نمودار قیمت لگاریتمی چی؟ – نمودارها – 27 ژوئن 2023

[ad_1] نمودار قیمت لگاریتمی به نظر آسان نمی آید. آنها چه هستند؟ برخی از سهام یا ارزهای دیجیتال اخیراً رشد نامناسبی داشته اند. اکنون تحلیل نمودارهای خطی آنها منطقی نیست. بسیار خوب است که یک ابزار اضافی برای حل این مشکل وجود دارد. نمودارهای قیمت لگاریتمی در تحلیل مالی برای نمایش و تحلیل حرکت قیمت

کد خبر : 367441
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۵۲
نمودار قیمت لگاریتمی  چی؟  – نمودارها – 27 ژوئن 2023

[ad_1]

نمودار قیمت لگاریتمی به نظر آسان نمی آید. آنها چه هستند؟ برخی از سهام یا ارزهای دیجیتال اخیراً رشد نامناسبی داشته اند. اکنون تحلیل نمودارهای خطی آنها منطقی نیست. بسیار خوب است که یک ابزار اضافی برای حل این مشکل وجود دارد.

نمودارهای قیمت لگاریتمی در تحلیل مالی برای نمایش و تحلیل حرکت قیمت یک دارایی در طول زمان استفاده می شود. برخلاف نمودارهای قیمت خطی که دارای مقیاس ثابت هستند، نمودارهای قیمت لگاریتمی از مقیاس لگاریتمی برای محور قیمت استفاده می کنند. مقیاس لگاریتمی در محور قیمت به ویژه در هنگام برخورد با دارایی‌هایی که در طول زمان تغییرات قیمتی زیادی را تجربه می‌کنند، مانند سهام، ارزهای دیجیتال یا کالاها مفید است. با استفاده از یک مقیاس لگاریتمی، فاصله عمودی بین دو نقطه در نمودار نشان دهنده درصد تغییر قیمت به جای تغییر مطلق است.

ممکن است از من بپرسید که دلایل اصلی استفاده از نمودارهای قیمت لگاریتمی چیست؟ به شرح زیر می باشند.

درصد تغییرات و هموارسازی روند قیمت

نمودارهای لگاریتمی تجزیه و تحلیل و مقایسه درصد تغییرات قیمت ها را آسان تر می کند. این به ویژه برای تجزیه و تحلیل طولانی مدت، که در آن تغییرات درصد کمی در قیمت می تواند قابل توجه باشد، ارزشمند است. مقیاس‌های لگاریتمی می‌توانند به هموارسازی حرکات نوسان قیمت کمک کنند و شناسایی روندهای بلندمدت را آسان‌تر کنند. نمودارهای لگاریتمی با فشرده سازی حرکات بزرگتر قیمت و گسترش حرکات کوچکتر، می توانند دید متعادل تری از مسیر کلی قیمت ارائه دهند.

تجسم رشد مضاعف و دیدگاه بلند مدت

نمودارهای لگاریتمی به ویژه برای تجسم دارایی هایی که تحت رشد تصاعدی یا ضربی قرار گرفته اند مؤثر هستند. به جای اینکه به صورت منحنی های شیب دار در نمودار خطی ظاهر شوند، حرکات نمایی قیمت به صورت خطوط مستقیم در نمودار لگاریتمی نشان داده می شود. نمودارهای قیمت لگاریتمی معمولاً برای تجزیه و تحلیل بلندمدت استفاده می شوند، زیرا بر درصد تغییرات و روندها در دوره های طولانی تأکید دارند. این می تواند به شناسایی سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای نمودار و پویایی کلی بازار در طول زمان کمک کند.

به تصویر نگاه کن. هر دوی این نمودارها نماد و بازه زمانی یکسانی را نشان می‌دهند: تسلا (TSLA) از زمان عرضه اولیه اولیه آن. انجام هر گونه تحلیل معناداری از نمودار خطی کاملاً غیرممکن است.

نمودارهای لگاریتمی مزایایی را برای انواع خاصی از تجزیه و تحلیل ارائه می دهند. با این حال، آنها ممکن است برای همه شرایط مناسب نباشند. برای معاملات کوتاه مدت یا نقاط ورود/خروج دقیق، معامله گران اغلب به نمودارهای خطی روی می آورند یا سایر شاخص های فنی را در ارتباط با نمودارهای لگاریتمی به کار می برند.

راه حل های من: محصولات ولادیمیر توروپوف برای تاجران

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.