نوآوری ها به کاهش قابل ملاحظه شکاف بین صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز کمک می کنند – Dexalot COO – اخبار بیت کوین

[ad_1] در حالی که تصور می شود صرافی های متمرکز ایمن تر و کارآمدتر هستند، طرفداران پلتفرم های غیرمتمرکز مانند تیم شان اصرار دارند که تجربه کاربر در صرافی های غیرمتمرکز بهبود یافته است. علاوه بر این، مزایای ذاتی مرتبط با مبادلات غیرمتمرکز مانند نگهداری از دارایی‌ها، جذاب‌تر از مبادلات متمرکز به نظر می‌رسد. صرافی

کد خبر : 327820
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
نوآوری ها به کاهش قابل ملاحظه شکاف بین صرافی های غیرمتمرکز و متمرکز کمک می کنند – Dexalot COO – اخبار بیت کوین

[ad_1]

در حالی که تصور می شود صرافی های متمرکز ایمن تر و کارآمدتر هستند، طرفداران پلتفرم های غیرمتمرکز مانند تیم شان اصرار دارند که تجربه کاربر در صرافی های غیرمتمرکز بهبود یافته است. علاوه بر این، مزایای ذاتی مرتبط با مبادلات غیرمتمرکز مانند نگهداری از دارایی‌ها، جذاب‌تر از مبادلات متمرکز به نظر می‌رسد.

صرافی های غیرمتمرکز شکاف را از بین می برند

به گفته تیم شان، مدیر اجرایی Dexalot، علیرغم داشتن برتری ظاهراً نسبت به صرافی‌های متمرکز (cex)، پلتفرم‌های غیرمتمرکز هنوز در مورد تعداد کاربران یا حجم معامله‌شده کوتاه هستند. بخشی از دلیل این امر این است که پلتفرم‌های cex اغلب ایمن‌تر و شاید بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از پلت‌فرم‌های صرافی غیرمتمرکز (dex) هستند.

اگرچه کندتر و گران‌تر بودن «ترکیب خوبی برای دکس نیست»، شان در پاسخ‌های کتبی خود که به بیت‌کوین دات کام فرستاده بود، اصرار داشت که نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مداوم به پلتفرم‌های غیرمتمرکز کمک می‌کنند تا شکاف را پر کنند. علاوه بر این، شان معتقد است که مزایای ذاتی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (defi) مانند خود نگهبانی، پلتفرم‌های dex را حتی از قابل اعتمادترین صرافی‌های متمرکز جذاب‌تر می‌کند.

علاوه بر بحث در مورد پلتفرم‌های dex، مدیر شرکت Dexalot همچنین نظرات خود را در مورد مقررات صنعت بلاک چین و کریپتو به‌ویژه در پی حوادث متزلزل صنعت مانند فروپاشی FTX به اشتراک گذاشت. در زیر پاسخ شان به بقیه سوالات ارسال شده توسط Bitcoin.com News است.

Bitcoin.com News (BCN): چرا کاربران، به‌ویژه افراد کم‌تجربه، به پلتفرم‌های متمرکز بر بسترهای تبادل غیرمتمرکز (dex) اعتماد می‌کنند؟

تیم شان (TS): خوب، من فکر می کنم دو محرک اصلی در اینجا وجود دارد. اولاً، این هنوز یک صنعت نوپا است و یک سرمایه گذار معمولی ارزهای دیجیتال هنوز با کارگزاری آنلاین و حساب های بانکی آشنایی بیشتری دارد. پلتفرم‌های متمرکز تجربه‌ای آشنا را به آن‌ها می‌دهند، جایی که دارایی‌های سرمایه‌گذار در اختیار آنها قرار می‌گیرد، معاملات سریع و ارزان هستند و ظاهری از امنیت وجود دارد.

همچنین، این طبیعت انسانی برای مردم است که «گله را دنبال کنند»، به خصوص اگر حجم روزانه یا TVL زیادی ببینند. [total value locked] و تبلیغات زیادی در توییتر کریپتو از سوی مدیران و اینفلوئنسرها. بدیهی است که سال گذشته شاهد بودیم که ایمنی درک شده برای چندین نهاد متمرکز بزرگ تضمین نشده بود و بسیاری از شرکت‌کنندگان بزرگ و کوچک کریپتو به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند.

من فکر می کنم مانع دومی که مهاجرت دسته جمعی از cex به dex را مسدود می کند [platforms] سهولت استفاده از کیف پول است. اگرچه من امروز از Metamask استفاده می کنم، اما به اندازه کافی کاربر پسند نیست. وقتی کریپتو بتواند محصولاتی را برای جمعیتی متفاوت، مانند کودکان و افراد مسن بسازد، آنگاه این موانع برای همه از بین خواهد رفت.

در حال حاضر، استفاده از کیف پول هنوز مانند روزهای اولیه رایانه شخصی است، جایی که بسیاری از ویژگی های فنی پیچیده در قسمت جلویی ظاهر می شوند، در حالی که واقعاً نباید توسط کاربر معمولی دیده شوند. با این اوصاف، کیف پول‌های جدیدی مانند Avalanche’s Core بسیاری از مشکلاتی را که به آن اشاره کردم حل می‌کند و تجربه‌های کاربری جدیدی را ایجاد می‌کند که به «رشد پای» کمک می‌کند.

