار فصلی حیوانات شکار ارتباط داشته باشد و در نتیجه، این علائم به نخستین‌ نوشته شناخته‌شده در تاریخ بشر محسوب می‌شود.

اگرچه هنر غارهای پارینه‌سنگی بیشتر به خاطر اسب‌های زیبا و اثر به جای مانده از دست‌های رنگ‌شده شناخته شده است، اما در این غارها هزاران نقش انتزاعی وجود دارد که محققان مطالعه و بررسی آن‌ها را از چند دهه اخیر آغاز کرده‌اند. بر اساس گزارشی که پنجم ژانویه ۲۰۲۳ در «مجله باستان‌شناسی کمبریج» منتشر شد گروهی از محققان این موضوع را مطرح کرده‌اند که این نقاط و خطوط به ظاهر انتزاعی، زمانی که در نزدیکی نقاشی حیوانات قرار می‌گیرند، در واقع یک سیستم نوشتاری پیچیده را تشکیل می‌دهند که برداشت انسان‌های اولیه از فصل جفت‌گیری و تولد گونه‌های مهم منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

با این حال، سایر محققان از نتیجه‌گیری این تحقیق درباره این غارنگاره‌ها موافق نیستند.

انسان‌های اولیه در اروپا به عنوان شکارچی ـ گرداورنده‌هایی شناخته می‌شوند که از گوشت حیواناتی همچون اسب، ‌گوزن و گاومیش استفاده می‌کردند. هنگامی که آن حیوانات به صورت فصلی در گَله گرد هم می‌آمدند، فرصت مناسب شکار آن‌ها توسط انسان‌ها به وجود می‌آمد.

تجزیه و تحلیل آماری محققان روی بیش از ۸۰۰ مجموعه علائم مرتبط با حیوانات، به فرضیه آن‌ها قوت می‌بخشد. محققان ارتباط قوی بین تعداد علائم و ماه‌های قمری پیدا کرده‌اند که در آن نوعی حیوان جفت‌گیری می‌کند.

«بنت بیکن»، محقق ارشد این تحقیق و همکارانش فرضیه خود را یک قدم جلوتر بردند و روی علامت Y شکلی تمرکز کردند که فکر می‌کنند به یک رویداد خاص در چرخه زندگی یک حیوان اشاره دارد. تجزیه و تحلیل‌های آماری بار دیگر نتیجه‌گیری محققان را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که قرار دادن علامت Y شکل در یک مجموعه علائم، نشان‌دهنده فصل تولد گونه‌های جانوری است.

«آوریل نوول»، محقق دانشگاه ویکتوریا واقع در کانادا است که در تحقیقات اخیر شرکت نداشته است. با این وجود، او در گفت‌وگو با لایوساینس اظهار کرد که هرگونه تحقیقات درباره نشانه‌ها و علائم غیرتمثیلی ارزشمند است، اما فرضیه‌هایی در این تحقیق مطرح شده است که اثبات نشده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.