نوجوانان امروز به درک متفاونتی از جهان دست یافته اند/ این نسل خواسته هایش را بدون ترس و مهابا فریاد می زند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان، شاه آبادی در این نشست، با تاکید بر اینکه در زمانه ی ما کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده از فضای مجازی به سطح متفاوتی از اطلاعات دست پیدا کرده اند که ماهیت آنها را از بزرگسالان متمایز می کند، گفت: نوجوانان امروز به

کد خبر : 285478
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
نوجوانان امروز به درک متفاونتی از جهان دست یافته اند/ این نسل خواسته هایش را بدون ترس و مهابا فریاد می زند



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان، شاه آبادی در این نشست، با تاکید بر اینکه در زمانه ی ما کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده از فضای مجازی به سطح متفاوتی از اطلاعات دست پیدا کرده اند که ماهیت آنها را از بزرگسالان متمایز می کند، گفت: نوجوانان امروز به درک متفاوتی از جهان دست یافته اند ارزش های انها با نسل نسل های قبل تفاوت دارد خیلی از هنجارهای نسل ما برای انها دیگر معنی ندارد عدالت و آزادی برا آنها یک درخواست مبنایی و برابری نژادی و جنسیتی برایشان جزو بدیهیات است آنها حتی از ارزش های مدرن هم عبور کرده و به دنیایی فکر می کنند که برای ما قابل درک نیست.

دکتر علیرضا کرمانی، پزوهشگر مطالعات کودک نیز طی این نشست در مورد ویژگی های جامعه شناختی نوجوانان امروز و وجوه تمایزشان با سنخ های جمعیتی مشابه در دوره های گذشته گفت: هیجان خواهی ،تلاش برای جذب در گروه های همان و سعی برای عبور از کودکی و کسب هویت بزرگسالی از مهم ترین ویژگی های این گروه که می توان ان را (نسل ایکس)نامید و به شمار آورد.

وی در این نشست ضمن پرداختن به یافته های پیمایش (اینرنت و کودکان) که سال ۱۳۹۹ به سفارش یونسکو انجام شده، عنوان کرد:۹۰ درصد جامعه ی آماری این پیمایش شامل ۴۵۰۰ نفر افراد بین ۱۳ تا ۱۷ سال از ده سالگی شروع به استفاده از اینترنت کرده اند حدود ۸۰ درصد این عده تجارب خوشی از سپری کردن اوقات خود با اینترنت دارند تقریبا ۸۶ درصد آنان به محتوای اینترنت اعتماد دارند و آن را معتبر می دانند و ۸۰ درصد آنان به میزان زیادی در استفاده از اینترنت به والدین خود کمک می کنند.

معصومه انصاریان ،نویسنده کودک نوجوان نیز در این نشست با پرداختن به این مهم که هم اندیشی (نسل معترض صدای نوجوانان امروز ) تلاشی برای شناختن و شنیدن درباره ی نسلی است که امروز به خیابان آمده، گفت: این نسل خواسته هایش را بدون ترس و مهابا فریاد می زند و امروز هر کدام هر کدام از ما می کوشیم از منظر تخصصی خود انگیزه و علت رفتار اعتراضی نوجوان امروز را واکاوی کنیم.

این کنشگر مدنی فعال با تاکید بر این موضوع مهم که نسل مورد اشاره دارای شجاعت، صداقت و اخلاق گرایی و اهل گفت و گو است افزود:انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با این امید که راهی به سوی درک و مفاهمه و دوستی با نسل معترض گشوده شود،وظیفه ی خود دانسته که برای این گفت و گو هم اندیشی بستری فراهم کند تا درباره ی فاصله و جدایی بین نسل معترض و جامعه، سخن گفته شود.

نشست «نسل معترض،صدای نوجوانان امروز» با هدف بررسی ویژگی های نوجوانان امروز و ضرورت شناخت دقیق تر آنها در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد. در این نشست مصطفی خرامان ،فریبا نباتی ،شهرام اقبال زاده ، طاهره ابید ، اجمال الدین اکبری و مریم جلالی و .. نیز به بیان نظرات خود پیرامون موضوع این نشست پرداختند.

۵۵۵۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.