BCN: پلتفرم‌های غیرمتمرکز چه درس‌هایی می‌توانند از همتایان متمرکز خود بیاموزند که به طور بالقوه می‌تواند به آنها کمک کند کاربران بیشتری جذب کنند؟

TS: یک نقص فنی وجود دارد که dex [protocols] دارند در مقابل cex [platforms]. صرافی‌های غیرمتمرکز روی بلاک‌چین‌ها کار می‌کنند و بسته به اینکه دکس روی کدام بلاک چین ساخته شده است، کاربران احتمالاً سرعت کمتر و هزینه‌های تراکنش بالاتری را نسبت به صرافی‌های متمرکز تجربه خواهند کرد. کندتر و گرانتر ترکیب خوبی نیست.

با این حال، بلاک‌چین‌ها دائماً در حال بهبود هستند و یکی از این زنجیره‌ها، زیرشبکه جدید Avalanche است. این زیرشبکه به پروژه‌های رمزنگاری اجازه می‌دهد تا بلاک چین‌های سفارشی‌سازی شده خود را برای موارد استفاده خاص، مانند تراکنش‌های بیشتر در ثانیه، سرعت کلی بیشتر، کارمزدهای کمتر و تقریباً غیرمجاز، و انجام بررسی‌های انطباق ایجاد کنند.

این نوآوری‌های بلاک چین نه تنها شکاف بین صرافی‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های متمرکز را کاهش می‌دهند، بلکه مزایای معنی‌داری را نیز به همراه دارند، مانند اینکه کاربران دارایی‌های خود را در کیف پول‌های رمزنگاری خود نگهداری می‌کنند. برای نگهداری دارایی های خود نیازی به اعتماد به یک شرکت و کارمندان آن نیست. و شفافیت کامل فعالیت ها در بلاک چین وجود دارد.

BCN: فکر می‌کنید چشم‌انداز نظارتی برای فضای Defi چگونه تکامل می‌یابد و ممکن است تصمیم‌های نادرست تنظیم‌کننده‌ها صنعت و نوآوری را چند سال به عقب براند؟

TS: برای پروژه های ما، این سوال بزرگ است. تاکنون، تنظیم‌کننده‌ها عمدتاً بر روی پلتفرم‌های متمرکز تمرکز کرده‌اند، زیرا آنها قبلاً تجربه کمی در معامله با نهادهایی دارند که دارایی‌های مشتری مانند بانک‌ها و کارگزاری‌ها را نگهداری می‌کنند. اگر در مورد آن فکر کنید، تفاوت بسیار کمی بین سکس و کارگزاری در نحوه عملکرد آنها وجود دارد. هر دو خدمات نگهبانی برای دارایی های مشتری ارائه می دهند، به مشتریان توانایی تجارت را ارائه می دهند، و هر دو می توانند از برخی از دارایی های مشتری برای منافع خود استفاده کنند، مانند سرمایه گذاری های کوتاه مدت یا وام دادن.

با این حال، دفی حیوان متفاوتی است زیرا هیچ حضانتی وجود ندارد و کاربران با قراردادهای هوشمندی که منبع باز هستند تعامل دارند. من فکر می‌کنم کاری که تنظیم‌کننده‌ها انجام خواهند داد این نیست که به دنبال دفی باشند، بلکه ابزارهایی است که روی آن معامله می‌شوند، مانند استیبل کوین‌ها و سایرین، با دسته‌بندی آنها به عنوان «اوراق بهادار».

BCN: چرا ساخت Dexalot را در Avalanche انتخاب کردید؟

TS: ما احساس می‌کنیم Avalanche فناوری بلاک چین بی‌نظیری را ارائه می‌کند که سرعت زیر ثانیه (زمان تا نهایی شدن) را می‌دهد و همچنین امکان مقیاس‌پذیری افقی ویژه برنامه را از طریق زیرشبکه‌ها فراهم می‌کند.

BCN: شما یک زیرشبکه در Avalanche راه اندازی کرده اید. آیا می توانید توضیح دهید که چیست و چه سودی برای کاربران دارد؟

TSزیرشبکه اساساً یک بلاک چین مستقل است که تمام ویژگی‌های فنی Avalanche را ارائه می‌کند اما فقط Dexalot روی آن ساخته شده است. این به ما اجازه می دهد تا زنجیره را در زمینه های مهمی مانند امنیت، سرعت، هزینه گاز و انطباق بهینه کنیم. زیرشبکه همچنین به ما اجازه می دهد تا به راحتی با چندین زنجیره ادغام شویم. ما یک ادغام با زنجیره C Avalanche را راه اندازی کردیم و همچنین قصد داریم در چند ماه آینده با زنجیره های دیگر ادغام شویم.

برچسب ها در این داستان

بهمن، بلاک چین، صرافی های متمرکز، CEX، پلتفرم cex، DeFi، DEX، پلت فرم Dex، Dexalot، کریپتو خود حضانت، استیبل کوین، تیم شان

نظر شما در مورد این مصاحبه چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.