نوروز ۱۴۰۱ رونق را به صنعت هتلداری بازمی‌گرداند؟

ایسنا/خراسان رضوی هتلداری یکی از مهمترین متغیرهای صنعت گردشگری به حساب می‌آید و به عنوان بخشی تاثیرگذار در اقتصاد یک کشور نقش مهمی در توسعه و اشتغال‌زایی ایفا می‌کند. در شهری مانند مشهد که با حجم بالایی از مسافر و گردشگر روبه‌رو است، قطعا فراهم کردن امکانات مناسب بسیار اهمیت دارد. متاسفانه پس از شیوع

کد خبر : 179349
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۴۸
نوروز ۱۴۰۱ رونق را به صنعت هتلداری بازمی‌گرداند؟


ایسنا/خراسان رضوی هتلداری یکی از مهمترین متغیرهای صنعت گردشگری به حساب می‌آید و به عنوان بخشی تاثیرگذار در اقتصاد یک کشور نقش مهمی در توسعه و اشتغال‌زایی ایفا می‌کند. در شهری مانند مشهد که با حجم بالایی از مسافر و گردشگر روبه‌رو است، قطعا فراهم کردن امکانات مناسب بسیار اهمیت دارد.

متاسفانه پس از شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۰ درصد هتل‌های مشهد غیرفعال شد. حالا نوروز ۱۴۰۱ پس از ۲ سال تعطیلی فعالیت‌های گردشگری و هتلداری می‌تواند نقطه عطفی برای بازگشت این صنعت به دوران خوب قبل از این بیماری باشد.

محمد نیکو، نایب‌ رئیس جامعه هتل آپارتمان‌داران خراسان رضوی در خصوص تعطیلات نوروزی پیش‌ رو و فرآیندهای صورت‌ گرفته به ایسنا  گفت: با رسیدن به این بازه زمانی و لزوم آمادگی هتل‌آپارتمان‌ داران فرایندهایی را صورت دادیم که از طریق یک چک‌لیست و به وسیله بازرسان جامعه هتل‌آپارتمان‌ داران به کلیه مدیران مجموعه‌ها ابلاغ شد. در این چک‌لیست کلیه الزامات ایمنی و بهداشتی در نظر گرفته شده است. مدیران ملزم هستند کلیه آموزش‌های لازم را به پرسنل خود گوشزد کنند.

وی در مورد پیش‌بینی خود از استقبال میهمانان اضافه کرد: امیدواریم پس از ۲ سال تعطیلی برای مجموعه‌های اقامتی و کمبود درآمد، آمار ورودی میهمانان در سال جدید افزایش چشمگیری داشته باشد. البته از دیدگاه من بهترین راهکار برای افزایش استقبال از یک مجموعه خدماتی پذیرایی این است که پذیرایی کامل و درخوری از میهمان صورت گیرد. ما در مشهد از کلیه مدیران هتل گرفته تا پرسنل همگی خادم امام رضا(ع) هستیم.

وی در خصوص نرخ‌های هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱ گفت: در ماه‌های مهر و آبان سال جاری ۳۰ درصد افزایش قیمت صورت گرفت اما برای نوروز ۱۴۰۱ هیچگونه افزایش قیمتی در مجموعه هتل‌آپارتمان‌ داران مشهد اعمال نخواهد شد.

این مدیر هتل‌آپارتمان با شکایت از افزایش چشمگیر قیمت قبوض در چند ماه قبل و افزایش شدید نارضایتی مدیران هتل‌ها خاطرنشان کرد: هتل‌داران و هتل‌آپارتمان داران پس از ۲ سال تعطیلی و نبود درآمدزایی مناسب بعد از بازگشایی مجموعه‌های خود با افزایش شدید قیمت قبوض حامل‌های انرژی مواجه شده‌اند. تنها نکته‌ای که در این خصوص می‌توان به آن اشاره کرد، عدم حمایت صحیح مدیران متولی حوزه گردشگری از دست‌اندرکاران صنعت گردشگری است.

وضعیت واکسیناسیون میهمانان قابل رصد است

جعفر عرفانیان، مدیر یک هتل تک‌ستاره مشهد در این خصوص گفت: پس از بازگشایی هتل‌ها در مشهد همگی  ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت گسترده شدند و تا امروز که خود را برای تعطیلات نوروزی آماده می‌کنند، این موضوع از طریق بازرسان جامعه حرفه‌ای هتلداران استان  کنترل و رصد می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص رعایت مقررات بهداشتی از سوی میهمانان خوشبختانه با استفاده از سامانه و وارد کردن کد ملی میهمان توسط پذیرشگر هتل وضعیت واکسیناسیون، تعداد، تاریخ و نوع واکسن وی نمایش داده می‌شود و از همین طریق از پذیرش میهمانان واکسن‌نزده جلوگیری به عمل می‌آید.

بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص احتمال تغییر نرخ هتل‌ها اضافه کرد: با وجود اینکه در کشور شاهد افزایش روزانه نرخ‌ها هستیم، در تعطیلات نوروزی هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت که این موضوع باعث می‌شود سفر در نوروز امسال برای زائران تا حدودی ارزان‌تر تمام شود.

عرفانیان افزود: با توجه به آمار اعلام شده در نوروز امسال میزبان مسافران زیادی هستیم که البته پس از اتمام تعطیلی‌های رسمی در تعداد مسافر افت خواهیم داشت و موج ورودی مسافر پس از این ایام چندان چشمگیر نخواهد بود. با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها ۱۰۰ درصد نیست اما باید با توجه به فراز و فرود وضعیت کرونا برای مقابله با این بیماری نیز آماده بود. در نهایت امیدواریم با تمهیدات لازم بتوانیم ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ را با یک پذیرایی شایسته در خدمت زائران حضرت رضا(ع) باشیم.

صنعت هتلداری با همدلی به روزهای خوب گردشگری باز خواهد گشت

محمدرضا وزیری، مدیر یک هتل ۲ ستاره در مشهد، اظهار کرد: به جهت آمادگی هتل برای نوروز و بالطبع وجود حسی خوشایند برای هتل‌داران با توجه به شروع فصل بهار و نظافت‌های همیشگی سالانه و تعویض البسه پرسنل و گاها تغییراتی در دکوراسیون به شکلی ویژه‌تر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از عادی‌انگاری کرونا سعی بر آن داشتیم آمادگی خود را برای استقبال از میهمانان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص آمادگی پرسنل تفاوتی در زمان‌های پیک و غیرپیک وجود ندارد. در عین حال با توجه به تخفیف کمتر در بازه پیک سال همچون این روزهای تعطیلات عید نوروز به نسبت مابقی سال خدمات بهتری در پذیرایی غذا و نوشیدنی خواهیم داشت که این موضوع حق طبیعی میهمانان است.

این مدیر هتل افزود: قطعا کیفیت خوب خدمات و قیمت ارزان در هتل‌های مشهد راه را برای جذب مسافران به نسبت دیگر شهرها هموارتر خواهد کرد. همچنین خدمات مطلوب‌تر در دوران کوتاه تعطیلات می‌تواند رمز موفقیت هر هتلی باشد.

وزیری ادامه داد: در صورتی که هتل‌ها گواهینامه استاندارد از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جوامع تخصصی مخصوص به خود را داشته باشند، فقط سالی یک بار می‌توانند با مجوز از اداره مربوطه افزایش نرخ اعمال کنند. اصولا در تعطیلات نوروز تفاوتی در نرخ تابلو صورت نمی‌گیرد و خدمات با ارائه تخفیف کمتر شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سفر از نیازهای اساسی و اولیه جامعه نیست و مردم اجبار به رفتن به سفر ندارند، متاسفانه نرخ هتل‌ها به نسبت تورم بسیار عقب است و هتلداران با تورم شدید در تهیه مواد اولیه، قبوض، هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد پرسنل مواجه هستند. امیدوارم با همدلی در این صنعت زیان‌دیده به زودی به روزهای خوب گردشگری بازگردیم.

نوروز ۱۴۰۱ رونق را به صنعت هتلداری بازمی‌گرداند؟

اخذ نرخ خدمات هتل‌ها بر اساس استانداردهای تعریف شده صورت می‌گیرد

حسین مرادی، مدیر یک هتل سه ستاره در مشهد، در خصوص آمادگی هتل خود برای نوروز ۱۴۰۱ به ایسنا گفت: امسال نیز مطابق سنوات قبل هتل‌ها در ماه‌ها و به ویژه روزهای پایانی سال با انجام عملیات بهسازی چشم‌انتظار میهمانان و زائران نوروزی هستند. در همین راستا ما به منظور میزبانی درخور شان زائران و میهمانان نوروزی آمادگی‌های لازم را صورت بخشیدیم. البته هتل بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه تخفیفات ویژه‌ای برای میهمانان در تعطیلات پیش‌ رو قائل شده است.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت در تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: به طور کلی برنامه هتلداران در مشهد به ۲ فصل تقسیم می‌شود؛ فصلی پرتراکم با تعداد بالای مسافر که از ابتدای سال آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد. دیگری فصلی کم‌تراکم با تعداد پایین مسافر است که شامل نیمه دوم سال است. طبعا با توجه به تغییر فصل از یک سو و افزایش‌ مزایای قانون کار حقوق پرسنل و افزایش سایر هزینه‌های سربار نرخ اسکان در ایام نوروز به نسبت نرخ‌های این روزها افزایش خواهد داشت؛ هر چند باید شرایط اقتصادی فعلی میهمانان نیز در نظر گرفته شود.

