نوسانات EUR/USD افزایش می یابد؟ داده های جنگ اوکراین، تولید ناخالص داخلی و CPI در پیش است

[ad_1] جنگ روسیه-اوکراین، داده‌های CPI، داده‌های تولید ناخالص داخلی، EUR/USD – نکات گفتگو: نوسانات EUR/USD ممکن است از آبشار داده های کلیدی منطقه یورو و ایالات متحده افزایش یابد جنگ روسیه و اوکراین همچنان بازارها را متلاطم می کند و روابط بین المللی را تحت فشار قرار می دهد چشم انداز فنی EUR/USD کاهش می

کد خبر : 198998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
نوسانات EUR/USD افزایش می یابد؟  داده های جنگ اوکراین، تولید ناخالص داخلی و CPI در پیش است

[ad_1]

جنگ روسیه-اوکراین، داده‌های CPI، داده‌های تولید ناخالص داخلی، EUR/USD – نکات گفتگو:

  • نوسانات EUR/USD ممکن است از آبشار داده های کلیدی منطقه یورو و ایالات متحده افزایش یابد
  • جنگ روسیه و اوکراین همچنان بازارها را متلاطم می کند و روابط بین المللی را تحت فشار قرار می دهد
  • چشم انداز فنی EUR/USD کاهش می یابد زیرا تقاضای پناهگاه همچنان در حال افزایش است

دلار آمریکا ممکن است در هفته پیش رو به شدت افزایش یابد زیرا ریسک گریزی در کل بازار سرمایه گذاران را در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین و اظهارات تندروانه فدرال رزرو تحت تأثیر قرار داده است. ین ژاپن و فرانک سوئیس ضد ریسک نیز ممکن است افزایش پیدا کنند، اگرچه نقدینگی بی نظیر گرین بک ممکن است آن را نسبت به همتایان خود برتری دهد.

هفته گذشته، بازارها به دنبال اظهارنظرهای فدرال رزرو که حاکی از یک سوگیری قوی شاهین بود، علیرغم تأثیرات متوالی ناشی از نوسان، سقوط کردند. روز دوشنبه، S&P 500 کاهش یافت، اگرچه روز را در سبز به پایان رساند. با این حال، ریسک گریزی در بین طبقات دارایی نفوذ کرد و باعث شد که دلار آمریکا، فرانک سوئیس و ین ژاپن در برابر اکثر ارزهای G-10 با قیمت بالاتری نزدیک شوند.

شاخص S&P 500 – نمودار روزانه

نوسانات EUR/USD افزایش می یابد؟  داده های جنگ اوکراین، تولید ناخالص داخلی و CPI در پیش است

منبع: TradingView

ارزهای مرتبط با کالا مانند کرون سوئد، کرون نروژ، و همچنین دلار استرالیا و نیوزلند ضربه شدیدی خوردند. سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد تشدید این پویایی در هفته آینده باشند، اما بزرگ‌ترین محرک‌های بازار چه هستند؟

نتایج انتخابات فرانسه، واکنش بازار

واکنش بازار به پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تا حدودی خاموش بود. روز پس از اعلام نتایج، بازارهای یورو و بازارهای سهام منطقه ای شادی قابل توجهی از خود نشان ندادند. معامله گران احتمالاً برای پیروزی رئیس فعلی قیمت گذاری می کردند، و با وجود این ریسک سیاسی، اکنون سهام اروپا دوباره بر نگرانی های اقتصاد کلان (مانند فدرال رزرو) متمرکز شده اند.

به روز رسانی روسیه و اوکراین

در همین حال در اوکراین، شهر بندری استراتژیک ماریوپل اکنون بیشتر تحت کنترل نیروهای روسیه است. اکنون خبرها به کارخانه فلزکاری آزوستال متمرکز شده است. گزارش ها حاکی از آن است که کرملین ممکن است در حال آغاز یک حمله جدید با تمرکز بر تصرف مجتمع صنعتی از نیروهای اوکراینی باشد.

نقشه نشان دهنده پیشروی روسیه به اوکراین

نوسانات EUR/USD افزایش می یابد؟  داده های جنگ اوکراین، تولید ناخالص داخلی و CPI در پیش است

منبع: بی بی سی نیوز

روز دوشنبه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که امیدوار است پس از اقدامات مسکو علیه همسایه اسلاو خود، شاهد “روسیه ضعیف شده” باشد. در حالی که واشنگتن هیچ قصدی برای اعزام نیروهای خود یا ناتو ابراز نکرده است، سیاستگذاران به کیف تسلیحات ارسال کرده اند و متعهد شده اند که به این حمایت ادامه دهند که باعث ناراحتی مسکو شد.

برای به روز رسانی بیشتر در مورد خطرات ژئوپلیتیک، من را در توییتر @ZabelinDimitri دنبال کنید.

