«نه ماکرون نه لوپن»، فریاد تجمع دانشجویان سرخورده فرانسوی

[ad_1] در سوربن، مرکز بسیاری از شورش‌های دانشجویی فرانسوی در طول سال‌ها، از جمله قیام مه 1968، چند صد نفر در میدان جلویی آن در محله لاتین پاریس تجمع کردند. ما از اینکه همیشه باید به بدی کمتر از این دو رای دهیم خسته شده ایم، و این چیزی است که این شورش را توضیح

کد خبر : 193425
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۳۸
«نه ماکرون نه لوپن»، فریاد تجمع دانشجویان سرخورده فرانسوی

[ad_1]

در سوربن، مرکز بسیاری از شورش‌های دانشجویی فرانسوی در طول سال‌ها، از جمله قیام مه 1968، چند صد نفر در میدان جلویی آن در محله لاتین پاریس تجمع کردند.

ما از اینکه همیشه باید به بدی کمتر از این دو رای دهیم خسته شده ایم، و این چیزی است که این شورش را توضیح می دهد. آنائیس ژاکمارس، دانشجوی 20 ساله فلسفه در دانشگاه سوربن، به رویترز گفت: نه ماکرون و نه لوپن.

همه نامزدهای جناح چپ در دور اول انتخابات در 10 آوریل حذف شدند. بسیاری از دانشجویان گفتند که ترجیح می دهند در دور دوم رای ممتنع بدهند تا اینکه رای ماکرون را در صندوق رای بگذارند تا لوپن نتواند به قدرت برسد.

برخی می‌گویند که سیاست‌های مکرون در دوره اول ریاست جمهوری‌اش بیش از حد به راست منحرف شده است و به خشونت پلیس علیه معترضان جلیقه زردها یا اقداماتی برای سرکوب آنچه که ماکرون آن را «جدایی‌طلبی اسلامی» می‌نامد، اشاره کردند.

گابریل ورگنه، دانش آموز 19 ساله در مدرسه نخبگان دولتی Sciences-Po، گفت: “من قصد دارم از رای خودداری کنم، به همه توصیه می کنم که از خودداری کنند.” او در دور اول به ژان لوک ملانشون، ژان لوک ملانشون، طرفدار چپ، رای داد که تنها با 400000 رای از دور دوم دور شد.

“من فکر می کنم دعوا دیگر در صندوق های رای نیست. امروز، این انتخابات تا حد زیادی بی اعتبار شده است… بنابراین لازم است که مبارزه به جبهه های دیگر کشیده شود.

رد رای دهندگان جناح چپ از به اصطلاح “جبهه جمهوری خواه”، که در آن رای دهندگان فرانسوی به طور سنتی پشت سر نامزد جریان اصلی که با یک رقیب راست افراطی مواجه است، تجمع می کنند، نگرانی فزاینده ای در اردوگاه ماکرون است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت بین این دو نامزد بسیار فشرده است و ماکرون با اختلاف 5 تا 10 امتیازی نسبت به لوپن پیشتاز است، که گاهی در حاشیه خطا قرار دارد و به این معنی است که پیروزی لوپن غیرممکن نیست.

دانشجویانی که از رای دهندگان می خواهند در این انتخابات رای ممتنع دهند، با وضعیت دو دهه پیش که ژان ماری لوپن، بنیانگذار جبهه ملی راست افراطی و پدر مارین لوپن، در دور دوم انتخابات سال 2002 با ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت آمریکا روبرو شد، کاملا در تضاد است. .

تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه دیده شد زیرا دانشجویان خشم خود را از صلاحیت غافلگیرکننده ژان ماری لوپن برای دور نهایی ابراز کردند و از مردم فرانسه خواستند که به شیراک، محافظه‌کار، که در نهایت با بیش از 82 درصد آرا علیه لوپن پیروز شد، رأی دهند.

جبهه ملی از آن زمان به رهبری مارین لوپن به تجمع ملی تغییر نام داد.

الکسیس، 23 ساله، یکی دیگر از دانشجویان فلسفه در دانشگاه سوربن، گفت: «امروز، جبهه ملی در دور دوم است و بسیار بسیار نزدیک به پیروزی است، و مردم بیشتر علیه ماکرون اعتراض می کنند تا علیه جبهه ملی».

او با امتناع از گفتن اینکه به چه کسی رای خواهد داد، افزود: «فکر می‌کنم این وحشتناک است، من فکر می‌کنم که این یک شکست است زیرا به عادی‌سازی ایده‌های جبهه ملی کمک می‌کند».

(گزارش توسط میشل رز و آنتونی پائون؛ ویرایش توسط سوزان فنتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.