مرادی بیان کرد: هتل‌های مختلف با توجه به شیوه‌های مختلف بازاریابی اقدامات متفاوتی برای جذب حداکثری میهمان اعمال می‌کنند، ما با ایجاد ارتباط مستقیم با میهمانان دائمی و دست‌اندرکاران بازار گردشگری همچون دفاتر خدمات مسافرتی و دیگر سازمان‌های مربوطه و نیز اعلام رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با برطرف کردن نگرانی‌ها و دغدغه‌های میهمانان تا حدود زیادی در جذب میهمانان توفیق داشته باشیم.

این مدیر هتل در خصوص اینکه آیا ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت هتل در نوروز امسال صادر شده یا خیر، تصریح کرد: اساسا اخذ نرخ خدمات هتل‌ها بر اساس استانداردهای تعریف شده است و پس از یک دوره بازرسی و نظارت کامل و عموما در ماه‌های آبان و آذر صورت می‌پذیرد. در حال حاضر ابلاغیه‌ای در ارتباط با افزایش نرخ هتلی دریافت نشده و امکان افزایش نرخ خارج از فرایند مذکور به خصوص در این ایام امکان‌پذیر نیست.

نوروز ۱۴۰۱ رونق را به صنعت هتلداری بازمی‌گرداند؟

آگاه‌سازی صحیح می‌تواند حساسیت‌های سفر گردشگران را کاهش دهد

محمدرضا نخ‌فروش، مدیر یک هتل چهار ستاره مشهدی، در خصوص آمادگی مجموعه خود برای استقبال از میهمانان نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد: با توجه به ارزش تعطیلات نوروزی برای روند کاری هتل‌دارها بالطبع ما نیز تلاش کردیم با آموزش نیروها و فراهم کردن تمهیدات لازم آمادگی خود را برای این ایام به حداکثر برسانیم.

وی با اشاره به تعطیلی‌های چند باره صنف گردشگری و هتلداری در طول این ۲ سال ادامه داد: بازه زمانی نوروزی امسال می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد؛ هر چند همچنان این ویروس در دنیای امروز فعالیت دارد و همین موضوع می‌تواند کار را برای ما تا حدودی دشوار کند اما رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار مجموعه هتل‌ها است و در سیاست‌گذاری جامعه حرفه‌ای هتلداران استان نیز در اولویت قرار دارد.

این مدیر هتل خاطرنشان کرد: با توجه به شروع ماه رمضان بلافاصله پس از تعطیلات نوروز با استقبال خوبی از سوی مسافران و گردشگران روبه‌رو خواهیم بود که این موضوع نیز نیازمند نظارت درست و برنامه‌ریزی لازم در سطوح استانی و ملی است.

نخ‌فروش در خصوص افزایش قیمت نرخ هتل‌ها خاطرنشان کرد: ابلاغه نرخ‌ها ارسال شده ولی در آغاز عید نوروز هتل‌ها با همان نرخ‌نامه‌ای که در تاریخ یکم مهر ماه سال ۱۴۰۰ ارسال شده، بدون افزایش نرخ جدید فعالیت خواهند کرد.

هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص افزایش قیمت صادر نشده است

خوش‌خرام، مدیر یک هتل پنج ستاره در خصوص پیش‌بینی حضور زائر و مسافر در مشهد اظهار کرد: اهمیت بالای این تعطیلات موجب شده اقداماتی در راستای بهبود رضایتمندی مسافران انجام شود. برای مثال با استفاده از نظرات کارشناسان و خریدهای لازم سعی داشتیم اتاق‌های هتل‌ها را به‌روزرسانی کنیم. تلاش ما بر این بوده به بهترین شکل از میهمانان خود استقبال کنیم و همه پیش‌بینی‌ها را در زمینه به حداکثر رساندن رضایت مسافران انجام دادیم.

این مدیر هتل بیان کرد: برای تعطیلات عید نوروز هیچ ابلاغیه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت صادر نشده و با همان نرخ‌نامه قبل و بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی میهمانان را پذیرش خواهیم کرد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.