جای تعجب نیست که این یک منبع حیرت بزرگ بین روسیه و ایالات متحده بوده است، که پیش از تهاجم شرایط نامطمئن داشتند. با این حال، این درگیری همچنین شکاف بین واشنگتن و پکن را افزایش داده است، رابطه ای که در حال حاضر شکننده است پس از جنگ های تجاری که توسط دولت ترامپ آغاز شده است.

مقامات ایالات متحده به چین هشدار دادند که در صورت ارائه “حمایت مادی” از روسیه، ممکن است تحریم هایی اعمال شود. در جریان میزگرد کنفرانس دوستان اروپا، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده پیامی تند به سیاستگذاران در پکن ارسال کرد:

آن‌ها دیده‌اند که ما در زمینه تحریم‌ها، کنترل‌های صادراتی، تعیین‌ها، در مقابل روسیه چه کرده‌ایم، بنابراین باید به آنها ایده‌ای درباره فهرستی که اگر واقعاً چین حمایت مادی ارائه می‌کند، می‌توانیم انتخاب کنیم.»

واشنگتن پیام دوستانه تری به آن ارائه کرددهلی نو تاکید کرد که با دولت برای حذف اتکای هند به واردات تسلیحات روسی همکاری خواهد کرد. تنش بین چین و هند بر سر مرز مورد مناقشه در امتداد موسوم به “خط کنترل واقعی” (LAC) در کوه‌های هیمالیا از اولویت بالایی برای نارندا مودی رئیس جمهور هند بوده است.

ایمن سازی تجهیزات نظامی در یک رابطه قابل اعتماد نه تنها در روابط چین و هند، بلکه در بحبوحه افزایش تورم در سراسر جهان در میان زنجیره تامین مختل، بسیار مهم است. این مذاکرات جاری نشان می دهد که چگونه در دنیای جهانی شده قرن بیست و یکم، بسیار نادر است که اقدامات در گوشه ای از جهان به گوشه ای دیگر از جهان بازتاب نداشته باشد و بر سیاست ها و همچنین بازارها تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان تأثیر سیاست بر بازارهای مالی جهانی را معامله کرد

ایالات متحده، CPI منطقه یورو و داده های تولید ناخالص داخلی

اگر نتایج، معامله گران را متقاعد کند که بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور شود در برنامه های افزایش نرخ خود تجدید نظر کند، داده های CPI و تولید ناخالص داخلی منطقه یورو آینده می تواند یورو را متزلزل کند و زیان آن را در برابر دلار تشدید کند. هفته گذشته، پس از آن که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی، گفت که مقامات پولی ممکن است نیاز به کاهش چشم انداز رشد در نتیجه پیامدهای جنگ اوکراین داشته باشند، یورو سقوط کرد.

همراه با اظهارات تندروانه فدرال رزرو، این امر شاهد سقوط یورو/دلار بود زیرا بازارهای پول شرط خود را برای افزایش نرخ بهره در سال 2022 افزایش دادند. داده های تولید ناخالص داخلی و درآمد/هزینه شخصی ایالات متحده در این هفته منتشر خواهد شد و ممکن است نوسانات این جفت ارز را تشدید کند. ارقام چشم انداز جنگ طلبانه فدرال رزرو را تقویت می کند.

اگر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده شگفت‌انگیز شوند، ممکن است دلار آمریکا از سوی دو نیروی روایی تحت فشار قرار گیرد. اولین مورد این فرضیه است که داده های اقتصادی قوی چشم انداز فدرال رزرو را که قبلاً نادرست بود، تقویت کرده و به طور بالقوه حتی آن را افزایش می دهد. مورد دوم با اولی مرتبط است: دورنمای شرایط سخت‌تر اعتباری ممکن است باعث وحشت بازارها شود و سرمایه‌گذاران را به آغوش گرین‌بک سوق دهد.

چشم انداز فنی EUR/USD

EUR/USD در حال حاضر با قیمت 1.0697 معامله می شود که پایین ترین سطح از مارس 2020 است، که در یکی از بزرگترین فروش های تاریخ در بازارهای مالی در بین طبقات دارایی است. کاهش این جفت از ژانویه 2021 آغاز شد، اگرچه شیب نزولی تندتر در ماه مه ایجاد شد و شاهد شتاب سقوط بود. روز دوشنبه، EUR/USD بیشترین کاهش یک روزه از 31 مارس 2022 را داشت.

EUR/USD – نمودار روزانه

نوسانات EUR/USD افزایش می یابد؟  داده های جنگ اوکراین، تولید ناخالص داخلی و CPI در پیش است

منبع: TradingView

در حالی که به نظر می رسد یک سوگیری جهت دار وجود دارد، واگرایی مثبت RSI می تواند نشان دهنده یک معکوس باشد. با این حال، باید توجه داشت که یک پدیده مشاهده شده در یک شاخص، پیش بینی تضمین شده یک نتیجه خاص نیست. با وجود واگرایی نشان داده شده در شاخص قدرت نسبی، روند نزولی EUR/USD می تواند شتاب بگیرد.

نوشته شده توسط دیمیتری زابلین برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.